Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 7772
Det som er morsomt er at du kan fucke Macen, en bekjent av meg satt å mekket over tastaturet og mast sånn 1/4 spliff(liten) nedi etter en måned blacket pcen ut og ville ikke på. Flere sentrale komponenter i macen var ødelagt og han måtte kjøpe ny mac. Mulig han ble lurt av eplehuset.
Luring3n
Trådstarter
shit! det er litt sykt.. HER er en link til en artikkel Aftenposten skrev etter at det hadde vært razzia på en ungdomskole i Oslo. anbefaler alle å ta en titt på saken. Både elever og foreldre reagerte på at politiet gjorde razzia..

http://www.aftenposten.no/incoming/S...r-6687445.html
Det ble postet en link på forrige side, prøver igjen med et sitat:

Sitat av f-b.no
Riksadvokaten fastslår at forebyggende narko-aksjoner i den form som Fredrerik II opplevde torsdag er i strid med loven.
Vis hele sitatet...
http://www.f-b.no/nyheter/ulovlig-razzia-1.6591861

Sitat av riksadvokaten
Politiet har ikke hjemmel til å gjennomføre aksjonen på den måten som ble valgt
Vis hele sitatet...
Luring3n
Trådstarter
ah, takk for det. : ) Skal spre linken, desverre tror jeg politiet har grunn nok til å invadere skolen vår. Folk har blitt tatt på skolen vår før, en kompis av meg ble tatt i dag, ikke av razzia, men han går på samme skole.. kan tenke meg at det er grunn nok for politiet å gjennomføre en ny razzia på skolen.
Korrekt meg om jeg tar feil
Sitat av Luring3n Vis innlegg
shit! det er litt sykt.. HER er en link til en artikkel Aftenposten skrev etter at det hadde vært razzia på en ungdomskole i Oslo. anbefaler alle å ta en titt på saken. Både elever og foreldre reagerte på at politiet gjorde razzia..

http://www.aftenposten.no/incoming/S...r-6687445.html
Vis hele sitatet...
Forebyggende my ass. Tror ikke det hjelper så mye å bli stemplet som narkoman av hele skolen/foreldre.
Hva med å prioritere viktigere ting i stedet for å dra rundt å lage helvette på jord for vanlige ungdommer som foretrekker et alternativ til alkohol.
Sitat av haakon466 Vis innlegg

jeg kan ikke nekte på at jeg har sparket til bikkja hvis den hadde kommet mot meg og absolutt skulle luktet på meg! hvis bikkja hadde bitt meg hadde jeg anmeldt og forlanget at bikkja enten skal avlives eller erstatning på noen tusen!

og såklart så hadde jeg gått til media så de kunne ha blåst opp saken littegranne også

ser for meg overskriftene! elev bitt av narko hund på skole razzia.
Vis hele sitatet...
Tja. Blir vel mer du som blir anmeldt for vold mot tjenestemann. Hunden er en betjent med samme rettigheter.

Men selv om man ikke har noe på seg, så kan jo politiet kreve urinprøve? De er ganske grove de folka der. Kjipt å gå på Bjørnholt!
Sitat av haakon466 Vis innlegg
jeg kan ikke nekte på at jeg har sparket til bikkja hvis den hadde kommet mot meg og absolutt skulle luktet på meg! hvis bikkja hadde bitt meg hadde jeg anmeldt og forlanget at bikkja enten skal avlives eller erstatning på noen tusen!
Vis hele sitatet...
Så festlig at en politihund er likestilt med en vanlig politibetjent, altså anses den som offentlig tjenestemann, og du sparker ikke en offentlig tjenestemann.

