Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 18350
http://www.dagbladet.no/2013/08/13/n...tikk/28664446/

Hva tenker freaks'a om dette innspillet? Ble litt satt ut, vet ikke helt om han har røyka litt mye til frokost eller hva som skjer. Ble litt overrasket selv over å se en mørkhudet i FrP's egne rekker men syns jo egentlig det bare er positivt.
Veldig sært med en neger (vet ikke hva som er det politisk korrekte uttrykket for tiden) som snakker trøndersk , eller som snakker dialekt uansett. Er trønder selv da.

Ser denne fyren anklager Frp for rasisme uten at han egentlig klarer å argumentere skikkelig for det, men det er vel typisk for Frps argeste kritikere. De trykker på rasismeknappen som en slags pavlovsk reaksjon
Ungdomspartiet, FPU har leder med indisk bakgrunn, så rasiststempelet kan ikke akkurat rettferdiggjøres.

At stempelet enda er der viser vel i bunn og grunn bare at propaganda fortsatt funker..
Verken mer eller mindre overraskende at en mørk person kan finne på å sose med det partiet enn en hvit.. For å si det sånn da, så fremsto jo FRP-svartingen bedre enn den andre svartingen.. Minner meg om meg selv når jeg ikke får frem poengene mine i fylla..
Det er jo uten tvil ironisk at riksklovnen Per Sandberg, av alle mennesker, vandrer rundt med en mørkhudet person for å sanke stemmer. Dette er et parti som historisk sett har lange tradisjoner for rasisme, uten at jeg skal påstå at partiet offisielt står for rasisme. Politikken deres er svært innvandrerkritisk, og Per Sandberg har vel selv vært dømt for å ha skallet ned en asylsøker. Det mest ironiske av alt er riktignok at Per Sandberg ønsker å stenge grensene 100% for ikke-vestlige.

Edit: det var forøvrig synd at trønderen som oppsøkte Sandberg også framstod som en idiot.
Sist endret av Sjølvaste; 13. august 2013 kl. 11:18.
Sjølvaste: Mange av de som har innvandret til Norge stemmer FRP. Dette fordi at også de ser de problemene som vil komme om man ikke begrenser innvandringen. Det er ikke kun hvite, rike, svenskehandlende rasister som stemmer FRP. Du nevner at Sandberg skallet ned en asylsøker, og legger dette frem som om det skal være pga. rasisme, noe som ikke stemmer i det hele tatt. Fordommer slik som at mørkhudede mennesker ikke er godt for noe annet enn en maskot er beklagelige, og noe du og denne mørkhudede trønderen burde jobbe med å bli bedre på.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det er jo uten tvil ironisk at riksklovnen Per Sandberg, av alle mennesker, vandrer rundt med en mørkhudet person for å sanke stemmer. Dette er et parti som historisk sett har lange tradisjoner for rasisme, uten at jeg skal påstå at partiet offisielt står for rasisme. Politikken deres er svært innvandrerkritisk, og Per Sandberg har vel selv vært dømt for å ha skallet ned en asylsøker. Det mest ironiske av alt er riktignok at Per Sandberg ønsker å stenge grensene 100% for ikke-vestlige.

Edit: det var forøvrig synd at trønderen som oppsøkte Sandberg også framstod som en idiot.
Vis hele sitatet...
Nå må vi bli konkrete her. Hvordan kan du si at Frp har lange tradisjoner for rasisme? Rasisme er ideen om at enkelte raser er underlegne. Når har Frp noensinne stått for denne ideen?

At partiet er innvandringskritisk er ikke nok til å kunne si at de er rasister. Hovedsakerlig er de imot innvandring fordi Norge ikke har råd til det, og fordi de ser at enkelte innvandrergrupper er vanskelig å integrere. Det har absolutt null og niks med rase å gjøre som du påstår her.

Det blir for enkelt å trekke en linje mellom innvandringsskepsis og rasisme, så det bør du slutte med. Det fordummer den politiske debatten.
Sitat av caperno Vis innlegg
Sjølvaste: Mange av de som har innvandret til Norge stemmer FRP. Dette fordi at også de ser de problemene som vil komme om man ikke begrenser innvandringen. Det er ikke kun hvite, rike, svenskehandlende rasister som stemmer FRP.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke noen overraskelse at det finnes korttenkte og egoistiske innvandrere også.
Du sier dessuten at Sanberg skallet ned en mann. Dette er et forhold han faktisk ble dømt for i 1997, men bakgrunnen for denne episoden var langt fra rasistisk.

