Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3540
Hei, jeg ble fortalt av rådgiver på skolen at dersom jeg søker et studie hvor dem krever realfag (som for eksempel fysikk eller matte), så gjelder ikke realfagspoengene for disse fagene når man beregner karaktersnittet. Stemmer dette?

Jeg har søkt data ingeniør, og kravet for å komme inn på studiet er Fysikk 1, Matte R1 + R2.
Jeg hadde disse realfagene på VGS: Fysikk 1, Kjemi 1, Biologi 1, Matte R1, Matte R2, Kjemi 2. Tilsammen har jeg 3,5 realfagspoeng for disse fagene. Har jeg regnet ut riktig, eller skal jeg ikke beregne poengene for fysikk og matte?

Takk på forhånd.
Jo, du har regnet riktig. 1 poeng for R2, 0,5 poeng for resten, og realfagspoengene skal telle med.
hackerman
sirajuddin97's Avatar
Trådstarter
22 1
Jeg har andregangsvitnemål da. Har det noe å si?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sirajuddin97 Vis innlegg
Jeg har andregangsvitnemål da. Har det noe å si?
Vis hele sitatet...
Du havner i ordinær kvote, men ellers har det ingenting å si.
hackerman
sirajuddin97's Avatar
Trådstarter
22 1
Okei, takk for svar!
Er helt utrolig at man kan jobbe som rådgiver, og være så lite kjent med informasjonen som gjelder. Dette er et menneske som skal veilede folk inn i studietiden, så gir de totalt feil råd. Merkelig