Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4417
Hei.

Tok et bilde av naboens katt

http://bilder.webforumet.net/2235.png

Selv ble jeg veldig fornøyd.

10 dager til jeg får Nikon D70s
Bra bilde ! Lignet noe sinnsykt på min egen katt.
Turamann: kanskje for at alle katter er PRIKK LIKE!? Kjæresten min har tre katter (ene har fått 6 unger.. begynner å minne litt om Irene fra pizzagjengen..) og jeg klarer ikke se forskjellen på dem..

Helt greit bilde, sett det noen tusen ganger før.. Det som gjør dette bildet fint er den sylskarpe fokusen på øynene, og alle detaljene i de. Bildet blir helt ødelagt av den sterke delen øverst. Alt for lysegrønt og sterkt lys!
Dritrå fokus! Jeg føler meg sugd mot øynene til katten. Men som Waffel sier så er ganske det grønne feltet litt oppmerksomhetskrevende.

Med hvilket kamera tok du bildet?
VELDIG bra!
Men kanskje en smule for mye fokus på værhårene.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Du er flink til å ta bilder, det er det ingen som kan nekte på.
TipeX; skyter med Fujifilm Finepix S5500 nu.. men som i threaden.. 10 dager til Nikon
Sitat av Waffel
Turamann: kanskje for at alle katter er PRIKK LIKE!? Kjæresten min har tre katter (ene har fått 6 unger.. begynner å minne litt om Irene fra pizzagjengen..) og jeg klarer ikke se forskjellen på dem..
Vis hele sitatet...
Hi hi. Forsåvidt ganske enig i det. Er mere hunde typen. Katter er trossalt ikke flokkdyr, og kan aldri bli et flokkmedlem i en familie slik en hund kan ( katteelskere kommer til å kveste meg nå ). Alikevel så var det som å se inn i ansiktet på min katt, som jeg har mest for å holde låven musfri, men som min datter forguder.


Tenkte egentlig mest på at bildet hadde en vanvittig bra fokus til å være så nære. Helt proft.
Sist endret av Turamann; 26. juni 2005 kl. 21:52.
Fin pus^^ Men kunne jo ha lagt bildene på det fine galleriet vi faktisk har da?
Skarp og fin fokus.
Bakgrunnen er uskarp, sånn skal det være.
Likte den grønne buska, syns den skapte litt liv.

De kattene har skummelt store øyne:S
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg tror det kunne blitt kult om du lot litt av ørene ligge oppe den sorte rammen.
MJAU! kommeså pusipusipusi, kommeså....
Veldig, veldig bra bilde!

Er egentlig ikke en katteperson, men vurderer det sterkt etter dette...
Katter er søte, men jeg er mer en hundeperson. Og som sagt et veldig fint bilde!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Veldig fint bilde
Litt OT men; Fikk kattunge i går, 6 uker gammel. Den er helt nydelig. Bilder kommer...
Digger katter, vi har tre stykk.. Loves it
Fint bilde men ta å legg det i galleriet.

Ellers syntes jeg det bare var bra med de grønne buskene i bakgrunn. det fikk liksom motivet så klart frem.
Den katten var stygg. Sorry

Syns kattunger er søte, men jo eldre de blir jo mindre blir morsinnstinktet mitt ovenfor dem
Nåh, så skjønn Veldig bra dette her, Lundern! Keep up the good work!
Håper ikke dette blir det siste bildet du legger ut.
bra bilde, litt mye blikkfang det utbrente området oppe, samt at det kunne vært mer luft på høyre side.

For de av dere som er hundeelskere, så kan dere se på galleri.dobbis.no, der legger jeg mine beste hundebilder
Veldig bra bilde Lundern, det ska du ha.

Sjekk pannen til de fleste katter, merkelig med den M'en de har der.
Føler at katten ser på meg, noe som gir bildet et spesiellt preg.
Bra bilde!
Personlig liker jeg å fikse en smule på bilder jeg tar i PS. Jeg vet at mange mener at et godt bilde tas med kameraet, og justeringene siden skal være minimale, og jeg forsåvidt enig. Men jeg ser ingenting galt ved å fikse litt på farger og fokus for å få det aller beste ut av det man har.

