Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 5186
Heisann lurer bare på om at hvis man går på medier og kommunikasjon så får man mac? Fant ingen plass hvor jeg fikk svar på dette, er i hovedsak i Nordland (Bodø) jeg lurer på.
Sist endret av HuskaIkke; 11. januar 2012 kl. 17:56.
Ikke på skolen min.
På noen skoler får de det, men da får man ikke opplæring i de vanlige programmene som nesten alle andre designere/journalister/fotografer bruker.
Sist endret av PerPerPerPer; 11. januar 2012 kl. 17:57.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Dette varierer nok fra skole til skole. Er jo bare å ringe og spørre det! Vi fikk det der jeg gikk.
Det varierer. De fleste pleier ikke å bruke mac, men finnes noen unntak. Hvis du vet om en spesiell skole kan du jo spørre en som går der?
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Ok.
Skal ta og besøke en linje på videregående i sammenheng med skolen så da finner jeg vel kanskje ut av det da, hvis jeg velger å besøke Medier og kommunikasjon.

Har et annet spørsmål også og det var at hvis man velger å gå vanlig allmen (studiespesialisering) hvilket valgfag kan man velge mellom?

Et spørsmål til dere som går/har gått på Medier Og Kommunikasjon: Hva er det dere gjør? Hvilke forskjellige fag har dere som er spesielt med Medier og Kommunikasjon?
Sist endret av HuskaIkke; 11. januar 2012 kl. 18:02.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ok.
Har et annet spørsmål også og det var at hvis man velger å gå vanlig allmen (studiespesialisering) hvilket valgfag kan man velge mellom?
Vis hele sitatet...
Les deg smart

Om du har mange spørsmål kan du jo ta en prat med rådgiveren på skolen din.
Usikker, tror ikke du kan velge så mye første året. Du kan jo sjekke på nettet eller høre med rådgiver på skolen. Vil tro det siste er enklest
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Ok, skal gjøre det.
Der jeg gikk MK stod det stasjonære macer 1-2 klasse. 3 klasse fikk låne. (Jeg går påbygg i 3klasse.) (Har også macbook fra før selv, så.)
OFT:

Er det avgjørende om du får mac på kommunikasjon og media eller ikke? Kiss me in ma ass! Det er minst like viktig å finne den rette linjen, bare du vil ha en mac betyr ikke at du ikke kommer å trives på MOK. Men jeg kjenner ikke deg og kanskje du kommer å like det.

ONT
De 3 skolene som jeg gikk på, var det kun 1 skole som ga mac til mediaelevene... Så det er en sjans om du får mac på skolen som du har lyst å søke på Ja Mac er helt fantatisk
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ok.
Har et annet spørsmål også og det var at hvis man velger å gå vanlig allmen (studiespesialisering) hvilket valgfag kan man velge mellom?
Vis hele sitatet...
Det varierer ofte fra skole til skole, er ikke alle skoler som har de forskjellige valgfagene men:

Du kan velge mellom realfagene:
- Biologi
- Fysikk
- Geofag
- Informasjonsteknologi
- Kjemi
- Matematikk for realfag
- Matematikk for samfunnsfag
- Matematikk X
- Teknologi og forskningslære

De markert i fet skrift er fagene de fleste skoler tilbyr.

Blant samfunnsfaglige programfag kan du velge:
- Antikkens språk og kultur
- Engelsk
- Entreprenørskap og bedriftsutvikling
- Fremmedspråk
- Historie og filosofi
- Kommunikasjon og kultur
- Markedsføring og ledelse
- Medie- og informasjonskunnskap
- Næringslivsøkonomi
- Politikk, individ og samfunn
- Psykologi
- Reiseliv og språk
- Rettslære
- Samfunnsøkonomi
- Samisk historie og samfunn


Igjen, de markert i fet skrift er fagene de fleste skoler tilbyr.

kilde: Vilbli.no


EDIT:
Dette er utvalget for andreåret.

