Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 47620
Har ett spørsmål om hvor lenge jeg kan ha i en snus før den ikke gir mer effekt
Til den begyner å renne?
Personlig når jeg kjøper meg en boks i ny og ne, kjøper jeg original-versjonen med 2/4 i styrke.
Da har jeg den i litt til jeg er fornøyd, tar den ut og tilbake en gang til. Den sparker ikke like hardt andre gangen, men det er nok for meg. Og merk at dette ikke er noe xtra strong-opplegg.

Det er jo bare til å teste det vel :-) Om du ikke har lagt merke til det selv, så er du uansett ikke klar nok til å ha den i kjeften i flere timer da du sikkert får nikotinsjokk og spyr. Det er derfor jeg tar min ut og tar den inn igjen senere.
Noob
Trådstarter
Neinei, snuser extra sterk. har hatt min oppi i 2-3 timer nå pga mangel på snus. det jeg lurte på var om når en snus ikke gir mer effekt lenger/hvor mange timer det tar før den er ineffektiv
Snusen er ikke bare for nikotinen sin del men også for smaken. Når jeg snuser så bruker jeg å ha den i ca 45 min, visst du har den så veldig mye lengere en det i kjeften så blir det bare grøt av den tilslutt. Dette er da selvfølgeli snakk om løs snus ! Alt annet er for kvinnfolk og homofile!
Noob
Trådstarter
veldig dumt spørsmål men haha

sant det med smaken men ble bare nysgjerrig hvis du skjønne
Sist endret av Dodecha; 5. desember 2012 kl. 17:26. Grunn: Det heter DET, ikke d, du har et helt tastatur å rutte med!
Jeg føler effekten dabber av etter omtrent 30-45 minutter. Starter den å renne så er det rett ut!

Av og til har jeg snusen på høyre side av kjeften, andre ganger venstre. Svir litt mer i leppa når man bytter plassering har jeg funnet ut. Man får vel ikke i seg all nikotinen som er i snusen, er nok mye som blir liggende igjen på "innsiden" når man hiver den.
Etter 1-2 timer så gir vel effekten seg, spørs veldig på hvor sterk snusen er. Man får ikke ordentlig effekt før den begynner å renne litt heller, men jeg har merka at når den renner skikkelig så begynner effekten å dabbe av (unntatt på løs, da blir effekten gjerne sterkere pga man svelger så mye snus).
Skjønner ikke hvorfor folk snuser vist det skal spytte ut saften eller hive snusen ut når den begynner å renne, det er jo da nikotin/smak kommer for fult!? Blir nesten litt irrirtert.
Om løs renner veldig fort så bare pakk den hardere. Når jeg har lite snus så baker jeg heller få store som varer lenger.
Extra sterk kicker jo litt ekstra i starten men tror ikke de varer noe lengre en vanlig før de ikke avgir mer.
Sitat av maniiac Vis innlegg
Dette er da selvfølgeli snakk om løs snus ! Alt annet er for kvinnfolk og homofile!
Vis hele sitatet...
Really..? I 2012?

Jeg har snust i over 10 år, og de 5-6 siste årene har jeg snust porsjon. Jeg er ikke kvinne, og jeg hadde nettopp sex med min kvinnelige samboer. Skalkeskjul? Tvilsomt.

For å snu på flisa; hvorfor vil du frivillig se jævlig ut, være skitten på hendene og stinke kattepiss, når du bare kan bytte snustype? For min del syntes jeg dét heller mer mot en boms enn en beskrivelse av den ultimate alpha-malen.
Tror mesteparten av nikotinen er brukt opp etter 30-45 min. Å sitte med den i timesvis vil ikke gi noen særlig effekt tror jeg..bare min personlige erfaring kan selvføgelig være jeg tar feil hehe.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Really..? I 2012?

Jeg har snust i over 10 år, og de 5-6 siste årene har jeg snust porsjon. Jeg er ikke kvinne, og jeg hadde nettopp sex med min kvinnelige samboer. Skalkeskjul? Tvilsomt.

For å snu på flisa; hvorfor vil du frivillig se jævlig ut, være skitten på hendene og stinke kattepiss, når du bare kan bytte snustype? For min del syntes jeg dét heller mer mot en boms enn en beskrivelse av den ultimate alpha-malen.
Vis hele sitatet...

løs er egentlig smak og behag, om jeg er helt alene og bare ser en film eller gamer, så kan det hende at en skjelden gang jeg velger og ta en løs.
smak og behag egentlig. selv snuser jeg porsjon bare fordi det er mindre søl, og generelt mere hygienisk, pluss at kvinnfolk synes at det ikke er noe digg og kline med en som har søle på tenna
Sitat av maniiac Vis innlegg
Alt annet er for kvinnfolk og homofile!
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at meninger som denne er for folk som ikke er veldig trygg på manndommen/seksualiteten sin...