I tillegg så skal du ha lykke til med å kreve den avliva, da måtte vel alle politibetjenter som utfører vold av noen slag avlives da?
Luring3n
Trådstarter
Chronic420: går du på Bjørnholt?

uansett, Kompisen min ble tatt av politiet, han har ikke tysta på noen, men siden de har tatt telefonen hans så er det ganske mange som blir taua inn til samtale med Miljøteamet på skolen. (Rådgiverfolk, greie folk, forståelsesfulle)
Spørsmålet nå er om politet kommer til å ringe foreldrene mine... (er 17) De har kun meldinger som bevis.
Sitat av Luring3n Vis innlegg
Chronic420: går du på Bjørnholt?

uansett, Kompisen min ble tatt av politiet, han har ikke tysta på noen, men siden de har tatt telefonen hans så er det ganske mange som blir taua inn til samtale med Miljøteamet på skolen. (Rådgiverfolk, greie folk, forståelsesfulle)
Spørsmålet nå er om politet kommer til å ringe foreldrene mine... (er 17) De har kun meldinger som bevis.
Vis hele sitatet...
Nei, gjør ikke det. Tok en kvalifisert gjetting på at det var deg :P Mac + razzia = Bjørnholt. Razzia er også på Sogn osv, men ingen mac der. Eller er det Elvebakken? Viser bare at politiet generaliserer til de grader. Er alltid en del som røyker cannabis på alle vgs i oslo, men razzia utføres bare utvalgte steder. Gikk på privatskole og røyket hver dag, men ingen razzia der, gitt.

Aldri snakk om noe ulovlig på sms. Alltid ring. Hjelper ikke om du ikke nevner cannabis i sms og bruker "koder". Hvis du har en del heat på deg nå, og du er i fare for å få "skjellig mistanke" på deg, anbefaler jeg deg å få pisset ditt rent fort som faen! Politiet kan ikke arrestere deg på litt lukt i tastaturet, en sms som halvveis "beviser" cannabis-kjøp, men de kan vel ta pisseprøve?
De kan ta pisse prøve vil jeg tro, vet ikke hvordan det fungere i Oslo, men i Drammen hadde vi razzia på vgs jeg gikk på for 5 år siden, var vel hver mnd omtrent. Mange som røyka der og ble tatt med ut, bedt om å pisse i kopp på doen på skolen, gi fult navn og lignende for å så bli kontakntet på ett senere tidspunkt.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Tja. Blir vel mer du som blir anmeldt for vold mot tjenestemann. Hunden er en betjent med samme rettigheter.

Men selv om man ikke har noe på seg, så kan jo politiet kreve urinprøve? De er ganske grove de folka der. Kjipt å gå på Bjørnholt!
Vis hele sitatet...
tja, la oss si at jeg blir livredd av bikkja, og sparker i refleks(alle mennesker med vett i hodet har et forrsvars innstikt), refleks er ikke noe man kan gjøre noe med.

tenk på alergi, hvis en person er hyperallergisk mot hunder. da er det logisk at h*n trekker seg unna

jeg mener at jeg har rett til og forrsvare meg hvis jeg føler meg truet! og det er noe jeg altid kommer til og stå fast på. jeg kan liksom ikke bare stå der og være livredd for bikkja som lukter på meg, pga. jeg vet ikke om bikkja kommer til og bite meg eller bare lukte

blir jeg annmeldt da, går jeg til media, anmelder osv. bare for og lage mest mulig faenskap for purken, uansett hva som skjer!

jeg lever av en regel: hvis noen gjør noe urett mot meg blir det hevn så de heller vill dra til helvette og brenne der!

ja! jeg er serriøs!
Luring3n
Trådstarter
Politiet kommer til å ringe hjem til meg. Foreldrene mine kommer til å klikke. Men, jeg har rent blod nå. og de har egentlig bare sms som "bevis" så jeg tror jeg kommer til å klare meg, Men mamma og pappa kommer til å klikke uansett..
Har razziaen vært?

Som flere sier så kan de ikke ta deg for å bare lukte av hasj.