I førsteåret er det for det meste kun matte og språk som er ditt valg.
Sist endret av Deximus; 11. januar 2012 kl. 18:10.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg

Et spørsmål til dere som går/har gått på Medier Og Kommunikasjon: Hva er det dere gjør? Hvilke forskjellige fag har dere som er spesielt med Medier og Kommunikasjon?
Vis hele sitatet...
Mediekommunikasjon
Mediedesign
medieproduksjon
Prosjekt Til Fordypning

Les dette:
Første året på MK er jævlig gøy, da lærer du mye og det er aktive oppgaver i klasserommet hvor dere sitter og jobber mens lærer går rundt og hjelper. Man lager bra, kule og fine produkter.
Andre året får man mer frihet, og 70% av folka velger å slække. Det er litt kipt, og litt digg.

Tredde året kan du velge mellom å gå 3KM eller 3PB, da burde du velge 3PB som er Påbygg.

Med mindre du fortsatt har lyst på mer Media etter 2 klasse.. Selv angrer jeg på at jeg valgte media i 3 året, jeg er så lei av dette, og 90% av elevene gjør ingenting i 100% av timene.. inkludert meg.

Sammendrag:

Anbefaler å gå Media & Kommunikasjon i 1 og 2 klasse, og så bytte til Påbygg i 3 klasse.
Sist endret av PerPerPerPer; 11. januar 2012 kl. 18:11.
Fleste skoler har stasjonære mac, men dell bærbare. Vi har Dell Latitude E6420, kjempegode pc'er !

Privat skole er en annen ting, Noroff har blant annet mac.

Noen skoler har begynt med Ipad i stedet for skolepc også.
Sitat av tissemannX Vis innlegg

Noen skoler har begynt med Ipad i stedet for skolepc også.
Vis hele sitatet...
Ja, har en venninne som fikk iPad.
Hørte at på Sandvika VGS fikk de MAC i fjor.
Vågen VGS gir også MAC til MK elever.
iPad!?! Hvorfooor?
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Mediekommunikasjon
Mediedesign
medieproduksjon
Prosjekt Til Fordypning

Les dette:
Første året på MK er jævlig gøy, da lærer du mye og det er aktive oppgaver i klasserommet hvor dere sitter og jobber mens lærer går rundt og hjelper. Man lager bra, kule og fine produkter.
Andre året får man mer frihet, og 70% av folka velger å slække. Det er litt kipt, og litt digg.

Tredde året kan du velge mellom å gå 3KM eller 3PB, da burde du velge 3PB som er Påbygg.

Med mindre du fortsatt har lyst på mer Media etter 2 klasse.. Selv angrer jeg på at jeg valgte media i 3 året, jeg er så lei av dette, og 90% av elevene gjør ingenting i 100% av timene.. inkludert meg.

Sammendrag:

Anbefaler å gå Media & Kommunikasjon i 1 og 2 klasse, og så bytte til Påbygg i 3 klasse.
Vis hele sitatet...
Ok, at jeg får mac er ikke avgjørende men det er et +.

Akkurat nå så står jeg mellom og velge medier og kommunikasjon + påbygning siste året fordi jeg har planer om å gå på universitete. Eller å gå vanlig allmen (studiespesialisering)...
Men på vanlig studiespesialisering er det i det hele tatt noen fag som har med data og gjøre?
Dagens skole er slik at du får bruke data i hver jævla time. Hvis ikke, er det fordi læreren faktisk har litt vett i skallen og ber dere legge de ned!. Så hvis det er eneste grunn til at du vil gå media, synes jeg du like godt kan gå studiespesialisering.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ok, at jeg får mac er ikke avgjørende men det er et +.

Akkurat nå så står jeg mellom og velge medier og kommunikasjon + påbygning siste året fordi jeg har planer om å gå på universitete. Eller å gå vanlig allmen (studiespesialisering)...
Men på vanlig studiespesialisering er det i det hele tatt noen fag som har med data og gjøre?
Vis hele sitatet...
Skal du gå på universitet vil jeg råde deg å velge allmenn. Påbygg er en seig vei. Studiespesialisering er ikke så seigt som folk skal ha det til.
Går selv 1år MK, og kan bare si at det er sykt kult og anbefaler det på det sterkeste! Planlegger selv og velge påbygning 3 året, fremfor å ta fagbrev etter 2 år på VGS og så prøve å få lærlingplass som også er en mulighet noen steder. dette er ganske sjeldent ettersom det er veldig vanskelig og få lærlingplass innenfor mediefaget. Tar du 3 året påbygning får du generel studiekompetanse og kan bli nesten alt. Rektoren på skolen kalte det: ''en morsommere vei til studiekompetanse''.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ok, at jeg får mac er ikke avgjørende men det er et +.