TS: Jeg hadde en venn som sovnet med 2 snus i munnen, og han var svimmel når han våknet dagen etter og han droppet morgenrøyken..
Det var jo ikke ett veldig vitenskapelig forsøk, men det tyder på at nikotinet varer 7+timer... eller placebo..
Sitat av faceplants Vis innlegg
har du kilder på dette?

http://t.qkme.me/1j4a.jpg
Vis hele sitatet...
Alle vennene mine innkludert meg tar den ut når den begyner og renne fordi da er den ferdig.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Alle vennene mine innkludert meg tar den ut når den begyner og renne fordi da er den ferdig.
Vis hele sitatet...
Når den begynner å renne er jo når snusen starter og godsakene kommer!
Sitat av Elshop Vis innlegg
Alle vennene mine innkludert meg tar den ut når den begyner og renne fordi da er den ferdig.
Vis hele sitatet...
så da bruker du vell ca 1 boks om dagen da?
forskjellig snus renner forskjellig, f.eks skruf mentol renner ikke, har sovnet av med den, 3 timer senere, ikke en jævla dråpe, men ingen funk i den lengre, det er sikkert.

at den renner kommer an på kjeften din, det er ingen "mekanisme" i snusen.
det er jo spyttet ditt som har gjort den våt og dermed begynt og renne.
at den er ferdig når den renner er bullshit
Jeg selv pleier ofte å sitte med snusen i et par timer. Nå føler ikke jeg at jeg er en nikotinslave, men har nesten hele tiden den følelsen av at jeg må ha noe i munnen. Men on-topic: Føler at effelten dabber av etter rundt en times tid, og at det etter rundt 2 timer er en ganske tam smak på den. Nå er jeg en av de som "suger" på snusen hele tia, og ike bare lar den ligge og slenge ensom og alene oppi der, så det er kanskje grunnen til at den blir så fort tørr :P
Snusen er ikke ferdig nær det begynner å renne, nei.
Dette kan dere teste ved å f.eks ha i en snus til den renner, vente med å snuse en stund (og tørke den) og deretter sette den inn igjen, man vil forsatt kjenne nikotinen..
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Når den begynner å renne er jo når snusen starter og godsakene kommer!
Vis hele sitatet...
Da kan du jo like godt sutte på snusen da ..

Skulle gjerne likt snus-smaken bedre, men klarer det virkelig ikke.. Har blitt bedre enn hva jeg syntes før, men tar ikke lang tid før kroppen sier UT. 06 er det jeg foretrekker.
Spørsmål til dere som "snuser" og tar ut snusen når den begynner å renne; er ikke det litt av poenget med en god pris? Få litt god smak og aroma i brødhølet? Dette var det jeg "lærte" på 00-tallet, og har da fortsatt med det.
når det kommer til selve nikotinet vet jeg ikke.
men av egen erfaring så er det mer en psykologisk effekt å f.eks gjenbruk av snus, nikotinet kan ha gått ut for lenge sia men det hjelper fortsatt å stappe inn en godt brukt en en å ikke ha noe i det hele tatt ^^
skjøna ikkje kva dåke meina med effekt over lengre tid? Greitt nokk, kjenner "effekten" vist eg har abstinenser i over 2 timer, men det er sån 10-20 sek etter eg har putta i snusen (løs og porsjon). Men du kan fint bruke same snus to tre gonger, då når du tar den ut når den begynner å renne (porsjon), og fortsatt ha effekt.

