Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5534
Leker litt med tanken på å utdanne meg som politi her også flytte til USA for å jobbe. Er klar over at du stort sett må være amerikansk statsborger for å bli politi der, men er flere stater der det ikke er nødvendig. Men i det tilfelle - vil en tre årig politi utdanning her være gyldig der?
For noen år siden så jeg en reportasje om en nordmann som jobbet som politi der borte, mener han var norsk statsborger. Utdannelsen av politi er vel noe hver enkelt stat håndterer, dvs kan variere en del. Det er vel uansett andre rutiner der som må læres.
Dog tror jeg at det å få arbeidstilatelse for å jobbe som politi ikke er så lett...
Har du undersøkt green card mulighetene?
Har selv tatt en liten kikk på det og sitter igjen med inntrykk av at hvis man ikke har noen spesiell kompetanse å tilby/etterspurt kompetanse så stiller du som utlending svakt der borte da de helst rekrutterer i egne rekker. Men sjekk det ut selv og ta en prat med folk som er i posisjon til å gi deg opplyst svar på det. På den andre side; hva er din motivasjon for å bli politi?
Jeg tror du vil kunne komme langt med en norsk politiutdannelse. I mange stater i USA har politiet inntil 6 mnd opplæring, mye våpen- og grepstrening. Der finnes lite eller ingen innhold hva kriminologi og etikk gjelder.
I USA så kan vel nesten hvem som helst bli politimann, treningen du vil få her i Norge vil nok også være langt mye bedre en treningen du får der.
Som sagt ovenfor er politi i Norge mye høyere og bedre utdannet enn i USA. Problemet er at politimenn neppe er serlig etterspurt i USA, og politiet der vil ansette de som allerede bor i USA. Det er utrolig mye jobb for arbeidsgiver å skaffe green card for å jobbe i USA, og tviler sterkt på at de orker det. Om du dog klarer å få green card på en annen måte (gifter deg, familie osv..) vil du nok kunne få jobb.
Trådstarter
3 0
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Har du undersøkt green card mulighetene?
Har selv tatt en liten kikk på det og sitter igjen med inntrykk av at hvis man ikke har noen spesiell kompetanse å tilby/etterspurt kompetanse så stiller du som utlending svakt der borte da de helst rekrutterer i egne rekker. Men sjekk det ut selv og ta en prat med folk som er i posisjon til å gi deg opplyst svar på det. På den andre side; hva er din motivasjon for å bli politi?
Vis hele sitatet...
Har undersøkt green card og der står det at "You may be eligible to apply as a immigrant worker if you.. Are a third preference immigrant worker, meaning you are: professional (meaning your job requires at least a U.S. bachelor's degree or a foreign equivalent and you are a member of the profession)" sånn jeg forstår det er det altså mulig å da få green card med bachelor grad.

Når det gjelder det andre spørsmålet ønsker jeg å bli politi først og fremst fordi jeg interesserer meg fra kriminologi og atferdsvitenskap. Jeg vil hjelpe andre og forbedre samfunnet samtidig som jeg kan være ett forbilde for andre. Den ultimate drømmen er å jobbe for CIA eller FBI, noe som vil være teknisk mulig om jeg jobber i usa i 5 år å blir statsborger.
Sitat av Viclamor Vis innlegg
Har undersøkt green card og der står det at "You may be eligible to apply as a immigrant worker if you.. Are a third preference immigrant worker, meaning you are: professional (meaning your job requires at least a U.S. bachelor's degree or a foreign equivalent and you are a member of the profession)" sånn jeg forstår det er det altså mulig å da få green card med bachelor grad.
Vis hele sitatet...
Det er en Bachelor i Norge... Du får ingen Bachelor i USA for å bli politi.. (det er ingen 3 årig utdanning)

Hvorfor vil du bli Politi i USA? er du ute etter lav lønn?
eller har du sett for mye Amerikanske tv serier?

Hvis du er seriøs, vil jeg tro at å værve seg i US Army. Evt. USMC er en grei måte å få green card.
Etter noen år som soldat er det bare å ta ett kurs (Amerikansk Politi utdanning). Og starte å jobbe som politi..

Hvis Amerika er drømmen vil jeg tro du finner andre yrker som er bedre lønnet og ikke minst mindre farlig. Hvis det er Action du er ute etter ...
Hvorfor ikke en kariere i det norske forsvaret? (Norge har vært i krig siden 2001) Er mange muligheter der.