Akkurat nå så står jeg mellom og velge medier og kommunikasjon + påbygning siste året fordi jeg har planer om å gå på universitete. Eller å gå vanlig allmen (studiespesialisering)...
Men på vanlig studiespesialisering er det i det hele tatt noen fag som har med data og gjøre?
Vis hele sitatet...
Noen skoler har IT.
På de fleste MK skoler får man studiespesialiserende samtidig med MK.
Men igjen, hvis det ikke er til kjempestor interesse for deg; 2 år er nok, det er gøy og du lærer kule ting. 3 året burde man gå påbygg.
Om det er Akademiet det er snakk om får du vel. Ellers kan du sende mail og spørre.

Det med valgfag varierer også fra skole til skole, men du får ikke valgfag før 2. året på vgs, da har du 15 timer valgfag i uken 2. og 3. året.
Jeg kan også anbefale MK på det sterkeste, man lærer utrolig mye, har tilgang til masse kult utstyr, som regel kule lærere, og ikke særlig vanskelig.
Dette er fra skole til skole, veit hvertfall at på Akademiet VGS får du en Mac. Men dette er privatskole, så du betaler jo forsåvidt for den..
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Jeg kan også anbefale MK på det sterkeste, man lærer utrolig mye, har tilgang til masse kult utstyr, som regel kule lærere, og ikke særlig vanskelig.
Vis hele sitatet...
Hva slags kule ting er det man lærer? ^^
Sitat av Recognized Vis innlegg
Tar du 3 året påbygning får du generel studiekompetanse og kan bli nesten alt. Rektoren på skolen kalte det: ''en morsommere vei til studiekompetanse''.
Vis hele sitatet...
HAHA! Vent til du begynner på påbyggningåret du! 10 timer norsk i uka, og 3 fritimer per uke. 2. året hadde jeg 10 fritimer. Det er hardt, og de to første åra er så absolutt morsommere, men det 3. året er det masse jobb...

Jeg liker egentlig ikke utsagnet til rektoren din heller, det samme blir gjort her og det fører til at 90% av søkerne er shitkids som "Liker å ta bilder da" og har kjøpt/fått seg et fett speilrefleks. Nå kan det jo hende jeg var veldig uheldig, men det er et sant helvete å få halet i land en filmproduksjon når du er den eneste på gruppa som faktisk har lyst. Dette førte til at jeg gjorde de fleste filmene alene og fikk med meg kamerater som skuespillere.

Det er utrolig frustrerende for folk som faktisk er interessert i media, å gå i en klasse der nesten ingen er noe videre interessert. Jeg valgte faktisk å flytte på hybel, ene og alene for å kunne møte andre som likte å lage film.
Sitat av Eiol Vis innlegg
HAHA! Vent til du begynner på påbyggningåret du! 10 timer norsk i uka, og 3 fritimer per uke. 2. året hadde jeg 10 fritimer. Det er hardt, og de to første åra er så absolutt morsommere, men det 3. året er det masse jobb...
Vis hele sitatet...
Jeg går 3 året media og vi har også 10 timer norsk, så ikke klag. Har også 10 timer valgfag og 5 timer historie.
Fordelen med å gå media er at det ofte er mindre klasser, typ 15 elever, var iallefall det når jeg gikk der, dette gjorde at vi hadde et veldig godt klassemiljø og lærerne var litt mer investerte enn ellers.
Hvis du skal studere noe data-relatert etter videregående trenger du som oftest mer matte (og muligens fysikk) enn det du får på Media/påbygg.
Tips til de som går 2 år media og 1 år påbygg, ta Mediekunnskap som privatist det første semesteret på påbygg så har du 5 timer ekstra fri i uka.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Ok.
Har ikke planer om å studere noe datarelatert etter videregående mere noe økonomi relatert, men er ikke sikker siden det er mange år til.