Volden skal ha oppstått etter en krangel mellom de to mennene, der Sandberg følte seg provosert fordi den andre skal ha kalt ham «Bleik, feit og rik» og «rasist».
Vis hele sitatet...
http://www.adressa.no/nyheter/innenr...icle771568.ece

Jeg skal imidlertid være enig i at Sandberg som rikspolitiker bør holde en høyere standard enn som så. Det er ikke første gang han tabber seg ut, men det er en helt annen sak.
Wow! Vidunderlig! Har ikke fulgt med på politikken så mye, men det er tydelig at Sandberg drar denne godt i land, og kommer med noen fantastisk gode poenger.

Han utstråler til og med forståelse for folket. Samtidig er han løsningsorientert og har innsikt i den uheldige situasjonen, som Ndungu beskriver, der små barn, som har lært seg norsk, ble sendt ut av landet av den rød-grønne regjeringen.

Det å kalle FrP for et parti med tradisjoner for rasisme er ett synspunkt.
Et annet er at vedkommende av denne tankegangen enten ikke har innsikt eller forståelse for de underliggende intensjonene for en slik politikk, eller at vedkommende rett og slett har latt seg hjernevaske ved å døvt følge med på TV-debatter, propaganda og underholdning som er konstruert for å overbevise deg om visse tankesett fra mennesker som ikke nødvendigvis ønsker deg ditt beste, men heller seg selv sitt beste.

Det at Amerika tar stor skade på økonomien ved å la ulovlig meksikansk utvandring forekomme så enkelt som det gjør, betyr ikke at de er rasistiske mot meksikanere hvis de velger å rette opp i denne situasjonen. Det å ta tak i økonomien, og gjennomføre det som kan være de beste tiltakene for landet og dets beboere som helhet, kalles politisk og økonomisk innsikt, ikke rasisme.
Sist endret av g0ry; 13. august 2013 kl. 12:24. Grunn: Rettet opp skrivefeil
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Han der Kevin er jo karen som er en heftig rasist her. De som tror at FRP er rasister med dårlig menneskesyn kan ingenting om politikk, og når han i tillegg ikke tror at Andrè kan ha egne meninger så viser det jo at han er idioten.

Per Sandberg tok jo situasjonen kjempebra. Kanskje dette kan vise folk at FRP ikke er bondeknølene/rasistene alle tror.
Oi så rart at en neger snakker trøndersk, alle "sånne" skal jo snakke gebrokkent kebabøstlandsk.. Jeez for noen ting folk henger seg oppe i.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Oi så rart at en neger snakker trøndersk, alle "sånne" skal jo snakke gebrokkent kebabøstlandsk.. Jeez for noen ting folk henger seg oppe i.
Vis hele sitatet...
Ja det er rart. Det er rart at en engelskmann snakker sunnmørsk, det er også rart når en amerikaner snakker britisk.
Sist endret av Xernox; 13. august 2013 kl. 12:45.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja det er rart. Det er rart at en engelskmann snakker sunnmørsk, det er også rart når en amerikaner snakker britisk.
Vis hele sitatet...
Ja neger er jo som kjent en nasjonalitet med et eget språk.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Ja neger er jo som kjent en nasjonalitet med et eget språk.
Vis hele sitatet...
Akkurat som en amerikaner, eller en britte.
Sist endret av Xernox; 13. august 2013 kl. 12:52.
Proff skeptiker.
Fra spør til revolver her. Det er ganske vanlig at utenlandske som har fått oppholdstillatelse i Norge stemmer FRP.

Uten og tråkke for mange på tærne her så skal jeg si det forsiktig.

Noen personer med utenlands opprinnelse kommer til Norge for jobb osv.
De har lyst å stoppe innvandringen til Norge slik at det er mindre konkurranse på jobbene.

Flere utenlandske i Norge betyr mindre taxi/buss/renhold/kebab jobber til de som allerede er busatt i Norge.

Beklager orddelingsfeil og elendig norsk....
Og her, mine damer og herrer, er et prakteksempel på hvordan man vil framstå som en komplett idiot i diskusjoner. Han kommer med påstander og uttalelser, men greier han å gi grunnlag for sine uttalelser? Å, nei da...

