Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2849
Har noen bitcoin stående, tenker å ha dem stående en stund til før jeg selger. Tenker da å gjøre det lovlig og skatte av gevinst. I mellomtiden kunne jeg tenkt meg å brukt noe til diverse småkjøp.

Noen som har erfaring med bitcoin debitkort?
Virker som de nå krever verifisering for å få brukt de for mer enn et par tusen kroner. Sett at en bestiller et kort i sitt eget navn, og bruker det til å bestille ting på nettet (feks tv, stereo, klær, pc etc. forholdsvis små summer, opptil 30 000 kanskje), er det noen risiko for at en kan bli tatt for skatteundragelse?
Antar at et feks cryptopay eller wirex ikke vil ta kontakt med skatteetaten uten videre, og nettbutikkene vil vel heller ikke bry seg? Så hvordan skulle myndighetene oppdage dette?

Finnes det andre/bedre måter å gjøre om kryptovaluta til norske kroner?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det andre/bedre måter å gjøre om kryptovaluta til norske kroner?
Vis hele sitatet...
Få en fast adresse fra Sturle (bitmynt.no) som er linket til ditt norske kontonummer. Alt du sender av bitcoin til den bitcoinadressen blir automatisk satt inn på din bankkonto med den aktuelle kurs når transaksjonen fant sted. Når det først er satt opp kan det nok ikke bli enklere og bedre måte å gjøre bitcoin om til norske kroner.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Få en fast adresse fra Sturle (bitmynt.no) som er linket til ditt norske kontonummer. Alt du sender av bitcoin til den bitcoinadressen blir automatisk satt inn på din bankkonto med den aktuelle kurs når transaksjonen fant sted. Når det først er satt opp kan det nok ikke bli enklere og bedre måte å gjøre bitcoin om til norske kroner.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i dette, men for tiden så investerer jeg i flere kryptovaluta samtidig, og benytter meg av coinbase.com, som også har en egen app. Der kan du kjøpe og selge bitcoins, litecoins og ethereum. Jeg har investert i alle
Husk at coinbase er en av tjenestene som har høyeste fee's og dyre transaksjonsavgifter. Enkel måte å få handlet øyeblikkelig med visa kort, men det er mye å spare på å planlegge kjøpet i forkant. Handle bitcoins til sturle -> overfør de til en exchange som f.eks bittrex el. og handle derifra. Mye penger å tjene i disse tider om man er tidlig ute. Og ja vi er fortsatt tidlig i cryptosammenheng.
Sitat av Round Vis innlegg
Husk at coinbase er en av tjenestene som har høyeste fee's og dyre transaksjonsavgifter. Enkel måte å få handlet øyeblikkelig med visa kort, men det er mye å spare på å planlegge kjøpet i forkant. Handle bitcoins til sturle -> overfør de til en exchange som f.eks bittrex el. og handle derifra. Mye penger å tjene i disse tider om man er tidlig ute. Og ja vi er fortsatt tidlig i cryptosammenheng.
Vis hele sitatet...
For å unngå fees på Coinbase kan du bare overføre penger via SEPA til Coinbase og overføre fiat fra Coinbase til GDAX (og vice versa). De er basically den samme exchangen. Når man kjøper på Coinbase er det ordreboken til GDAX man handler fra.
Trådstarter
6 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Få en fast adresse fra Sturle (bitmynt.no) som er linket til ditt norske kontonummer. Alt du sender av bitcoin til den bitcoinadressen blir automatisk satt inn på din bankkonto med den aktuelle kurs når transaksjonen fant sted. Når det først er satt opp kan det nok ikke bli enklere og bedre måte å gjøre bitcoin om til norske kroner.
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt en mulighet, men da ser banken pengene og Sturle rapporterer vel til skatteetaten, så det er vel ikke den beste måten å unngå skatt og ubehageliheter på?

Eller, så lenge en holder seg til små beløp kan en kanskje argumentere for at det er lønn for hobbyvirksomhet/småoppdrag?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du ønsker et debitkort som skal fungere i Norge og likevel unngå rapportering til myndighetene. I Norge støtter betalingsterminaler normalt sett kun BankAxept, men de fleste støtter også VISA og MasterCard. Med andre ord må du innom BankAxept, VISA eller MasterCard skal du bruke kortet i Norge, og meg bekjent er det ingen bitcoin debetkort som støtter anonymitet (slik prepaid-VISA gjør), med mindre du registrerer i falskt navn og alt det innebærer.
Trådstarter
6 0
Ja, det ville vært det enkleste. Uverifiserte bitcoin debitkort har nå begrensinger på 100-200 usd, som blir lite. Og finner ingen sted jeg kan kjøpe feks VISA-gavekort for krypto.
Så da er jo spørsmålet, er det noen reell risiko forbundet med å bruke et verifisert (på eget navn) bitcoin debitkort? Det skal vel noe til at myndighetene oppdager det?

Å registrere i falskt navn blir ikke aktuelt for å spare noen tusenlapper. Det virker nesten som en har klart å tette de fleste smutthull, noe som selvsagt er veldig bra
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som du selv foreslår, hvis summene er små, så går det vel under radaren. Hvorfor ikke gå den ruten med f.eks. Sturle? Send små summer med bitcoin til Sturle, få små summer inn på norsk bankkonto og bruk ditt vanlige bankkort som du sikkert allerede har?