Når det gjelder debatten mellom løs og porsjon, bruker til vanlig løs, fordi ein boks med løs varer lengre enn ein boks med porsjon, så det er billigare (studentlivet er hardt...). Begynte i hovudsak med løs fordi eg begynte å brekke meg av skruff porsjon, dette var etter eg hadde snusa skruf i over eit halvt år, så er ikkje heilt sikker kva grunnen til det var... General porsjon funka heilt fint derimot
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Spørsmål til dere som "snuser" og tar ut snusen når den begynner å renne; er ikke det litt av poenget med en god pris? Få litt god smak og aroma i brødhølet? Dette var det jeg "lærte" på 00-tallet, og har da fortsatt med det.
Vis hele sitatet...
Jo, så absolutt. Men så er det jo DIGER forskjell på aroma og det og sitte og tygge på'n! Når jeg legger inn en bleie, så får den ligge til den begynner og renne litt (ca 1 time). Slik at man kan få litt (merk litt) av den gode smaken man har kjent ett hint til frem til det.
Personlig snuser jeg kun pose, siden jeg går på skole OG det hjelper meg ikke med mitt litt under middels utseende på damefronten og gå med brune hender og at det ser ut som om jeg driter med hullet i tryne eller eter møkk. De gangene jeg snuser løs, så har jeg ikke snus sjøl og har bomma den av en kompis eller noe.
Sitat av Kojtkaka Vis innlegg
Jo, så absolutt. Men så er det jo DIGER forskjell på aroma og det og sitte og tygge på'n! Når jeg legger inn en bleie, så får den ligge til den begynner og renne litt (ca 1 time). Slik at man kan få litt (merk litt) av den gode smaken man har kjent ett hint til frem til det.
Personlig snuser jeg kun pose, siden jeg går på skole OG det hjelper meg ikke med mitt litt under middels utseende på damefronten og gå med brune hender og at det ser ut som om jeg driter med hullet i tryne eller eter møkk. De gangene jeg snuser løs, så har jeg ikke snus sjøl og har bomma den av en kompis eller noe.
Vis hele sitatet...
Så du vil heller gå med gule tenner? Tar to sec å vakse hendene for å fjerne restene frå løsen, mens når det først begynner å renne frå bleia, då må du ta den ut og sleike deg godt under leppa for at det skal få vekk... Trur skittene hender er betre enn skittene tenner... Tenk at dama skal evt. kysse deg... Løsen renner ikkje på same måte, den starter å gå i oppløsing, det er greitt, men då er det berre å spytte den ut, problem solved.
mesteparten av nikotinen har gått ut allerede etter 20 min. men jeg liker å ha den i mye lenger, ikke grunnet nikotin, men mer for behaget over å ha en snus under leppa. dette hjelper meg ifra å ikke bruke så utrolig mye penger på snus, siden jeg kan ha i min i mange timer om gangen.

Storsnuser over flere år. over og ut.
Personlig syntes jeg at jeg blir veldig kvalm av å svelge snus rennesaft.
Det smaker ikke godt (subjektivt jajaja) og den saften stikker i munnen.
Så jeg spytter ut snusen når den begynner å renne.
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Personlig syntes jeg at jeg blir veldig kvalm av å svelge snus rennesaft.
Det smaker ikke godt (subjektivt jajaja) og den saften stikker i munnen.
Så jeg spytter ut snusen når den begynner å renne.
Vis hele sitatet...
elsker når det renner jeg, mange vil nok kalle det ekkelt. men som sagt, personlige meninger.
Man trenger jo ikke pusse tennene med posen heller da, blir minst like gul av løs. Men det er ingen fasit, noen liker løs noen liker pose, hvor lenge den varer? Da tror jeg placebo har mye og si.
Sist endret av Kojtkaka; 5. desember 2012 kl. 16:25.
Blir ikkje gul av løs einaste er at snusen kan renne nedover tenna og du blir svart, men det går fort vekk.
Når du har snust i ei stund, f.eks bare i overleppa i midten kommer det ikke til å bli tatt opp like mye nikotin i blodet etter hvert. Legg den på sida eller i underleppa, da kommer du til å ta opp nikotinet mye bedre og du kommer til å få den samme chille følelsen som du fikk når du snusa første gang :-)
Når jeg først startet å snuse så tok jeg den ut når den begynte å renne. Nå har jeg blitt mer vandt med snusing, selv om jeg fortsatt synes smaken og lukten på snus er motbydelig. Greia mi er at jeg må ha noe å drikke for å skylle ned snus juice når den starter å renne. Men det med at den renner har blitt et mindre problem. Når jeg først startet med snus så kunne den starte å renne etter 5-10min, nå renner den ikke før etter 20-30min.

Jeg har den som regel i kjeften mellom 1-2 timer, noen ganger kan det bli 3. Man merker at snusen slutter å renne, og hvis den fortsatt renner litt så er uansett smaken helt borte. Hater folk som spytter ut en snus etter 15min, det er bare ekstremt sløsing.
Hater dem faktisk? Du store verden.