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Dette er et parti som historisk sett har lange tradisjoner for rasisme.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si at jeg fullt ut sympatiserer med Frp og deres politikk; og blir nok til at jeg stemmer på et annet parti på høyresiden, men å komme med påstander som at "Frp har lange tradisjoner med rasisme" er usaklig løgn, som skyldes venstrevridd propaganda og ren uvitenhet fra din side. Men, for all del, kom gjerne med konkrete utdypende faktagrunnlag for at Frp "er et parti som historisk sett har lange tradisjoner for rasisme".
Sitat av caperno Vis innlegg
Sjølvaste: Mange av de som har innvandret til Norge stemmer FRP. Dette fordi at også de ser de problemene som vil komme om man ikke begrenser innvandringen. Det er ikke kun hvite, rike, svenskehandlende rasister som stemmer FRP. Du nevner at Sandberg skallet ned en asylsøker, og legger dette frem som om det skal være pga. rasisme, noe som ikke stemmer i det hele tatt. Fordommer slik som at mørkhudede mennesker ikke er godt for noe annet enn en maskot er beklagelige, og noe du og denne mørkhudede trønderen burde jobbe med å bli bedre på.
Vis hele sitatet...

Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har.
Idioter finner man som sagt over hele verden, i alle slags farger. Jeg tviler ikke på at denne rådgiveren er en kompetent og flink rådgiver, og han skjønner sikkert like godt som alle andre at han blir brukt på grunn av sin hudfarge for å promotere partiet. Denne rådgiveren har ikke noe ansvar ovenfor andre mørkhudete for å gå i bresjen mot fremmedfrykt og rasisme. Men jeg finner det ganske paradoksalt at hvis denne rådgiveren har innvandret fra et ikke-vestlig land, så hadde han ikke vært her om politikken han er med å fremme hadde vært styrende. Gjør ikke du?

Sitat av Belisaruis
Nå må vi bli konkrete her. Hvordan kan du si at Frp har lange tradisjoner for rasisme? Rasisme er ideen om at enkelte raser er underlegne. Når har Frp noensinne stått for denne ideen?

At partiet er innvandringskritisk er ikke nok til å kunne si at de er rasister. Hovedsakerlig er de imot innvandring fordi Norge ikke har råd til det, og fordi de ser at enkelte innvandrergrupper er vanskelig å integrere. Det har absolutt null og niks med rase å gjøre som du påstår her.

Det blir for enkelt å trekke en linje mellom innvandringsskepsis og rasisme, så det bør du slutte med. Det fordummer den politiske debatten.
Vis hele sitatet...
FrP som offisielt parti har ikke tradisjoner for rasisme, men mange sentrale medlemmer har hatt det. Det er ikke så mange år siden FrP ble tvunget til å rydde litt i rekkene, og mange avhoppere endte opp med å danne partiet Demokratene - et åpenbart rasistisk og skremmende parti i mine øyne.

Og det er vel ingen hemmelighet at hverdagsrasistene flest stemmer FrP? Disse menneskene som ikke finner det problematisk å anta at enhver ugjerning gjort i dette landet er begått av "de jævla muslimene", eller i det minste forårsaket av dem. De som tror at et barn født i Somalia hvis største ønske fra fødselen av er å dra til Norge slik at de kan snylte på Nav. Jeg sier ikke at alle som stemmer FrP er slik, men jeg tør påstå at veldig mange av dem som er slik stemmer FrP.

Og ja, du har helt rett i at det er forskjell på velbegrunnet og rasjonalisert innvandrerskepsis (hvis det finnes?) og rasisme, men desverre er linjen mellom de veldig tynn. Ofte blir hele folkegrupper dømt på bakgrunn av noen få i disse debattene.

Sitat av g0ry Vis innlegg
Det å kalle FrP for et parti med tradisjoner for rasisme er ett synspunkt.
Et annet er at vedkommende av denne tankegangen enten ikke har innsikt eller forståelse for de underliggende intensjonene for en slik politikk, eller at vedkommende rett og slett har latt seg hjernevaske ved å døvt følge med på TV-debatter, propaganda og underholdning som er konstruert for å overbevise deg om visse tankesett fra mennesker som ikke nødvendigvis ønsker deg ditt beste, men heller seg selv sitt beste.

Det at Amerika tar stor skade på økonomien ved å la ulovlig meksikansk utvandring forekomme så enkelt som det gjør, betyr ikke at de er rasistiske mot meksikanere hvis de velger å rette opp i denne situasjonen. Det å ta tak i økonomien, og gjennomføre det som kan være de beste tiltakene for landet og dets beboere som helhet, kalles politisk og økonomisk innsikt, ikke rasisme.
Vis hele sitatet...
Denne er jeg ikke med på. Med tankegangen din er alle enten enig med deg, eller så er de hjernevasket. Jeg er, såvidt jeg vet, et oppegående og tenkende individ som er fullstendig kapabel til å stå for egne, rasjonalisert tankerekker. Jeg ville aldri påstått at FrP-velgere er hjernevasket. Korttenkte og naive kanskje, men ikke hjernevasket. Korttenkt fordi politikken de er for potensielt vil ødelegget alt det gode dette landet har bygget opp, naive fordi de faktisk tror at noe av det FrP sier er gjennomførbart.