Men kan de kreve at man avlegger pisseprøve basert bare på lukt? Blir man "tatt" om man oppdager stoff i blodet? Eller er det bare ved innehav?
hvorfor søle aske og rusk i tastaturet i utgangspunktet? slutt å mekk/røyk over mac'en, det kan ikke være så vanskelig.

blås/sug tastaturet ditt rent. hvis hunden markerer uten at det er noe fysisk der, stå på ditt at hunden tar feil eller noe har skjedd uten at du vet om det.

sms-tingen din: har du sendt han sm som bekrefter gjennomført handel? hvis ikke, fortell at du var interessert i å handle, men trakk deg etter å ha tenkt deg om. hvis du i det hele tatt blir konfrontert om det, da.

Sitat av pumkin22 Vis innlegg
Det som er morsomt er at du kan fucke Macen, en bekjent av meg satt å mekket over tastaturet og mast sånn 1/4 spliff(liten) nedi etter en måned blacket pcen ut og ville ikke på. Flere sentrale komponenter i macen var ødelagt og han måtte kjøpe ny mac. Mulig han ble lurt av eplehuset.
Vis hele sitatet...

Den verkstedrapporten skulle jeg likt å se. Tenker din bekjente sølte noe flytende, jeg.

Og så vidt jeg vet sender eplehuset produktene til eksternt verksted for reparasjoner, det eksterne vekrstedet er avhengig av kontrakter med butikk-kjeder for å livnære seg og holde alle mann i arbeid. Hvis teknikkeren bevisst "lurer" forhandler og sluttkunde, henger denne kontrakten plutselig i en veldig tynn tråd.

Hva er sannsynligheten for at en teknikker skulle risikere sin egen og kanskje flere hundre andre sin jobb for å "lure" din bekjente til å kjøpe ny mac? Verkstedet får like mye betalt fra apple/eplehuset/kunde uansett hva som er feil på produktet, tross alt.
Luring3n
Trådstarter
Husker ikke helt hva vi teksta om, men vi er kompiser, så det er flere enn bare en melding. Og, siden har har en del peil ogsånt så har vi snakka litt om det ogsånt. Tenkte ikke over at å sende slike meldinger var dumt, fordi han er en venn av meg alt var helt normalt ellers.

Men han er taua av politet, han er på pissing, de har ransaka rommet hans og nå ringer de vel snart rundt til alle på kontantlista hans og ber oss komme i et avhør..
Luringen, du burde bytte nick.

Dersom Weed/Hasj har vært i kontakt med noe, vil hunden kunne markere dette. SPESIELT dersom du har mekka på det. Har du hatt Weed/Hasj i lomma, vil de høyst sannsynlig kunne finne rester i lomma. Samme gjelder lommebok/Bankkkort osv.

Har du helt noia, gå med rene klær, kun cash og "ødelegg" macen på en måte som gjør at du most likely får ny, uten at de kan legge skylda på deg direkte.

Edit: Jeez. Klarte og misse at det var flere sider her... Leser meg opp nå.
Sist endret av MagicalTrevor; 9. november 2011 kl. 16:48.
Luring3n
Trådstarter
Alt går til helvette nå uansett så gidder ikke stresse med det..
Meh, trenger ikke nødvendigvis å gå til helvete.

Det finnes ingen lov mot å ha shady kompiser. Dere er venner, finner på noe en gang i blant. Ikkeno unaturlig i det.
Dere har deres egne interne humor som dere kødder med på meldinger, og ser på Weeds og prater om å ta en Amsterdam tur når dere er gamle nok å spart opp penger.

Null stress. Få bare håpe du ikke har Autologin på Freak fra pcen din, og politiet sjekker den og finner dette.

"Luringen". :-)
Luring3n
Trådstarter
Hmm, du har vel et poeng der. Klarer vel å lure meg unna politet, det er værre med hva mor og far kommer til å si :S

Takk for svar<3
les, det er en dag. det kan være 365dager.