En av mine mange stygge vaner går ut på at jeg laster ned bilder og prøver meg frem med dem i PS. Så også med dette bildet. Dette kom jeg frem til.
Vil også ha "Nikon D70".
Lyst til å kjøpe et til meg?


Kan forresten tipse om "foto.no"
dersom du ikke allerede er registrert der..
Sist endret av Little Joey; 27. juni 2005 kl. 16:12.
Du er min venn
niigu's Avatar
Jeg er også hundeperson

Kjempetøft bilde, Lundern! Jeg har faktisk ikke sett et lignende bilde før. Har en rar følelse om at kattens ører og følelseshorn går over den svarte ramma da jeg ser på midten av kattepusen. Det er skikkelig stilig. Det du kunne gjort for å dempe grønningen bak, er å ha en hvit ramme. Det er iallefall min tanke. Likte at katten drar meg innover, og at fokusen ble såpass utrolig! Hvor mye kostet kameraet ditt? Er det til salgs?

Kalakov: Har du ikke noe bedre å si så kan du la være. Han spør ikke om katten er fin, han spør om bildet er fint.
Bildet var glimrings. Du har teken, ikke noe å si på det.

Og som sagt, hunder er tingen.
Enig med alle, bra bilde, men du kan (for å kutte en grein i regnskogen) beskjære det litt annerledes.. om det da ikke er original størrelse?
Må si meg helt enig med de andre her. Fokusen var fantastisk! Føles som om katten stirrer meg dypt inn i øynene! Veldig bra bilde Keep up the good work!
Du har fått et tatt et meget pent bildet der ja =)
Sitat av geokri
For de av dere som er hundeelskere, så kan dere se på galleri.dobbis.no, der legger jeg mine beste hundebilder
Vis hele sitatet...

~OT~ for en treig side~OT~
Tusen takk for alle kommentarer. niigu, har solgt det jeg har nå.. på en måte.. har dessverre lovt det bort til tanta mi

Det nye kameraet mitt koster ca. 16000 med ustyr i norge men fikk det for 9000 i utlandet

Har gjort den om til BW nå;

http://lundern.net/art/soetkatt_dev_bw.jpg

Synes det skapte en enda bedre stemning og så bedre ut også
Fremdeles et bra bilde, men jeg føler det trenger litt mer kontrast. Om du kjører opp kontrasten bittelitt i ps tror jeg bildet blir like bra som katten din er søt!
Sitat av Lundern
Vis hele sitatet...
Død link, file not found.

Regner med at du mener denne(original) mot denne(økt kontrast)

Jeg likte det mye bedre. Intensiteten kom sterkere frem, og øynene ble enda kraftigere innrammet, noe som igjen førte til at blikket ble trukket ytterligere mot dem.

Flott! Digger bildene dine, du har et øye for gode motiv!
Sist endret av froskenfredrik; 29. juni 2005 kl. 02:18.
Som (de fleste) andre sier; Utrolig bra bilde! Likte det kjempegodt.
Men... Fikk katta lønn?
Sitat av Zero
Som (de fleste) andre sier; Utrolig bra bilde! Likte det kjempegodt.
Men... Fikk katta lønn?
Vis hele sitatet...
Tipper han ga den en god runde med klapp og kløing på kinnet. Lønn nok for de fleste katter, som i og for seg er ganske usosiale dyr.
Gale gutt.. katta vår er maksimalt sosial, kommer bort å vræler etter mat o.l
Jeg syns bildet er altfor nær og utrykket passer ikke helt til "søt" akkurat her, hehe. Det hadde vært søtere om du tok total bilde hvor den ser liten og søt ut. Katten på bildet her ser alvorlig ut. Det er som et fotobilde som katten skal ha på førekortet sitt, hehe

Ellers var det et bra bilde
Sist endret av reagol; 29. juni 2005 kl. 13:18.
Men (som det er nevnt tidligere) kunne du flyttet den venstre rammekanten en del innover, slik at øret og værhårene stakk utenfor bildet og inn i rammen. Det hadde gjort seg. Det hadde vært rosinen i pølsa, om du vil.