Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2391
hei. Jeg tok trikken i Oslo og under sete foran meg fant jeg noe som ser ut som valium.
Har ikke noe greie på dette men lurer på om det er noen som kan bekrefte hva dette er.
Det er Diazepam, altså valium.
Er nok ikke noe problem å spise dem heller, pakket inn ordentlig osv.
Ser ut til du har hadde flaks som fant dem
Det står jo valium på blisteret..
blåe valium er ikke solgt i norge såvidt som jeg vet, kun gule. så du har gjort et godt kupp her. knask i deg en 2-3 stk og et par pils så får du en grei chill. ( har tatt mye så kansje du tåler mindre ).
Trådstarter
2 0
Hvordan type chil opplever man av dette. Beroligende greier eller ?
Sitat av mr.wey Vis innlegg
Hvordan type chil opplever man av dette. Beroligende greier eller ?
Vis hele sitatet...
Ja, man blir sløv av dem. Selv så liker jeg ikke å være pillefjern. Men det er godt å ha til fks nedturer. Men prøv å ta 2-4 piller, noen pils - muligens litt røykings så ser du hvordan det fungerer.
Spar dem til du er fyllesjuk eller har nedtur fra noe. Da er de gull.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av mr.wey Vis innlegg
Hvordan type chil opplever man av dette. Beroligende greier eller ?
Vis hele sitatet...
Beroligende i forsvarlige doser. Litt sløvende, angstdempende og muskelavslappende. Man blir gjerne mer sosial. Store doser og/eller i kombinasjon med alkohol kan fort føre til hukommelsestap og enkelte ganger senke terskelen for dumskap.

De kan som nevnt tidligere i tråden brukes til å lette på fyllesyke (spesielt fyllanerver), men også som søvnmiddel ved store inntak av sentralstimulerende eller for å roe ned en tripp (ikke stoppe den, bare roe tankene og sanseinntrykkende).

Prøv deg fram. Les litt på Felleskatalogen - Valium.

Husk at de du har funnet er 10mg. Norske valium er på 5mg.

Ikke forvent noe heftig rus. Det er når man har behov for dem at de er gull verdt. De kan kombineres med f.eks alkohol eller opiater for å forsterke effekten, men da må man være ytterst forsiktig og helst ha en del erfaring.

Og ikke minst; som alle benzodiazepiner, så er Valium (diazepam) veldig vanedannende, altså på nesten samme nivå som opiater/opioider og alkohol.
Sist endret av Mexxy; 5. mai 2015 kl. 07:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Selv hadde jeg vært litt skeptisk til å innta piller funnet på trikken, men de ser jo ut som om de i alle fall kommer fra en "fabrikk" og de er pakket i blister. Min advarsel er den samme som Mexxy kom med, ikke ta de hver dag slik at du blir avhengig av benzo. Det tar lang tid og viljestyrke dersom du skal trappe ned til null etter benzoavhengighet. Jeg har selv brukt lang tid på nedtrapping, og nå er jeg endelig nede på null.
Benzo sammen med alkohol ender ofte med blackout og idiotpooførsel. Det jeg har erfart er at etter at en har tatt noen piller osammen med alkohol, så svekkes vurderingsevnen så kraftig at en tar flere piller uten å tenke over hva en egentlig holder på med.
Klem fra Betty
Kast dem, hvis du ikke har prøvd valium før så trenger du ikke prøve i det hele tatt.
Fører ingenting godt med seg.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Kast dem, hvis du ikke har prøvd valium før så trenger du ikke prøve i det hele tatt.
Fører ingenting godt med seg.
Vis hele sitatet...
Enig! Men istedet for å kaste dem, kan du heller levere dem på apoteket, der dem blir destruert på en ordentlig måte.
Dette er 10mg valiumtabletter med virkestoffet diazepam. Trolig øst-europeiske.
Valium(diazepam) er et beoligende preparat som benyttes mot angst og/eller søvnproblemer. Typisk utskrevet til folk med f.eks flyskrekk. Normal dosering er 2,5 til 10mg, mao. 1/4 til 1 tablett av den typen du har. I Norge selges det kun 5mg valiumtabletter, og de går under kategorien b-preparat.

Hvis du ikke føler at du trenger dem (avhengighet, angst, etc) så anbefaler jeg deg å kaste dem. For det første kan man ikke vite med 100% sikkerhet at pillene inneholder det man tror (det finnes nok av falske piller der ute).
For det andre er det snakk om et preparat som kan gjøre deg både fysisk og psykisk avhengig.

Velger du likevel å ta dem anbefaler jeg deg å starte forsiktig for så evt. øke doseringen hvis du ikke oppnår ønsket effekt. Pillene vil kunne gjøre deg trøtt/døsig og de vil trolig fjerne en del av den angsten du evt. måtte ha. Alkohol vil forsterke effekten av pillene. Pillene alene vil ikke gi deg noe rus-kick, men kan være fint å bruke hvis man f.eks sliter med å sove under en nedtur etter bruk av sentralstimulerende rusmidler som f.eks amfetamin.

Vær forsiktig! ikke bland piller og andre rusmidler. Du blir ikke deg selv, og du kan fort ende opp med å gjøre ting du egentlig ikke ønsker.

Lykke til!
Sist endret av solsikka; 8. mai 2015 kl. 13:24.