Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2648
Følger denne step by step guiden for å komme i gang, har aldri gjort dette før.

Alt vel frem til jeg skal "import certificate" 3:08 ut i videoen.
https://www.youtube.com/watch?v=lAblt1Qt_ng

Porgrammet har tydeligvis blitt endret siden klippet ble publisert og jeg(og resten i comment section) får ikke til å importere certificate.

Var også innom nettsidene deres for å finne ut av dette. Der ble jeg bedt om å velge Fil - Import certificate

Det er kun valget "import" som er tilgjengelig, prøvde dette uten hell. Får følgende melding:




Noen som kan hjelpe med den nye måten for å få importert et certificat?

Det løste seg.
Sist endret av Roaccu; 15. februar 2020 kl. 13:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
aig
Flink gutt
Flott at problemet løste seg. Og: Du trenger ikke å tro på det jeg sier bare fordi jeg er pensjonert driftsansvarlig, men PGP er ondskap fordi det er en bakdør (omvei) i absolutt alle PGP private nøkler. Ja, til og med i Gnu PG.

Derfor mener jeg sikkerheten er bra nok med gamle S/MIME digitale sertifikater. Et eksempel er her, men det er en bøger hos Firefox, så du må høyre-klikke på lenken og deretter lagre filen. Så er det grise enkelt å importere sertifikatet inn i stort sett alle e-post programmer som Outlook, Thunderbird, Apple Mail, Evolution.
I stedet for å skrive «det løste seg», så bør du skrive hva du gjorde for at det løste seg. Det er god kotyme når man stiller et spørsmål.
Sist endret av sudo; 15. februar 2020 kl. 15:07.
TS: Hva gjorde du for at det løste seg?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aig Vis innlegg
Flott at problemet løste seg. Og: Du trenger ikke å tro på det jeg sier bare fordi jeg er pensjonert driftsansvarlig, men PGP er ondskap fordi det er en bakdør (omvei) i absolutt alle PGP private nøkler. Ja, til og med i Gnu PG.
Vis hele sitatet...
Kva består den bakdøra i, og korleis kjenner du til den?
Sitat av aig Vis innlegg
Derfor mener jeg sikkerheten er bra nok med gamle S/MIME digitale sertifikater.
Vis hele sitatet...
Kvifor er S/MIME betre enn GPG/PGP?

I andre tråder viser du ein påfallande mangel på teknisk innsikt...
Trådstarter
Sitat av TrippieHippie Vis innlegg
TS: Hva gjorde du for at det løste seg?
Vis hele sitatet...
Jeg har som nevnt ingen peiling på akkurat dette. Missforstod og begikk en amatør feil ved å adde min egen public key som test i den tro at jeg skulle få en annen entry...
Sist endret av Roaccu; 15. februar 2020 kl. 17:34.