Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2431
Crazy Son Of A Bitch
Etter å ha lest ein tråd her på forumet om korleis eg kan brygge hjemmelaget øl så bestemte eg meg får å prøve. Eg for til nærmeste Europris og fant alt eg trengte; ølsett og gjærlås (eg fann ikkje carbonation drops), men når eg kom fram til kassa så vart eg nekta å kjøpe grunnet at eg ikkje blir 18 før om 2 mnd.

Så først lurer eg på om det er aldersgrense på å kjøpe ølsett? er det ikkje sann at det skal stå på produktet om det er aldersgrense får å kjøpe det? det stod ikkje noko aldersgrense på produktet. Er det ikkje påkrevd at 18års produkt skal være merket med "18 års aldersgrense"?

Men så kommer eg til dei andre spørsmålene:

Kva kan eg bruke som erstatning til ølsettet?
Hvor får eg kjøpt desse ingridiensane?
Hvordan brygger eg øl med desse ingridiensene?
Går dette like fort som ølsetta?

Takk på forhand!
Sist endret av xSAY; 7. november 2013 kl. 19:04.
Butikkene kan sette 18års grense på potetmos viss de vil det, uten at de bryter noen lover
sertifisert idiot
Alle butikker kan velge selv å sette en aldersgrense på en vare, det bestemmer dem selv.

kjøp det på nettet kjøp visa spendon, så kan du handle på nett, hvis du mangler kort nr på visa'n

ninja'd
Sist endret av cyberlink93; 7. november 2013 kl. 19:09.
Gjær og sukker på butikken, malt og humle hos bonden.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av rolls Vis innlegg
Gjær og sukker på butikken, malt og humle hos bonden.
Vis hele sitatet...
Bakegjær er på ingen måte egna til å lage øl med, og det er ingen bønder i Norge som produserer malt og humle (annet enn på hobbyskala).

Bestill på nett, det er flust av bryggebutikker rundt om. Kan hende noen av de har fysisk butikk i nærheten av deg og.
Bruk SpendOn kort og kjøp ølsett fra www.vinogbar.no.
Få noen til å kjøpe for deg Eller bare prøv å gå når det sitter noen andre i kassa. Kanskje det bare var en som hadde mer beskyttende natur for unge .. neste gang sitter kanskje en 20-åring du kjenner der x)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare kjøp det på nett - du blir bedt om å oppgi fødselsdato, og da gjelder det å være ærlig, og så er resten opp til skjebnen.
blir du åtten om to mnd bør du jo kjenne noen som er 18 år nå eller?