Men hvordan er Norsken på videregående? Er den som på ungdomskolen hvor det er kun rettskrivning.... -.-
Ja, det får du. Går ikke selv på MK, men har en nabo som går på MK i Kabelvåg(Lofoten), og ifølge henne er de den eneste skolen i Nordland som ikke får Mac.
Sist endret av krJo; 11. januar 2012 kl. 19:41.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ok.
Har ikke planer om å studere noe datarelatert etter videregående mere noe økonomi relatert, men er ikke sikker siden det er mange år til.

Men hvordan er Norsken på videregående? Er den som på ungdomskolen hvor det er kun rettskrivning.... -.-
Vis hele sitatet...
Enda verre! Jeg føler at jeg ikke har lært noe nyttig på videregående innenfor norsk! Det eneste vi gjør er å ha kortsvarsoppgaver og lese om norsk historie ( totalt uinterresant).
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ok.
Har ikke planer om å studere noe datarelatert etter videregående mere noe økonomi relatert, men er ikke sikker siden det er mange år til.

Men hvordan er Norsken på videregående? Er den som på ungdomskolen hvor det er kun rettskrivning.... -.-
Vis hele sitatet...
Rettskrivning er det vel ikke så mye av, men er en del språk, grammatikk og om ulike sjangere(f.eks. essay, artikkel, osv.). Det er også en del norsk kulturhistorie, forfattere, norrønt språk og ulike dialekter. Og nynorsk er også inkludert i norsktimene (men har separat eksamen).
Bærbar skolemac er vell normalt på MK-linjer i Oslo området.
Jeg har selv en Macbook Pro!
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg går 3 året media og vi har også 10 timer norsk, så ikke klag. Har også 10 timer valgfag og 5 timer historie.
Vis hele sitatet...
Og 5 timer mediekommunikasjon. Går der sjææl. Ville bare påpeke at media ikke nødvendigvis er en lettere vei til studiekompetanse, og det merker du når du kommer til 3. året
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av snickersogtwist Vis innlegg
Bærbar skolemac er vell normalt på MK-linjer i Oslo området.
Jeg har selv en Macbook Pro!
Vis hele sitatet...
Og den har du fått via skolen?

Sitat av Eiol Vis innlegg
Og 5 timer mediekommunikasjon. Går der sjææl. Ville bare påpeke at media ikke nødvendigvis er en lettere vei til studiekompetanse, og det merker du når du kommer til 3. året
Vis hele sitatet...
Hvorfor er 3. året så vanskelig i forhold til vanlig studiekompetanse sitt 3. år?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hvorfor er 3. året så vanskelig i forhold til vanlig studiekompetanse sitt 3. år?
Vis hele sitatet...
Fordi du skal ta igjen det de har gjort på de tre åra Det vil si at du må gjennom 2 års historiepensum på et år osv. Det er rett og slett mer jobb, og jeg merker at 3. året er ikke det året motivasjonen er på topp! Desverre.
Sitat av Eiol Vis innlegg
HAHA! Vent til du begynner på påbyggningåret du! 10 timer norsk i uka, og 3 fritimer per uke. 2. året hadde jeg 10 fritimer. Det er hardt, og de to første åra er så absolutt morsommere, men det 3. året er det masse jobb...


Det er utrolig frustrerende for folk som faktisk er interessert i media, å gå i en klasse der nesten ingen er noe videre interessert. Jeg valgte faktisk å flytte på hybel, ene og alene for å kunne møte andre som likte å lage film.
Vis hele sitatet...
Tror nok du bare var uheldig med klassen din der. Går i en klasse på 15 stykker (totalt 33 på trinnet) og vil si at 90% av klassen faktisk går der fordi de er interessert og liker å holde på med det.

Angående 3 året vet jeg ta det blir tøft og at 10 timer norsk i uka er mye, men har snakket med andre som har fullført 3 året på min skole og er vist ikke så mye mer jobb enn 10 var :P

Sitat av Eiol Vis innlegg
Og 5 timer mediekommunikasjon. Går der sjææl. Ville bare påpeke at media ikke nødvendigvis er en lettere vei til studiekompetanse, og det merker du når du kommer til 3. året
Vis hele sitatet...
Sa forøvrig ikke at det var en lettere vei til studiekompetanse, men morsommere.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Og den har du fått via skolen?