Du kan gjerne begynne å snakke om økonomi, men i mitt sinn har ikke menneskeverd en prislapp. Og hele premisset ditt om at Norge taper penger på innvandrere er ingen vedtatt sannhet slik du fremstiller det. De lærde strides riktignok om hvorvidt det er en inntekts- eller utgiftspost, men for meg spiller det ingen rolle og henviser til første setning i dette avsnittet.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har.
Idioter finner man som sagt over hele verden, i alle slags farger. Jeg tviler ikke på at denne rådgiveren er en kompetent og flink rådgiver, og han skjønner sikkert like godt som alle andre at han blir brukt på grunn av sin hudfarge for å promotere partiet. Denne rådgiveren har ikke noe ansvar ovenfor andre mørkhudete for å gå i bresjen mot fremmedfrykt og rasisme. Men jeg finner det ganske paradoksalt at hvis denne rådgiveren har innvandret fra et ikke-vestlig land, så hadde han ikke vært her om politikken han er med å fremme hadde vært styrende. Gjør ikke du?
Vis hele sitatet...
Det er mulig at jeg tilegger deg meninger som du ikke har - men det er da akkurat det samme som du gjør ovenfor FRP? Du snakke jo direkte nedsettende om rådgiveren. Tror du ikke han hadde nektet å la seg utnytte? Eller kan det kanskje være pga. hans kvaliteter at FRP vil ha han, og at hans ideologi gjør at han ønsker å bidra hos FRP?

At rådgiveren hadde vært her om politikken han er med å fremme hadde vært styrende ser jeg på som mer enn sannsynlig. Det er jo ikke slik at FRP vil stoppe all innvandring.

Du hevder at FRP er rasistiske, og at personer med en annen hudfarge enn hvit lar seg utnytte for å spre propaganda på vegne av partiet. Du undergraver deres integritet ved å se på de som mindreverdige personer som lar seg utnytte. Det du driver med her kaller jeg for rasisme.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
De som tror at FRP er rasister med dårlig menneskesyn kan ingenting om politikk,.......
Vis hele sitatet...
FrP misliker alle innvandrere som ikke er lik de praktfulle ariske som er født og oppvokst her.
Det er greit at du er utlending, men du skal sannelig ikke oppføre deg som om du kommer utenlands fra.
Og hva som er best for innvandrerfamilien, det er det FrP som vet. Innvandrerne selv har bare ikke skjønt det enda.
Den norske kultur må tviholdes, selv om ingen helt vet hva å ta tak i.
Alle skjønner at det ikke har en dritt hvem som sitter, så de velger "the lesser evil". Å si noe annet blir naivt, til og med i en 8 år periode med støtte tviler jeg frp hadde fått frem noen genuint store overganger og løsninger. Men for all del, la dem prøve..

Føler politikken er litt som religion, den prøver å hente seg inn med tiden men klarer aldri å gjøre overgangen i frykt for altfor store forandringer.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er mulig at jeg tilegger deg meninger som du ikke har - men det er da akkurat det samme som du gjør ovenfor FRP? Du snakke jo direkte nedsettende om rådgiveren. Tror du ikke han hadde nektet å la seg utnytte? Eller kan det kanskje være pga. hans kvaliteter at FRP vil ha han, og at hans ideologi gjør at han ønsker å bidra hos FRP?

At rådgiveren hadde vært her om politikken han er med å fremme hadde vært styrende ser jeg på som mer enn sannsynlig. Det er jo ikke slik at FRP vil stoppe all innvandring.

Du hevder at FRP er rasistiske, og at personer med en annen hudfarge enn hvit lar seg utnytte for å spre propaganda på vegne av partiet. Du undergraver deres integritet ved å se på de som mindreverdige personer som lar seg utnytte. Det du driver med her kaller jeg for rasisme.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tilegger ikke FrP noe som helst. Jeg sier at partiet ikke er offisielt rasistisk. Men jeg sier at det er mange rasister som blir tiltrukket av FrPs fremmedfiendlige politikk. Det er en forskjell.

