Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 6066
Pinh34d: Hm. Fascist. Hvem er det representerer fascisme når man utelukker upopulære meninger som mine?

http://www.stemdlf.no/arkiv/000401.html
Sist endret av Morjas; 25. januar 2004 kl. 14:18.
Homo-stunt?
Tabloidavisenes herredømme...
Better than thou.
Opprinnelig postet av Morjas
Opprinnelig postet av Carlo
Utsagnet ditt sier vel sitt
Vis hele sitatet...
Greit; Hvis folk mener noe annet enn deg er de totilære ekstremister, som også er imot yttringsfriheten? Ser du seriøst ikke ironien i dette?

Dette viser RUernes totalitære ansikt, denne hendelsen viser igjen at kommunismen og nazismen er nærmest identiske ideologier.
Vis hele sitatet...
Dette står det på siden du postet. DLFs side. At de klarer å spy frem noe slikt på siden deres viser det bare hvor lite peiling de faktisk har.
Carlo: Poenget mitt var at du ikke gidder å diskutere med meg fordi jeg har en signatur som du ikke liker. Det skal du få lov til, for all del.
Litt offtopic : Det liberale folkepartiet, som Morjas skryter så voldsomt av, er en samling av alle de tvangsutmeldte frp-erene som ble sparka under Hagen. Dvs at de aller mest blodrasistiske tilbakestående bondetullingene har samla seg (eller prøver å samle seg) under ett flagg. De står for synspunkter som er så fundametalt forskjellige fra "frihet" som overhodet mulig. Hvis man skumleser litt i debattsidene deres handler alt som å ha de mest ytterliggående høyreekstreme standpunktene som mulig. At de bruker ordet frihet om seg selv er motbydelig, da de politiske løsningene stort sett dreier seg om straff, fjerning av rettigheter, undertrykking, overvåkning osv.

Aksjonen RU utførte var en politisk handling og et uttrykk for sivil ulydighet, som fortjener full støtte, og at DLF er motstander av dette sier det meste.
Better than thou.
Opprinnelig postet av Morjas
Carlo: Poenget mitt var at du ikke gidder å diskutere med meg fordi jeg har en signatur som du ikke liker. Det skal du få lov til, for all del.
Vis hele sitatet...
Ble kanskje litt vanskelig å svare på det ja? Poenget mitt er at du, mest sannsynlig, er en trangsynt, kristen, tulling. Og det står jeg ved.
herregud, for noen taperunger. hva skjer med de vestre-radikale slaskene nå om dagen.. jeg blir nesten litt oppgitt.. og dessuten så er det teit med folk som ikke kjenner politikk som uttaler seg på grunn av fordommer og ikke fakta.
Carlo: Vanskelig å svare på hva da?
windoze: så folk skal ikke få lov til å uttale seg om hva de mener? det bør være et minimumskrav av innsikt i politikken før man kan uttale seg om en sak?
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Vet godt hvem han fyren (Mimir) som står i bresjen for aksjonen er... Synes det var en en genial aksjon, får håpe de ble desinfiserte

"Dette er en respektløs og tåpelig måte å skaffe seg oppmerksomhet på." Det er jo en demonstrasjon fgs, en vel gjennomført en.
Jeg støtter på en måte hva de står for, men ikke gjennomføringen. på ingen måte. Revolusjonære ungdommer som tror de kan forandre verden. sorry, men jeg takler det ikke
Jeg synes det er patetisk og en dårlig måte å vise motstand på...
RV er et kommunistisk parti som har kommunistisk politikk..
Når RV var å snakket på skolen om deres politikk sa de IKKE EN
DRITT om sin politikk, men slengte drit til de andre partiene..

RVU har forøvrig en tendens til å gjøre ulovlige ting for å vise sin
mening istedet for å gjøre det på den rette siden av loven, som de fleste andre partier gjør..
De har lagt ut hele skolebøker på internett, slik at forlag og forfattere ikke fikk penger ++

Synes RV bør skjerpe seg..
Det er da ikke bare RV som viser sine synspunkter og driter i på hvilken side av loven de står.
Morjas, min fromme venn.
Du har rett i at alle skal kunne ha forskjellige meninger, men det går ikke annn å MENE at homofili kan kureres, for det kan det ikke. Ihvertfall ikke med bønn. Du kan mene at det er galt fordi du støtter deg til bibelen, men vitenskapen har kommet langt etter at Jesus døde, vet ikke om du har fått det med deg, men homofili er altså IKKE en sykdom.
Manfred: å spre fordommer med sin uvitenhet er vel ikke noe særlig kult? Å uttale seg om hva man mener er greit. Så lenge man ikke sprer løgn og fordommer.

