Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 870
Hei!

Når jeg har filmet ferdig så importerer jeg det ferdige klippet mitt til AAE eller Sony vegas. Pleier å rendre dem til avi, og deretter bruke easy h264 for å gjøre filen mindre. Dette blir encoda til 720p, når jeg filmer i 1080p, og på youtube står det at jeg kan ta på 1080. Er dette egentlig lurt?
Sample

Det jeg lurer på, hva er den beste render settingsa? For å få optimal kvalitet. Har dere et program som kan encode til 1080p?
Sist endret av jkyer; 10. januar 2012 kl. 18:45.
Du kan ikke ha en avi fil med 1080p vell?

Jeg har nettopp kjøpt Canon 60D. Hvorfor ikke bare beholde filen i .MOV?
Trådstarter
10 0
Har nettop kjøpt meg Canon 60d også, men når jeg skal redigere med AAE eller Sony Vegas så må jeg rendere den ut, og da lurer jeg på hvilke rendersettings som best. For meg så har alltid AVI vært den beste kvaliteten, hvorfor kan jeg ikke ha en avi fil med 1080p?
Jeg har ingen kjennskap med de programmene. Jeg bruker GNU/Linux. Kan du ikke bruke en .mkv kontainer? Det er det alle 720p eller 1080p filene jeg har sett er i. Men det ser ut som 1080p avi går.

Fargene var dog noe mystisk i den filmen, er det intensjonelt eller kom det etter rendringen?
Jeg bruker å rendre filmene mine til H264 med en gang, er oftest det greieste. Velg level 4.2 (om du vil ha enda bedre kvalitet kan du velge 5 eller 5.1) og bitrate 7-8 Mbps under format settings. Du skal da få en håndterlig mp4 fil som du kan laste opp til youtube med god kvalitet. Har selv 550D og tror de er like når det gjelder dette. Å konverter filen i ettertid fører kun til ekstra strev og tap av kvalitet.

Et spørsmål til filmen din: Hvordan får du til den effekten vi ser på starten, en slags farge-flicker?
Her og herer en guider som viser settings som fungerer bra med Canon 60D når du skal laste opp film på nett. Bitraten kan du øke til 7-8Mbps som mrander0n sa, for youtube lar deg laste opp større filer enn Vimeo.
Trådstarter
10 0
På førsten så satt jeg på noe som het filmburn. Det er en pack som kan lett finnes ved et google søk Jeg skjønte ikke helt hva mente med " Velg level 4.2 (om du vil ha enda bedre kvalitet kan du velge 5 eller 5.1) og bitrate 7-8 Mbps under format settings."
Sitat av mranders0n Vis innlegg
Jeg bruker å rendre filmene mine til H264 med en gang, er oftest det greieste. Velg level 4.2 (om du vil ha enda bedre kvalitet kan du velge 5 eller 5.1) og bitrate 7-8 Mbps under format settings. Du skal da få en håndterlig mp4 fil som du kan laste opp til youtube med god kvalitet. Har selv 550D og tror de er like når det gjelder dette. Å konverter filen i ettertid fører kun til ekstra strev og tap av kvalitet.

Et spørsmål til filmen din: Hvordan får du til den effekten vi ser på starten, en slags farge-flicker?
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis samme, de deler sensor så det skal ikke være store forskjeller.
24 gratis film burns som kan lastes ned for en tweet her
Har prøvd h.264 men det har ikke funket hos meg, så måtte bruke wmv. Men det gikk slik:

http://www.youtube.com/watch?v=u5-oo...X6UrNaLbewEEyG

Kan jeg spørre om du kan vise hvordan du gjorde ditt?
Lastet du ned codec, eller brukte du bare vegas ?