Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1170
Bestemoren min har snart bursdag, og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe et digitalkamera til henne. Hun har tidligere vært imot mobil, men endret kjapt mening etter at hun fikk det, og noe sier meg at hun vil si det samme om digitalkameraet, da hun er glad i å ta bilder, spesielt familiebilder.. Da går det i ett kjør!

Hun er 70, og ikke veldig teknisk av seg, så jeg er ute etter et kamera som er veldig enkelt og bruke, helst med et relativt stort LCD-display, og blitz. Utover dette trenger ikke kameraet å ha så mange funksjoner, da jeg neppe tror hun kommer til å benytte seg av dem. Oppløsningen trenger heller ikke å være den beste, ettersom hun fremkaller bildene og ikke ser på dem på datamaskinen.

Prismessig tenkte jeg på rundt 1000-1500,- men jo billigere, jo bedre.. Kameraet skal tross alt ikke ha så mange funksjoner, men være lett å bruke.

Er dette et bra valg? Hun er også veldig glad i lyseblå, og kameraet har 2,7" skjerm og Intelligent Scene Recognition er sikkert flott, så får hun bra bilder uten å tenke for mye på instillinger.. http://www.elkjop.no/product/foto-vi.../sony-dsc-w220

Takker for svar!
Sammentreff? Bestemor har det kameraet og er mer enn fornøyd.
dette er nok et kamera som ikke er avansert mtp elektronikk. er det det eneste som jeg finner
uten og finne fram et engangskamera.
Sist endret av ilucifer; 9. november 2009 kl. 13:54. Grunn: leif
Takk. Begge modellene er aktuelle, men kunne noen fortelle meg forskjellen, og eventuelt hvilket jeg burde gå for? Sony´en så jo en del bedre ut, er yndligsfargen hennes, er mer kompakt, og hadde den fancy Intelligent Scene Recognition, men er samtidig mye dyrere. Dilemma..
De to kameraene der er vel ganske like i brukergrensesnitt. Det at skjermen på den dyrere modellen er litt større og jeg regner med bestemora di er litt svakere i synet med årene så ville jeg anbefalt det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mener en venninne av meg har den Powershoten. Får bra nok bilder med det.
Takk for tips Jonta, men har allerede kjøpt kamera til henne. Endte opp med http://www.elkjop.no/product/foto-vi...K/samsung-es60 og det falt i smak, og anbefales videre
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ah, så ikke at posten var litt gammel. Flott at du linker til produktet du endte opp med.