Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1255
Trenger hjelp til å programmere "3 på rad" spillet på en lettest mulig måte
Bruker studio code viss det muligens hjelper..
Siden er helt ny på det her med programmering så hadde vært fint med litt hjelp
Det er mange her som kan hjelpe deg med enn hva problem du har, men for å få noe hjelp må du først fortelle oss hva problemet ditt er.

Don't ask to ask, just ask
How To Ask Questions The Smart Way
Sist endret av ThinkpadX200; 13. februar 2020 kl. 14:30.
Spør du om hjelp eller spør du om noen kan skrive programmet for deg?
Du blir aldri flink i programmering hvis du trenger hjelp allerede med helt basics. Da har du ingenting grunnleggede for å bytte videre, hvis du feks går en bachelor.

Stack overflow er et fint sted å be om hjelp, men du tjener ingenting om noen gjør oppgaven for deg.
Fijiwter's Avatar
Trådstarter
39 7
Ja merka det ble veldig rart, trenger hjelp til å gjøre det haha, vet ikke hvor jeg skal begynne også er jeg helt ny så skjønner ikke helt programmering... men det trenger ikke være 3 på rad.. det kan også være et annet "spill" som er lett å lage.

Så lettere sagt, hva burde jeg begynne med og trengs det mye koding siden vil ha det så simpelt som mulig

Kan bitte litt men det er lzm ikke noe for å starte å lage ett spill
Sist endret av Fijiwter; 13. februar 2020 kl. 14:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis oppgaven er alt for vanskelig, så må du øve deg på noe som er enda mer grunnleggede.

Fant en liknende tråd.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=302281
En absolutt nødvendig egenskap du må lære deg er å bryte ned problemet i deler. Tegn og skriv. Hva trenger du å lage? hvordan er logikken? Når du først er i gang flyter det mye lettere enn om du forsøker å dele opp alt i hodet ditt nå. Du løser det ikke ved å bare sitte på stumpen og tenke på å gjøre noe. Vil du bli flink? Forsøk ditt beste. Står du fast Googler du / leser dokumentasjon, forsøker igjen, kommer deg videre. Rinse repeat. Står du helt fast? Legg ved koden og forklar gjerne hva du har tenkt. Studio Code har forøvrig ingen verdens ting å si for programmeringen av selve spillet. Du nevner jo ikke en gang hvilket språk? Nei her må du bruke langt mer tid på egenhånd før du lager en tråd.
React-introen er faktisk tre på rad; så kan jo begynne der: https://reactjs.org/tutorial/tutorial.html
Men, kan du ingenting om programmering så er det fort mye å svelge her. Da er det bedre å begynne med feks hello world eller no'
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Fijiwter Vis innlegg
Ja merka det ble veldig rart, trenger hjelp til å gjøre det haha, vet ikke hvor jeg skal begynne også er jeg helt ny så skjønner ikke helt programmering... men det trenger ikke være 3 på rad.. det kan også være et annet "spill" som er lett å lage.
Vis hele sitatet...
Sikt lågare. Begynn med å printe ting. Få kontroll på kontrollstrukturer, med å lage pseudokode, ta input frå brukar også viare. Kort sagt; lær deg syntax i språket, og korleis du bygger opp logikk.

Deretter kan du sjå på lage enkle program, og når du mestrer det kan du bevege deg viare.

Dei fleste av oss har skreve nokon varianter av Hello World...