Det er aldri dumt å ha litt kunnskap om tema man uttaler seg om. Kunnskaper som baserer seg på FAKTA og ikke sludder .
Opprinnelig postet av Kjartan™

De har lagt ut hele skolebøker på internett, slik at forlag og forfattere ikke fikk penger ++
Vis hele sitatet...
Her bør du tenke deg om to ganger, grunnloven sier at alle skal ha lik rett til utdanning. Faktum er at ettersom regjeringen ikke tar dette alvorlig så må folk kjøpe bøkene sine selv, dette kosten en del tusen i året, som ikke alle har råd til. Ergo loven er ikke tatt til følge.
Hadde staten betalt skolebøkene slik de skulle hadde fremdeles forfatterene av bøkene tjent kronene sine.
Bøkene som ble lagt ut på nettet ble gjort at "Elevgeriljaen" - så vidt jeg vet det oppga de aldri noen tilknytning til noe politisk parti. Ei heller kjenner jeg mange som lastet ned bøkene og printet dem fremfor å kjøpe bøker. Det ville knapt lønnet seg. Derfor var dette en symbolsk handling som ikke førte til nevneverdige økonomiske konsekvenser for noen.
knusp3r: hva med lov om opphavsrett da? skal vi bare drite i den?

windoze: i denne sammenhengen er det snakk om å ha meninger om en aksjon... uanhengig av politisk viten.
Nå er ikke RV eller Rød Ungdom et parti som har så stor "folke støtte" så visst de først vil ha noe frem så må det vel gjøres på den måten de gjorde det på... Jeg synes hele greia var "puerile"...

Opprinnelig postet av Manfred
Revolusjonære ungdommer som tror de kan forandre verden. sorry, men jeg takler det ikke
Vis hele sitatet...
Nei du tror gjerne at man kan utrette store endringer i samfunnet ved å sitte på ræva og synse litt uten å forsøke å nå ut med budskapet til dem som tar beslutninger.

Btw: når det gjelder lov om opphavsrett så velger jeg å se dette i et større perspektiv, hvem får dagens ordning størst betydning for? 30 mennsker som jobber i forlag eller skriver på landsbasis, eller alle elever og lærlinger i videregående opplæring i Norge.
Og som jeg sa, det var en symbolsk handlig mot politikerne, ikke av ondsinnethet mot forfattere og forlag!
Sist endret av knusp3r; 25. januar 2004 kl. 16:19.
de kan legge det frem på en saklig måte i stedet for å storme et partimøte...

knusp3r: nei, men jeg sier at det er ikke rett måte å gjøre det på. å bryte norsk lov er uansett ingen måte å fremme en ideoligi på
Manfred: nå gidder jeg ikke være saklig lenger.. sier bare at idioter som ikke vet hva partiene står for bør holde kjeft, det var ikke noe slemt ment mot de aller fleste som mente noe om aksjonen.

(offtopic: I alle partier finner man bygdetullinger som uttaler seg i tide og utide om ting de ikke har greie på, det betyr dermed ikke at det er partiets politikk.. )
har du noen gang vært saklig?
Manfred: I denne sammenhengen (skolebøker) mener jeg at hensikten helliggjør middelet.
dette minner meg da skummelt om en diskusjon jeg har hatt med en sosialist, men dog... så lenge målet er bra, så kan man bryte de lovene man vil, mao? så praktiske ideologier dere har.

dessuten er grunnskole 100% gratis her i landet...
Opprinnelig postet av knusp3r
Her bør du tenke deg om to ganger, grunnloven sier at alle skal ha lik rett til utdanning. Faktum er at ettersom regjeringen ikke tar dette alvorlig så må folk kjøpe bøkene sine selv, dette kosten en del tusen i året, som ikke alle har råd til. Ergo loven er ikke tatt til følge.
Hadde staten betalt skolebøkene slik de skulle hadde fremdeles forfatterene av bøkene tjent kronene sine.
Bøkene som ble lagt ut på nettet ble gjort at "Elevgeriljaen" - så vidt jeg vet det oppga de aldri noen tilknytning til noe politisk parti. Ei heller kjenner jeg mange som lastet ned bøkene og printet dem fremfor å kjøpe bøker. Det ville knapt lønnet seg. Derfor var dette en symbolsk handling som ikke førte til nevneverdige økonomiske konsekvenser for noen.
Vis hele sitatet...
Litt offcase:Får ikke de som trenger bøker MEST stipend?
Og forresten, hvor mange kjenner du som bruker sine egne penger på bøker, og ikke har råd til det?
http://www.stemdlf.no/arkiv/000401.html