Og ja, jeg snakker nedlatende om rådgiveren. På samme måte som jeg kan snakke nedlatende om FrP-velgere, fordi jeg syntes politikken de er enig i er direkte egoistisk og utrolig korttenkt, mye på grunn av (men absolutt ikke begrenset til) innvandringspolitikken deres. Jeg dømmer ikke rådgiveren fordi han er mørkhudet slik du insuinerer, jeg snakker om hele partiet og dens organisasjon (inklusiv denne rådgiveren) på bakgrunn av politikken de ønsker å føre.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Hvordan kan du si at Frp har lange tradisjoner for rasisme? Rasisme er ideen om at enkelte raser er underlegne. Når har Frp noensinne stått for denne ideen?
Vis hele sitatet...
På 1960-tallet gjorde de det. Forløperen for FrP, Anders Langes parti, kom gjentatte ganger med uttrykt støtte til apartheid-systemet i Sør-Afrika og ville ha innført det samme i Norge. I tillegg til en hel del annen direkte rasisme, som krav om å måle hudfarge og hodeskaller som et ledd i asylprosessen, og så videre. Partiorganet Anders Langes Avis (som kom ut fra 1962 til 1975) var særdeles rasistisk til og med etter datidens standard.

Jeg sier selvsagt ikke at FrP står for det samme i dag, så ikke gidd å beskylde meg for det. Carl I. Hagen gjorde partiet mer spiselig for hvermannsen da han tok over som formann i 1978. Men strømningene var der lenge, og partiet har helt utvilsomt en historisk tradisjon for helt ekte, hardcore rasisme.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
På 1960-tallet gjorde de det. Forløperen for FrP, Anders Langes parti, kom gjentatte ganger med uttrykt støtte til apartheid-systemet i Sør-Afrika og ville ha innført det samme i Norge. I tillegg til en hel del annen direkte rasisme, som krav om å måle hudfarge og hodeskaller som et ledd i asylprosessen, og så videre. Partiorganet Anders Langes Avis (som kom ut fra 1962 til 1975) var særdeles rasistisk til og med etter datidens standard.

Jeg sier selvsagt ikke at FrP står for det samme i dag, så ikke gidd å beskylde meg for det. Carl I. Hagen gjorde partiet mer spiselig for hvermannsen da han tok over som formann i 1978. Men strømningene var der lenge, og partiet har helt utvilsomt en historisk tradisjon for helt ekte, hardcore rasisme.
Vis hele sitatet...

Men det blir nesten like meningsløst som å mene at Arbeiderpartiet har lange tradisjoner med å sympatisere med Lenin og væpnet verdensrevolusjon, ettersom de på 1920-tallet var medlem av Komintern, og underlagt Lenins kommando.

Man kan ikke trekke ut uttalelser fra enkeltpersoner, og legge dette under "historisk tradisjon" for hele partiet - og da snakker jeg ikke om Lange, ettersom han var leder, men jeg snakker om enkelttilfeller der Fpu-ere har hatt tilknytning til nynazistiske grupper eller lokale Frp-politikere kommer med uttalelser som kan regnes som rasistiske. Dette er noe de aller, aller fleste Frp'ere er sterkt i mot.
Sitat av MaG9z Vis innlegg
Men det blir nesten like meningsløst som å mene at Arbeiderpartiet har lange tradisjoner med å sympatisere med Lenin
Vis hele sitatet...
Jeg siterer meg selv:

Jeg sier selvsagt ikke at FrP står for det samme i dag, så ikke gidd å beskylde meg for det.
Vis hele sitatet...
Arbeiderpartiet har en fortid som Sovjet-sympatisør, og FrP har en fortid som apartheid-sympatisør. Begge partiene står selvsagt langt unna disse ideologiene i dag, og hva FpU-ere gjør på fritiden interesserer meg ikke.

