Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1126
Jess, da er det på tide å sprøyte inn noe mer liv her i fotografierings-forumet. I kveld har jeg tre bilder jeg legger fram, som er forskjellige på hver sin måte.

Alle bildene er skutt med EOS 40D med EF 24-70 f/2.8L, og etterbehandlet i Photoshop. Det er brukt både Sigma 530 Super og 430 EXII eksternt på samtlige av bildene.

Først; Famile.
I anleding julekorttider måtte det tas litt bilder, og jeg satt opp eksternt lys, kameraet på stativ med en intervall på fem sekunder og totalt 10 bilder. Er klar over at dere kanskje ikke deler den største begeistringen for familiebilder her inne, men prøver meg for det om.


Her prøver da hunden å bykse ut av min lillesøsters klo, jeg syntes at resultatet ble stemningsfult, om ikke annet.

Så kommer Hund;
Her tok jeg med to blitser ut i skogen når solen var på vei til å si takk for seg, noe som gav pene farger på skyer og bakgrunn generelt. Kompanserte med blitsen i forgrunnen for å få riktig eksponert motiv og bakgrunn.


Ett stykk majestetisk blikk der altså.

Til slutt kommer Bil;
Da bilen min endelig var ferdig på verksted klødde jeg i fingrene etter å knipse litt bilder av den, da jeg ikke har hatt en runde med eksternt lys på den. Jeg har lenge tenk på å prøve å lage en "showcase"-feeling på et bilbilde, altså at det er helt sort rundt og kun bilen det fokuseres på. Jeg hadde et passende spot for å få belysning ovenfra, og prøvde meg litt der. Her ble det selvfølgelig endel arbeid i etterkant også, og resultatet ble sånn cirka der jeg så for meg det.


Her er det brukt et lite ekstra sekund lukkertid, for å framheve lyset fra lyktene.

Da takker jeg for din tid, og håper at du har noe konstruktivt å komme tilbake med! EXIF er forøvrig tilgjengelig på alle bildene, for de spesielt interesserte.
Likte hundebildet veldig godt, er noe majestetisk over bildet som er jævlig stilig. Fargene bakgrunn og forgrunn synes jeg ser veldig pent ut. Bilbildet er kult, men jeg merker jeg skulle ønske at bilen var nærmere, mulig også hatt mer lys langs siden av bilen? Du har åpenbart et godt øye for motiver. Ta i betraktning at jeg ikke har noe peil på foto sånn rent teknisk, men at jeg liker bilder som øynene mine liker å se på. Hehe
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Likte hundebildet veldig godt, er noe majestetisk over bildet som er jævlig stilig. Fargene bakgrunn og forgrunn synes jeg ser veldig pent ut. Bilbildet er kult, men jeg merker jeg skulle ønske at bilen var nærmere, mulig også hatt mer lys langs siden av bilen? Du har åpenbart et godt øye for motiver. Ta i betraktning at jeg ikke har noe peil på foto sånn rent teknisk, men at jeg liker bilder som øynene mine liker å se på. Hehe
Vis hele sitatet...
Takktakk! Godt å høre at du liker bikkjebildet mitt, det var den bakgrunnen og det du nevner som var planen å fange

Angående bilen så er jeg enig. Nå har det seg slik at blitsen som stod på taket ved sidenav er svakere enn den blitsen jeg har foran, og jeg prøvde å jevne dette ut så mye så mulig, uten å få akkurat det resultatet jeg ønsket. Var litt stress å klatre opp på taket hver gang jeg skulle stille blitsen også skjønner du

Uansett, takk for tilbakemelding!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Personlig likte jeg bildet av hunden (bilde 2). Likte lyset her fryktelig godt, lyset fikk fram fargene og ble på en måte stemningsfult. Hunden ser ikke rett inn i kameraet som gjør at hunden ser litt stolt ut. Det er også bra at hunden er skarp og jeg likte bakgrunnen.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Fine bilder Magnus Nyborg : D
Hehe, takk takk joaduck! Ser at jeg fikk mange hits på bloggen min dagen jeg la ut dette, så det kan jo være et positivt tegn

Tar gjerne imot mer ris/ros!
Likte penta felgene.