Vis hele sitatet...
Ja, riktig

EDIT: Låner den, eier den ikke.
Sist endret av snickersogtwist; 11. januar 2012 kl. 21:34.
Sitat av Eiol Vis innlegg
Fordi du skal ta igjen det de har gjort på de tre åra Det vil si at du må gjennom 2 års historiepensum på et år osv. Det er rett og slett mer jobb, og jeg merker at 3. året er ikke det året motivasjonen er på topp! Desverre.
Vis hele sitatet...
Føler det samme, jeg har bare koblet helt ut.. På skolen sitter jeg og spiller, hører på musikk og chiller hele tiden. Kunne egentlig bare vært hjemme, gjør faktisk mer da.. Har ikke levert en innlevering på mange måneder..
På min skole får man mac til en redusert pris, 4k for MacBook, 5k for MacBook Pro.

Har nå gått ett semester MK. Kan si det er veldig gøy, men blir mye dødtid. Dagene er mye mindre stress enn ungdomsskolen, hvertfall for min del.

Klasse på 12 elever som hovedsaklig består av pene jenter og slakke gutter, kan fort bli et overraskende godt klassemiljø.
Sitat av Recognized Vis innlegg
Tror nok du bare var uheldig med klassen din der. Går i en klasse på 15 stykker (totalt 33 på trinnet) og vil si at 90% av klassen faktisk går der fordi de er interessert og liker å holde på med det.

Angående 3 året vet jeg ta det blir tøft og at 10 timer norsk i uka er mye, men har snakket med andre som har fullført 3 året på min skole og er vist ikke så mye mer jobb enn 10 var :P


Sa forøvrig ikke at det var en lettere vei til studiekompetanse, men morsommere.
Vis hele sitatet...
Ah, ja! Er nokk bare jeg som var maks uheldig :/ Bra det ikke er slik overalt


For å nevne noe positivt ilt TS da, så er lærerne på Media et stort pluss! Alle medielærerne jeg har hatt gjennom 3 år har vært knall! Kan desverre ikke si det samme om allmennfaglærerne :P Og lærere er en veldig viktig del av skoledagen og er en stor del av om du liker faget eller ikke!
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Har nå gått ett semester MK. Kan si det er veldig gøy, men blir mye dødtid. Dagene er mye mindre stress enn ungdomsskolen, hvertfall for min del.

Klasse på 12 elever som hovedsaklig består av pene jenter og slakke gutter, kan fort bli et overraskende godt klassemiljø.
Vis hele sitatet...
Dette er en veldig god beskrivelse av livet på MK :P Selv om nivået på jentene kunne vært noe høyere her...
Du får mac om du velger og gå MOK på Bodin VGS i Bodø
Hver skole har vær sin ordning. Noen går får mac og andre går for Windows. De fleste skoler i dag deler ut windows, men det er blitt mer Mac nå i det siste.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Føler det samme, jeg har bare koblet helt ut.. På skolen sitter jeg og spiller, hører på musikk og chiller hele tiden. Kunne egentlig bare vært hjemme, gjør faktisk mer da.. Har ikke levert en innlevering på mange måneder..
Vis hele sitatet...
Samma her, prøver og slippe unna så mye som mulig fordi jeg føler det er så mye dødtid der jeg kunne gjort noe jeg i fremtiden tjener noe på.. altså, synes mye av undervisningen blir så urelevant og rett og slett drittkjedelig.
In the kitchen
muRit's Avatar
Her på Charlottenlund i Trondheim holder MK-avdelinga på å drukne i mac'er. Er ingen superfan av mac, men det er helt klart bedre enn å måtte kjøpe selv

