Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2152
Etter en fisketur til Hitra/Frøya(Sør-Trøndelag) kom jeg hjem med et kamera fullt av bilder. Jeg likte spesielt ett av disse, nemlig et bilde av to og en halv måke som flyr ved siden av båten.

Mindre justeringer er foretatt i Photoshop, og jeg ønsker kritikk på redigering og selve motivet.

Bildet på deviant: http://www.deviantart.com/view/18126798/

Edit: Den urørte versjonen av bildet er vedlagt.
Sist endret av froskenfredrik; 9. mai 2005 kl. 17:03.
Artig bilde, men det blir noe feil med fokuset. Du har samme skarphet på den borterste måken som du har på skyene, og dermed forsvinner mye av dybden i bildet. Vet ikke hvor mye blur du har lagt til, men det er for mye. Legg ut bildet i råform så får vi se på utgangspunktet.
Oohh.. likte det veldig.
Måkene ser sånn "fantasy-fake" ut.

Hitra -> "northern part of Norway"?
Synes egentli bildet ble mye finere etter bearbeidingen. Siden råmaterialet er litt uklart fra før av! Mye penere farger. Vet hvor vanskelig det er å ta bilde av noe i bevegelse. Flott jobb!
btw, hvilket kamera brukte du?
Sist endret av El-Nino; 9. mai 2005 kl. 17:12.
Trodde du hadde manipulert måsene inn der Fint bilde og ok bearbeiding.
Likte den bearbeidede versjonen veldig godt. Bare ett eller annet ved det som fenget meg. Veldig bra bilde
froskenfredrik's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Helkanaur
Hitra -> "northern part of Norway"?
Vis hele sitatet...
Alt ovenfor sinsenkrysset er nord-norge for meg.
Neida, men "middle part of Norway"? Neeh, dårlig swung over det...
Sitat av El-Nino
btw, hvordan kamera brukte du?
Vis hele sitatet...
Det er bare et helt vanlig digitalkamera. Canon Ixus 30.
Likte vel egentlig bildet ja.. Men det ble noe feil med fokuset som noen sa lengre opp i tråden.
Det jeg likte mest var vel at jeg også fikk den spesielle fantasy-feelingen over det hele
Det så kult ut når måsene var så nære.
Utrolig stilig bilde! Det såg kanskje litt for redigert ut, det bildet du hadde fikset på, men det var tøfft.

Litt oftopic: Det der ser da rimelig ut som en Polarmåke (pga. "bena", stjerten og vingene)... Denne typen måke viser da seg svært sjelden, og da bare om vinteren? Når ble dette tatt?
Synes det ser ut som en ganske standard måke jeg.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Synes den vingen oppe til høyre var litt forstyrrende. Du hadde et ganske pent motiv. Synd at kvaliteten på originalen var ganske dårlig. Kompaktkamera?
veldig stilig bilde! fikk også den fantacy feelingen av det
froskenfredrik's Avatar
Trådstarter Donor
Takk for positiv tibakemelding!
Tar gjerne imot kritiske tilbakemeldinger, og på hvilke måter andre mener bildet kunne vært bedre. Vil lære!

Det er forresten en helt vanlig gråmåke.
Utrolig stilig, trodde først de var laget med et 3d program.
Stilig motiv og fine farger. Hadde vært meget bra om fokus også hadde vært på topp.