hjelp. jeg må faktisk si meg enig.
(selv om jeg ikke liker DLF)
knusp3r: Ok. Om homofili er en sykdom eller ikke var ikke diskusjonen her. Selv om noen i KrFU har uttalt seg at homofili er en sykdom, betyr det ikke at alle stiller seg bak det, deriblant jeg.
Det går godt ann å mene at det kan kureres, noe annet er om det skjer. Dessuten er det alt for liten forskning på om homofili er en sykdom, arvelig eller sosialt frembringet, så du kan ikke bombastisk mene at det ikke er det. De lærde strides i det spørsmålet.

Windoze: Ja, jeg synes at de av og til har noen gode poenger, selv om jeg ikke stiller meg bak alt det de mener. Selv om jeg legger en link til en side, betyr det ikke at jeg liker all politikken deres, men jeg syntes de sa det på en grei måte, derfor posta jeg linken. Kunne sikkert kopiert teksten fra deres side og gitt det inntrykket at det var meg som skrev det, men det ville kanskje blitt plagiat?
Sist endret av Morjas; 25. januar 2004 kl. 16:39.
Morjas: hva med å sette seg inn i situasjonen til noen homofile, snakke med de, vurdere selv i stedet for å snakke over hodet på de og kun støtte deg opptil forskere?
En genistrek, kanskje... Men om man vil bli tatt seriøst så bør man vell gå fram på en annen måte.
Manfred: Det er sant. Jeg må gå i meg selv der og si at det er jeg kanskje ikke så flink til.
Opprinnelig postet av windoze
http://www.stemdlf.no/arkiv/000401.html

hjelp. jeg må faktisk si meg enig.
(selv om jeg ikke liker DLF)
Vis hele sitatet...
Og sammenligne RU med nazister er dustete og mye mer tåpelig enn sen oppfinsomme aksjonen, på grensen til facistisk. Men hva annet kan man vente seg fra et DLF når de omtaler RU?
sammenligningen av metode er grei nok, men det er kanskje å dra det litt langt,,,
Opprinnelig postet av Kjartan™
Litt offcase:Får ikke de som trenger bøker MEST stipend?
Og forresten, hvor mange kjenner du som bruker sine egne penger på bøker, og ikke har råd til det?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner flere som ikke hadde råd til skolebøker, eller, foreldrene hadde ikke råd til skolebøker. Skolebøker koster en del 1000 hvert år, og hvis en familie har 2,3 eller gjerne 4 barn blir det mye penger til slutt.. 500 millioner hvert år faktisk

Men nå var det ikke dette tråden handlet om
Tror ikke vi skal overdrive ulovligheten i hva RU faktisk gjorde i denne aksjonen. De gikk inn i et møtelokale, sprutet minimale mengder vann på Høybråten, snakka tre ord i mokrofonen før de så stille og rolig forlot lokalet geleida av noen politimenn. Poenget var å sette fokus på en sak som er diskutert altfor lite i media, og forhåpentligvis fikk RU starta en diskusjon med dette.

Jeg ser på denne ikkevoldelige aksjonen som sivil ulydighet, på lik linje med aksjoner som har gitt oss arbeidsrettigheter, stemmerett, organisasjonsrett osv. Ingen av disse rettighetene ble gitt oss, de ble kjempa frem av modige kvinner og menn på venstresida. På samme måte som venstresida (og store deler av høyresida også) er nødt til å bruke mange forskjellige virkemidler for å gi homofile samme rettigheter som heterofile. Krf er mot dette, og kan dermed regne med å få ikkevoldelige sivil-ulydighetsaksjoner rettet mot seg.
Opprinnelig postet av Carl Ottho
Jeg kjenner flere som ikke hadde råd til skolebøker, eller, foreldrene hadde ikke råd til skolebøker. Skolebøker koster en del 1000 hvert år, og hvis en familie har 2,3 eller gjerne 4 barn blir det mye penger til slutt.. 500 millioner hvert år faktisk

Men nå var det ikke dette tråden handlet om
Vis hele sitatet...
Det er vel her den geniale tingen stipend kommer inn i bildet? Dessuten; det skal vel kanskje litt til å ha 4 barn på videregående samtidig?
Hensikten med aksjonen var god, men måten den ble utført på var dårlig.


