Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 874
Dette er bare ett scenario jeg har tenkt på en stund nå.
Vi tar for oss, f.eks en ipod dockingstasjon

Si jeg kjøper en ipad dockingstasjon på en butikk som selger denne til 300kr på kampanje, men de har samme innkjøpspris som alle andre. Mens en annen butikk selger den for 1000kr.

Jeg kjøper da denne dockingstasjonen til 300kr, og leverer den inn i den andre butikken og får 1000kr tilbake.
(vet at man som regel må ha kvittering, men si de ikke spør)

Også gjør man dette en del ganger, og til slutt kjenner de deg igjen, og du blir tatt for det.
Hva kan man regne med som straff for dette? Er det i det hele tatt ulovelig?
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Jeg vil tro at kvitteringen feller deg... Hvis kvittering ikke er nødvendig, er det bare å late som ingenting. Enten så går det, eller så går det ikke.
Sist endret av CosmoKramer; 12. april 2012 kl. 00:06.
Ja, dette forstår jeg og. Men si dette har gått 5-6 ganger uten kvittering. Og SÅ kjenner de deg igjen og nekter å bytte, og f.eks truer med og anmelde.
Er det noe straff? Vil jo si det hele tiden har vært opp til de, de kunne jo bare sagt nei fra starten av.
Sitat av locking123 Vis innlegg
Ja, dette forstår jeg og. Men si dette har gått 5-6 ganger uten kvittering. Og SÅ kjenner de deg igjen og nekter å bytte, og f.eks truer med og anmelde.
Er det noe straff? Vil jo si det hele tiden har vært opp til de, de kunne jo bare sagt nei fra starten av.
Vis hele sitatet...
Si at du har bursdag å har fått denne hos mor og far, tante og onkel, pappa og mamma, og kjæresten.
Hvordan kan man tenke mye på dette?

Ja, du kan prøve. Det verste som kan skje er at de ikke vil bytte den uten kvittering.

/thread
Antar ut i fra hvordan du skriver at det faktisk har skjedd deg.
Nei, du får ingen straff er butikken sin feil in the first place. Men om de nå nekter deg og levere den inn på grunn av at du faktisk ikke har kjøpt den der, så får du ta til takke med det og gå