Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3126
Har vært "fan" av Peter Tagtgren i Sverige og det han driver med ang produsent musikk i lengre tid i sverige, deriblant sabaton, hypocrisy o.l.
Per nå jobber jeg som ingeniør i anleggsbransjen og tjener greit, men kunne tenkt meg å komme over mot musikkbransjen, er det noen måte å kunne sende "søknad" til peter uten at det virker helt idiot på?
Usikker på hva som kunne være relevant iforhold til min utdannelse (fagbrev gravemaskinfører, med teknisk fagskole i etterkant) men kunne fint startet på "bunn" for å skaffe erfaring.
Er du god på å koke kaffe?

Hvis det å starte på bunn er inneforstått med å koke kaffe i en 10 års tid uten lønn er det jo bare å kjøre på.
Ett firma som driver med lyd (samt lys, scene og rigging) til konserter, festivaler, konferanser og slike ting kunne jo vært ett sted å starte.
Er jo bare å søke. Men ville ikke forventet at det kan bli til noe. Men får iallefall ikke noe svar om du ikke søker. Du vil trenge mange års relevant erfaring for å i det hele tatt være aktuell til vurdering.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det her er jo studio arbeid, så å anbefale jobb i live verdenen er litt søkt. Det er to helt forskjellige yrker med helt forskjellige krav.

Jeg vil påstå at folk som denne produsenten ser nok av folk som ber om å få gå i "lære" hos dem, du stiller altså ekstra dårlig i og med at du ikke har noe relevant utdanning.
Du burde i det minste skaffe deg noe utdanning innen produksjon og/eller musikkteori før du tar noe som helst kontakt: At du på egen hånd har klart å ta første steget å få noe relevant utdanning er omtrent et minstekrav.

Det er et hardt yrke som krever at du kan gi mye av deg selv og kanskje omtrent jobbe gratis i starten. Det er mange som vil inn i dette yrket og det krever noe eksepsjonelt fra deg selv.

Jeg føler at noen tror at "hvemsomhelst" kan bli produsenter, nå med all softwaren man kan lage musikk, det er jo noe sannhet i det siden alle har en datamaskin. Men siden det nå er så mange som driver med det gjør det egentlig alt mye vanskeligere om målet er å stikke seg ut blant alle de andre.
Sist endret av Dodecha; 17. november 2019 kl. 18:11.
Våkn opp! Dette er en drøm.
Du kan jo spørre ham hva om hva som vanligvis kreves som et utgangspunkt til å bygge kompetanse selv.
Du får ikke jobb der nå.

Hvis du er 100% inne for dette, gjør som Dodecha sier.