Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3841
Sov til rundt klokken 16:30 idag, og planlegger å stå opp tidlig imorgen (rundt 08:00-tiden).
Så, finnes det noen spesiell type mat som er søvndyssende, og som kan gjøre det lettere for meg å få litt søvn inatt?
Vil helst ikke døgne.
Honning og varm melk, toast og en snus til dessert.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Kylling, bananer, melk. Evt en god spliff
Ta deg en laaang joggetur og avslutt med en kebabtallerken, boyah!
God kopp te med honning bruker å hjelpe.

Personlig bruker ikke et måltid i for av fast føøde å hjelpe meg å sove. Te hjelper, men det som hjelper mest for min del er noe musikk ... har litt til min del "zen-musikk" for å hjelpe meg mot mine søvnvansker, er ikke sikkert du liker den slags, men finn noe rolig musikk. White Noise i form av bølgeskvulp eller annet er også behagelig, finnes div. app ute på android market og app-market, søk på white noise. Personlig liker jeg mye klassisk musikk

Selv om du ikke har lyst å døgne, selv om du ikke før sove så er det veldig bra å lukke øynene, ytre stimuli i form av tv-titting å surfing sørger bare for å bruke hjernen mere slik at når du skal opp å på jobb og den slags så er hjernen sliten, å så skal du fungere en hel dag uten ordlig hvile, da er litt hvile bedre enn ingen hvile.

Håper rådene hjelper
Løk inneholder visstnok stoffer som gjør deg trøtt.'



De gamle egypterne brukte løk som sovemiddel, og det var nok ikke så dumt. Nyere forskning bekrefter at løk kan virke mildt beroligende på grunn av sitt innhold av antioksidanten quercetin.
Vis hele sitatet...
kilde http://www.helseogkost.no/artikler/k...k_sunt_og_godt
Sist endret av ali88; 23. januar 2012 kl. 01:19.
En god fiskemiddag gjør i allefall meg god og trøtt.
Sist endret av Fuzzybossen; 23. januar 2012 kl. 01:22.
Spis grøt, du blir sykt trøtt og sløv av det.
hasjbrownies.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Kalkun og rødvin.
Bananer, postafen (antihistaminer generell), kalkun, valium, alkohol, opiater er de jeg kommer på i farten.
I form av matvarer i fra daglivarebutikker har jeg hatt godt hell med fks,
Hvit fisk (spesielt torsk), bananer som tidligere sagt, knekkebrød, Te, varm melk med litt honning, og Brunost faktisk.
Sikkert mye mer men, du finner jo det lett ut hva som funker på deg.

Inlegg nummer 1
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Som en over her anbefalte: musikk! Sphongle - Are you Shpongled fungerer sånn ca. alltid for meg.

Mat? Hmm? Utenom den noe useriøse "hasjbrownies" kan jeg ikke komme på noe, spis deg stappmett på random mat så fungerer det sikkert
Grunnen til at bananer virker søvndyssende er ikke at de inneholder serotonin (som uansett ikke blir tatt opp) og melatonin, men at de inneholder karbohydrater. Som jeg har skrevet på forumet før: Inntak av mat med høyt innhold av karbohydrater fører til utslipp av insulin, som igjen øker opptaket av LNAA-er i musklene, men ikke tryptofan. Dette økte forholdet mellom tryptofan og LNAA-er fører til at mer tryptofan passerer blod/hjerne-barrieren. I sentralnervesystemet blir det omdannet til serotonin i rafekjernene og så til melatonin i epifysen.

Det er altså i siste ende på grunn av melatonin, men ikke fordi du spiser det.
Sjømat som fisk, blekksprut og skalldyr gjør hvertfall meg døsig.
kirsebær juice
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
En god fiskemiddag gjør i allefall meg god og trøtt.
Vis hele sitatet...
fiskemiddag = våkne klokka 0200 på sofan for min del, og da gjerne etter og ha slokna ca 30 min etter middagen er inntatt
Mye kjøtt kan virke søvndyssende og unngå brus eller jus. Det er viktig å drikke mye vann da blir dt lettere å sove. Men det er min erfaring da.
Kamille-te blir jeg litt avslappet av.
Det er ikke anbefalt og spise ett tungt måltid rett før man skal legge seg. Men jeg merker at jeg blir litt tung i kroppen etter en kraftig middag. Kjøttkaker, ribbe, biff er noen eksempler.
Sist endret av sneipen; 23. januar 2012 kl. 15:44.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Mye kjøtt kan virke søvndyssende og unngå brus eller jus. Det er viktig å drikke mye vann da blir dt lettere å sove. Men det er min erfaring da.
Vis hele sitatet...
Hvis du har cannabis tilgjennelig så kan du puffe før maten og blir mye lettere å sove trust my words. Kanskje lettere å sove for deg?