Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3780
Heisann!

Tok et kjapt bilde før jeg stakk på jobb en tidlig morgen i høst.
Hva syns dere om dette? Noe dere ville gjort annerledes?

http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2013/119/c/b/foggy_morning_by_jvmyhre-d63hwdn.jpg

Kommer til å poste flere bilder her etterhvert som jeg får til noen jeg liker
whoa, dette var kult. digger hvordan det glir fra kalde til varme farger.

Regner med at det er tatt med iPhone og panoramafunksjonen ettersom det var fort gjort.
det er noen steder med tydelig overganger i lys (f,eks til venstre for steinen). Men er ikke sikker på hvordan det kan fikses.
Sitat av F4celess Vis innlegg
whoa, dette var kult. digger hvordan det glir fra kalde til varme farger.

Regner med at det er tatt med iPhone og panoramafunksjonen ettersom det var fort gjort.
det er noen steder med tydelig overganger i lys (f,eks til venstre for steinen). Men er ikke sikker på hvordan det kan fikses.
Vis hele sitatet...
Takk! Det er faktisk tatt med et Canon EOS 1000D, med et Sigma 18-50mm objetiv. Det er croppet litt i Lightroom i etterkant bare.
Nytt bilde, tatt fra samme område, denne gangen på ettermidagen

http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2013/119/0/b/sunset_by_jvmyhre-d63hwa6.jpg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Toseki Vis innlegg
Heisann!

Tok et kjapt bilde før jeg stakk på jobb en tidlig morgen i høst.
Hva syns dere om dette? Noe dere ville gjort annerledes?

http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2013/119/c/b/foggy_morning_by_jvmyhre-d63hwdn.jpg

Kommer til å poste flere bilder her etterhvert som jeg får til noen jeg liker
Vis hele sitatet...
meget bra bilde.. digga da
Oi, disse to bildene liker jeg! Utrolig bra!

Nr.1 var favoritten, men begge bildene var kjempe gode. Skulle gjerne sett de i større utgave

I mine øyne kunne du lekt litt til med kontrast,lys og farger bare for å få det helt perfekt. Syns og det er et få punkter som du kunne spot korrigert litt og.

Gjerne gjør noe med signaturen din og, passet ikke inn på så fine bilder
JVMyhre's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Oi, disse to bildene liker jeg! Utrolig bra!

Nr.1 var favoritten, men begge bildene var kjempe gode. Skulle gjerne sett de i større utgave

I mine øyne kunne du lekt litt til med kontrast,lys og farger bare for å få det helt perfekt. Syns og det er et få punkter som du kunne spot korrigert litt og.

Gjerne gjør noe med signaturen din og, passet ikke inn på så fine bilder
Vis hele sitatet...
Takk takk Ja er enda ikke helt erfaren med kontraster og sånt.
Signaturen har jeg gjort noe med, prøver en litt annen stil på det nå, usikker på om jeg liker det eller ikke, tar liksom litt mye av oppmerksomheten.

Her er et nytt bilde, ganske fornøyd med dette, eneste er at solveggen på det største bygget er noe utbrent.

http://fc00.deviantart.net/fs70/i/2013/129/5/7/old_huts_by_jvmyhre-d64p9vf.jpg
Enda et kjempe flott bilde, selvom du har vært litt uheldig der ja...

Igjen syns jeg logoen din ødelegger ditt. Personlig føler jeg at din stil er veldig naturlige bilder som flyter av selv, så jeg syns at signaturene og rammene dine blir litt harde på bildet.

Du har ikke en egen flickr konto e.l?
Kanskje litt overdreven hdr bruk? eller utrolig bra! tommelregel for watermarks er vell nederst til høyre, tror det hadde gjort seg bedre
Både bilde en og to av trådstarter skulle jeg gjerne ha dekorert veggene med! For noen blinkskudd.
Elsket virkelig hvordan den bilde en er satt sammen

