Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1391
Hei, har kulturuke på skolen og skal styre storm skjerm på veggen til framføringer osv, men må ha en kjapp shortcut til å få skjermen svart. Sånn at når folk skal på scenen og ha konsert må jeg har svart skjerm.
Noen som kan hjelpe?
Hva med å vise en jpeg (som er helt svart)?
Bruk f.eks FastStone MaxView til å vise en jpeg i fullskjerm (når du dobbeltklikker på ikonet til jpeg'en)
Sist endret av unknown14725; 30. mars 2011 kl. 17:28.
Slå av TV / Prosjektor?
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Slå av TV / Prosjektor?
Vis hele sitatet...
Utrolig klønete løsning.
Mange prosjektører bruker lang tid på å skru seg av (man må ofte trykke flere knapper på fjernkontrollen også), og så bruker den veldig lang tid på å varme seg opp igjen når du skrur den på.
Samt, at det er ofte lagt inn en sperre for å unngå at man starter opp en prosjektør som nettopp er skrudd av for å unngå skader på pæra.
Og ikke glem at mange prosjektører viser en eller annen svær logo mens den varmer seg opp. Håpløst og uproft :P

Den løsningen jeg hadde gått for hvis det lot seg gjøre...
Ha en PC med to utganger på skjermkortet, da kan du enkelt styre hva som foregår på storksjermen, samtidig som du kan jobbe videre med forberedelser på den skjermen du har foran deg.
Sist endret av unknown14725; 30. mars 2011 kl. 17:35.
Sitat av xaine Vis innlegg
Hei, har kulturuke på skolen og skal styre storm skjerm på veggen til framføringer osv, men må ha en kjapp shortcut til å få skjermen svart. Sånn at når folk skal på scenen og ha konsert må jeg har svart skjerm.
Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
Koble ut hdmi/dvi ledningen fra pcen! :-D Da slipper du å skru av og på prosjektoren..
Dumt hvis det er en sånn bluescreen på prosjektoren da som sier at ikkeno er kobla til.....
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Koble ut hdmi/dvi ledningen fra pcen! :-D Da slipper du å skru av og på prosjektoren..
Dumt hvis det er en sånn bluescreen på prosjektoren da som sier at ikkeno er kobla til.....
Vis hele sitatet...
Og ikke glem at mange prosjektører skrur seg av etter X minutter uten noen kilde koblet til noen av inngangene.
står projektorn i taket? hvis ikke er det jo bare å sette noe foran den
Sitat av xavi0n Vis innlegg
står projektorn i taket? hvis ikke er det jo bare å sette noe foran den
Vis hele sitatet...
Best å ha et brannslokkingsapparat klart da
neida så lenge du ikke setter en avis dynka i bensin oppå den og kveller bensin over...
sett en bok ca 10 cm unna så den får luft så går det bra
Sitat av unknown14725 Vis innlegg
Best å ha et brannslokkingsapparat klart da
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å sette noe foran den og dekke den med tepper.
Regner også med at det er en termostat der som gjør at den skrur seg av.

Hvis den ikke henger i taket så setter du noe foran. Hvis den gjør så kan du jo bruke ett sånnt ett.
Sist endret av Ruudi; 30. mars 2011 kl. 18:16.
eller så kan du tre en ullvott over linsa, det bruker vi.....
Skogenskonge
Skauman's Avatar
bare lag et svart bilde i paint, også bare har du bilde liggende åpent i windows fotoviser på oppgavelinjen.

når du trenger svart skjerm trykker du bare på fotoviseren og trykker F11!

bare husk å skru av skjermbeskyttere å sånn som kan poppe opp midt i konserten
▼ ... noen uker senere ... ▼
xaine's Avatar
Trådstarter
årnet en snarvei der jeg skrev inn: scrnsave.scr, hele skjermen blir svart med et dobbeltklikk funka fett
Sitat av xaine Vis innlegg
årnet en snarvei der jeg skrev inn: scrnsave.scr, hele skjermen blir svart med et dobbeltklikk funka fett
Vis hele sitatet...
den var nice, takker hvis du er lur legger du også inn en hurtigtast for denne snarveien
Bare dreg ut en av ledningene..
D:
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
En grei løsning er å sette opp projektoren som en sekundær skjerm. Hvis du da setter svart bakgrunn vil projektoren bli svart mens du fortsatt kan gjøre klart neste innslag på pcen.
Har ikke de fleste projektorer en "mute"-knapp på fjernkontrollen. Alle projektorene der jeg arbeider har en slik. Den gir sort skjerm...