Carl:
alle går jo ikke på videregående samtidig da. 500 millioner på en familie hvert år for skolebøker? var ikke det litt drøyt?

edit: xbyte kom før meg
de 500 mill. var sikkert hva som totalt brukes på skolebøker i året i norge eller noe
Hehe, husker jeg så det på nyhetene, bra gjort.

Jævlig lang tur til bergen da, bare for å sprute litt vann?
de dro kanskje ikke bare for å ha vannkrig da. det var liksom litt mer ang. pr og slikt...
Opprinnelig postet av Kjartan™
Litt offcase:Får ikke de som trenger bøker MEST stipend?
Og forresten, hvor mange kjenner du som bruker sine egne penger på bøker, og ikke har råd til det?
Vis hele sitatet...

Joda, og MEST stipend er ikke nok til bøker. Man må ta lån ved siden. Du synes kansje det er rettferdig at noen må ta opp lån som varer halve/hele livet ut for å nedbetale en rett til LIK undervisning som folk som er heldig nok til å ha foreldre med penger ?

Oh ja jeg kjenner MANGE som ikke har råd til det, 40-50% av min omgangs krets har ikke råd til egne skolebøker med eller uten hjelp fra foreldre.
jeg sitter pr i dag med et lån på drøye 130 000 jeg, så hold kjeft nå hehe
Opprinnelig postet av Manfred
de dro kanskje ikke bare for å ha vannkrig da. det var liksom litt mer ang. pr og slikt...
Vis hele sitatet...
Nei nei og atter nei, selve målet ved aksjonen var å få oppmerksomhet rundt problematikken at partiet som innehar en del av de viktigste minister postene her i landet har meninger som er barbariske for å si det mildt.
Ingen ble skadd, ingen ble engang anmeldt.
Statsministerens bodyguards ønsket politi juristen i Bergen om å vurdere ulovligheten, og ingen tiltale ble tatt ut og personene i aksjonen ble løslatt ca 20 minutter etter hendelsen.


Tror du virkelig at du ville vært der du er i dag, med de rettigheter du har uten at noen har kjempet for disse rettighetene?
greit å kjempe, men det er snakk om måtene det gjøres på da... å oppføre seg som små drittunger blir liksom ikke helt riktig
Oppføre seg som små drittunger?

Istedenfor å slenge rundt deg med usaklige argumenter kan du heller komme med forslag til hvordan DU ville fått oppmerksomhet rundt emnet? Jeg tror ikke du ville klart det uten lignende aksjoner. Selvsagt med mindre du tilfeldigvis er Kjell magne bondevik, Hagen eller kansje du er valgjerd svarstad haugland undercover ?
Skal man drive med seriøs politikk så er det å storme landsmøtet til motstanderens parti ikke noe man gjør.
Andre partier klarer i allefall å fremme meningene sine uten bruk av radikale løsninger. Det burde RU også klare..
nettopp...

technot: hvis du ser på det kermit nettopp skrev...
Og hvordan mener du RU skal klare å fremme sin mening samtidig som du og jeg får det med oss kermit ?

"Storme", nå har du lest tabloid aviser igjen.

Det var snakk om en rolig demonstrasjon hvor de involverte spaserte rett inn. Var ikke snakk om å "storming" eller noe som helst annen form for ulovligheter for å komme seg inne.
Du vet kansje at slike møter er allmenne og åpne for alle ? =)
men... andre partier trenger ikke gå inn på andres partimøter og havne i avisene for å fremme sakene sine... det er det jeg mener med drittunger... løper inn og spruter vann på folka... hvor barnslig kan man bli?
Nei dem trenger ikke det. Eller de fleste trenger ikke det, og det er derfor du sjelden eller aldri hører noe fra dem.
De du hører noe fra er dem med store moderparti med innflytelse.

Og istedenfor å kalle folk for drittunger og barnslig, så kan du heller komme med saklige argumenter. Og kansje du kansje kan fortelle meg hvordan RU skulle gått frem for å få oppmerksomhet rundt denne saken ? Gleder meg til å lese ditt svar
jeg tar meg den rett å kalle de barnslige og drittunger når man ser på måten de gikk frem på.

de kan fremme sine saker på samme måte som alle andre gjør det. å leke helt som skal redde verden funker liksom ikke. de kan jo ikke forvente å bli tatt seriøst...