Klapper!
Wow! Det første bilde var virkelig helt fantastisk.
Kunne du lagt ut en større versjon? Det var virkelig helt nydelig
JVMyhre's Avatar
Trådstarter
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Wow! Det første bilde var virkelig helt fantastisk.
Kunne du lagt ut en større versjon? Det var virkelig helt nydelig
Vis hele sitatet...
Skal se om jeg finner igjen originalen en dag.
Takk for tilbakemeldinger! Dere som mener signaturen er stygg, feilplassert eller tar for mye oppmerksomhet - hvordan mener dere jeg bør ha den?
Sitat av Toseki Vis innlegg
Skal se om jeg finner igjen originalen en dag.
Takk for tilbakemeldinger! Dere som mener signaturen er stygg, feilplassert eller tar for mye oppmerksomhet - hvordan mener dere jeg bør ha den?
Vis hele sitatet...
For det første så bør den stå i høyre hjørne. Syns og du burde prøvde å blende den litt bedre inn i bilde. Kuleste hadde vært om du scanner inn din egen signatur og bruker det
JVMyhre's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
For det første så bør den stå i høyre hjørne. Syns og du burde prøvde å blende den litt bedre inn i bilde. Kuleste hadde vært om du scanner inn din egen signatur og bruker det
Vis hele sitatet...
Har fått mekket en ny signatur nå, dere får se det når jeg får tatt et nytt bilde jeg er fornøyd med.
Jeg likte begge bildene, og jeg er i mot å endre mer på kontrast, lys og farger synes det var bra nok fra før, hvis det skal gjøres bør det i såfall gjøres i veldig små mengder, men det er hver sin smak. Ellers ville jeg kanskje prøvd å croppet litt av det øverste bildet, siden det er så sykt langt, jeg vet ikke helt, men tror kanskje jeg ville sentrert steinen i bildet. Jeg vet ikke om det hadde blitt bra, men kanskje noe jeg ville prøvd ut.

Men må bare si en gang til at jeg likte bildene svært godt
Helt fantastisk! Digget det siste bilde der! Kan du redigere vekk "rammene" og heller lage en liten signatur i høyre hjørne slik at jeg kan bruke det som bakgrunn? Dette er kvalitet! Keep it flowing!
WOW........

Hvilket Kamera bruker du?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
WOW........

Hvilket Kamera bruker du?
Vis hele sitatet...
Les tråden da

Sitat av Toseki Vis innlegg
Takk! Det er faktisk tatt med et Canon EOS 1000D, med et Sigma 18-50mm objetiv. Det er croppet litt i Lightroom i etterkant bare.
Vis hele sitatet...
JVMyhre's Avatar
Trådstarter
Sitat av Føkk Vis innlegg
Helt fantastisk! Digget det siste bilde der! Kan du redigere vekk "rammene" og heller lage en liten signatur i høyre hjørne slik at jeg kan bruke det som bakgrunn? Dette er kvalitet! Keep it flowing!
Vis hele sitatet...
Takk for det! Noe sånt du tenker på?

Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Toseki Vis innlegg
Takk for det! Noe sånt du tenker på?

Vis hele sitatet...
Muuuuch better!
Kunne tenkt meg og sett bilde nr.1 mye større! Var jo helt vanvittig fint, og kunne sikkert vunnet en haug med fotokonkurranser.
JVMyhre's Avatar
Trådstarter
Sitat av Obster Vis innlegg
Kunne tenkt meg og sett bilde nr.1 mye større! Var jo helt vanvittig fint, og kunne sikkert vunnet en haug med fotokonkurranser.
Vis hele sitatet...
Takk for det!
Har endret bittelitt på fargene, og fjernet litt grain nå. Her er stort:



Og uten crop:

Sist endret av JVMyhre; 14. mai 2013 kl. 18:39.


synes det første du linket var bedre, personlig synes jeg dette så alt for "uekte" ut.
▼ ... over en uke senere ... ▼
JVMyhre's Avatar
Trådstarter
Sitat av Espen97 Vis innlegg
[img]https://imma.gr//53111.jpg[img]

synes det første du linket var bedre, personlig synes jeg dette så alt for "uekte" ut.
Vis hele sitatet...
Se der ja, helt glemt av denne tråden jeg
Det første bilde var noe alà det samme i stor størrelse, men dette ble kanskje litt verre ettersom jeg prøve å fjerne støy.

Har laget meg en Flickr! account, kommer til å poste ganske mye der iløpet av sommeren, også slenger jeg det beste inn her på forumet.
http://www.flickr.com/photos/johnnymyhre/
JVMyhre's Avatar
Trådstarter
Har gjort er lite forsøk på å lage en fotoblogg også, her kommer jeg til å poste bilder hver bidige dag.

http://www.jvmyhre.com/
Det er viktig at du lærer deg justeringer i photoshop og hvordan ikke gjøre det for mye, som med panoramabildet som du først postet. Når du respostet det etter å ha justert "grain" så vasket du fargene helt vekk og fjernet omtrent alt av detaljer som ødela bildet.