Hvis du skal begynne på media bør du iallfall ikke være redd for å vise fram arbeidet ditt! Flere ganger i året samles MK-avdelinga i auditoriet og har diverse framvisninger av filmer, bilder og annet arbeid. Sist gang hadde vi kåringer og premier og hele pakka Er faktisk veldig morsomt å se hvor langt vg3 har kommet, og hvor flinke de har blitt. Selv går jeg førsteåret, og trives veldig.
Har dessverre mistet motivasjonen totalt i fellesfagene da. Klarer liksom ikke å få meg selv til å gidde å gjøre en innsats når vi har kun to timer engelsk/norsk/whatever i uka. Lærerne har vel også litt av skylda. Blir nesten trist av å høre på mattelæreren, som er så umotiverende og lite flink til å lære bort at jeg har gått ned fra 4-5 til 2-3 i karakter i faget.
I mediatimene har vi forskjellige perioder med foto, video, grafisk og så videre. For øyeblikket har vi PTF (prosjekt til fordypning), hvor vi får velge å gjøre akkurat hva vi vil inngen foto, video eller grafisk. Jeg og ei venninne har valgt å lage en musikkvideo for et band vi kjenner, for eksempel.
Ulempen med media er at det i perioder er _jævlig_ mye dautid. Tro det eller ei, du blir faktisk drittlei etter å ha spilt tetris/achtung/hva enn du liker å spille, etter å ha holdt på i fem skoletimer og i grunn kunne vært hjemme og gjort det samme.
Tja det var et kort sammendrag om min oppfatning av livet på media Er jo sikkert mangemange forskjeller på skolen min og den du eventuelt kommer til å starte på, men noen likheter vil det vel også være. Håper du fikk et litt større innblikk i hvordan media er da
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av muRit Vis innlegg
Her på Charlottenlund i Trondheim holder MK-avdelinga på å drukne i mac'er. Er ingen superfan av mac, men det er helt klart bedre enn å måtte kjøpe selv

Hvis du skal begynne på media bør du iallfall ikke være redd for å vise fram arbeidet ditt! Flere ganger i året samles MK-avdelinga i auditoriet og har diverse framvisninger av filmer, bilder og annet arbeid. Sist gang hadde vi kåringer og premier og hele pakka Er faktisk veldig morsomt å se hvor langt vg3 har kommet, og hvor flinke de har blitt. Selv går jeg førsteåret, og trives veldig.
Har dessverre mistet motivasjonen totalt i fellesfagene da. Klarer liksom ikke å få meg selv til å gidde å gjøre en innsats når vi har kun to timer engelsk/norsk/whatever i uka. Lærerne har vel også litt av skylda. Blir nesten trist av å høre på mattelæreren, som er så umotiverende og lite flink til å lære bort at jeg har gått ned fra 4-5 til 2-3 i karakter i faget.
I mediatimene har vi forskjellige perioder med foto, video, grafisk og så videre. For øyeblikket har vi PTF (prosjekt til fordypning), hvor vi får velge å gjøre akkurat hva vi vil inngen foto, video eller grafisk. Jeg og ei venninne har valgt å lage en musikkvideo for et band vi kjenner, for eksempel.
Ulempen med media er at det i perioder er _jævlig_ mye dautid. Tro det eller ei, du blir faktisk drittlei etter å ha spilt tetris/achtung/hva enn du liker å spille, etter å ha holdt på i fem skoletimer og i grunn kunne vært hjemme og gjort det samme.
Tja det var et kort sammendrag om min oppfatning av livet på media Er jo sikkert mangemange forskjeller på skolen min og den du eventuelt kommer til å starte på, men noen likheter vil det vel også være. Håper du fikk et litt større innblikk i hvordan media er da
Vis hele sitatet...
Jepp takk for et godt svar, fikk nå et mye større innblikk i hvordan MoK er.
Men på MoK er slik at man har egne fag for Photoshop, filmredigering ala after effects, fotografering, og vanlige fag slik som matte,norsk,engelsk osv...

Og er det veldig mye journalist "greier".

Sitat av oksygen Vis innlegg
Du får mac om du velger og gå MOK på Bodin VGS i Bodø
Vis hele sitatet...
Ok, går du dær? Hvilke type Mac er det man får ;p

Noen som vet hva som er gjennomsnitte for og komme inn på MoK?
Sist endret av HuskaIkke; 11. januar 2012 kl. 23:49.