Spørsmålet jeg svarte på, var "Når har Frp noensinne stått for ideen om at enkelte raser er underlegne?" Svaret er: Før 1978.
Synes det er litt rar oppførsel i starten av Sandberg. Først så viser han tommel ned(men retter den opp straks). Så sier han noe om som " ja, du hører vell heim, mer"
Sitat av Beerbowl Vis innlegg
Synes det er litt rar oppførsel i starten av Sandberg. Først så viser han tommel ned(men retter den opp straks). Så sier han noe om som " ja, du hører vell heim, mer"
Vis hele sitatet...
Det er vanlig måte å vise først tommel ned og deretter opp. Det er for å vise at man er uenig i tommel ned, og viser så hvilken vei den skal være. En slags humoristisk måte å gjøre det på.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det er jo uten tvil ironisk at riksklovnen Per Sandberg, av alle mennesker, vandrer rundt med en mørkhudet person for å sanke stemmer. Dette er et parti som historisk sett har lange tradisjoner for rasisme, uten at jeg skal påstå at partiet offisielt står for rasisme. Politikken deres er svært innvandrerkritisk, og Per Sandberg har vel selv vært dømt for å ha skallet ned en asylsøker. Det mest ironiske av alt er riktignok at Per Sandberg ønsker å stenge grensene 100% for ikke-vestlige.

Edit: det var forøvrig synd at trønderen som oppsøkte Sandberg også framstod som en idiot.
Vis hele sitatet...
Det poengterer jo bare det at det faktisk ER mulig å være kritisk til massiv innvandring av mennesker med feks. integrerings problemer, ulik kultur vår egen UTEN at det har med hudfargen og gjøre. tro det eller ei men det er mulig
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Jeg siterer meg selv: "Jeg sier selvsagt ikke at FrP står for det samme i dag, så ikke gidd å beskylde meg for det."
Vis hele sitatet...
Jeg har heller ikke beskyldt deg for det, på noen måte. Det jeg reagerte på var at du mente Frp har "en historisk tradisjon for helt ekte, hardcore rasisme", da de eventuelle rasistiske ideene til Lange foregikk helt i startfasen til partiet. Senere år er det kun uttalelser fra enkeltpersoner som gjør at noen folk mener de er et rasistisk parti - noe som selvfølgelig blir veldig usaklig av dem å mene.

Spørsmålet jeg svarte på, var "Når har Frp noensinne stått for ideen om at enkelte raser er underlegne?" Svaret er: Før 1978.
Vis hele sitatet...
Jeg skal innrømme at jeg ikke så at det var dette du svarte på før etter jeg skrev innlegget mitt, så på det punktet skal jeg ikke motsi deg helt, selv om det er viktig å legge til grunn at de som parti, offisielt sett, aldri har hatt en slik ideologi. At Anders Lange har stått for ideen om at enkelte raser er underlegne, skal jeg ikke motsi deg på.
Sitat av MaG9z Vis innlegg
Senere år er det kun uttalelser fra enkeltpersoner som gjør at noen folk mener de er et rasistisk parti - noe som selvfølgelig blir veldig usaklig av dem å mene.
Vis hele sitatet...
Det henger vel litt igjen fra at de spilte ganske åpent på fremmedfrykt både gjennom 1980- og 1990-årene. Men noen offisiell rasepolitikk har de selvsagt aldri hatt, det hadde aldri fungert. Og nå til dags er vel den smågrumsete linjen ikke like fruktbar lenger, de ryddet jo kraftig opp etter alle som gikk over streken på 1990-tallet.

For å kommentere videoen på Dagbladet, så er det jo akkurat her Kevin Ndungu går i fella: Han omtaler dem som et slags nazi-parti, noe de selvfølgelig ikke er. Og alle må jo gi Sandberg rett i at det er Ndungu som er den fordomsfulle.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Nei, jeg tilegger ikke FrP noe som helst. Jeg sier at partiet ikke er offisielt rasistisk. Men jeg sier at det er mange rasister som blir tiltrukket av FrPs fremmedfiendlige politikk. Det er en forskjell.

Og ja, jeg snakker nedlatende om rådgiveren. På samme måte som jeg kan snakke nedlatende om FrP-velgere, fordi jeg syntes politikken de er enig i er direkte egoistisk og utrolig korttenkt, mye på grunn av (men absolutt ikke begrenset til) innvandringspolitikken deres. Jeg dømmer ikke rådgiveren fordi han er mørkhudet slik du insuinerer, jeg snakker om hele partiet og dens organisasjon (inklusiv denne rådgiveren) på bakgrunn av politikken de ønsker å føre.
Vis hele sitatet...
Da er kanskje AP et parti som tiltrekkes av pedofile og de som liker sex med mindreårige?
Hehe, interessant og morsomt klipp. Jeg humrer. Tingen er den at detta er "staged" av mr Sandberg. Må si at han Sandberg tar tak i sin motparts tvil, putter ord i munnen hans og "kjører på". Synes dressnegeren spiller rollen som sidekick bra, men det er Sandberg som spiller ham over i denne rollen ved å omtale ham i 3. person - "TRUUUR du HAINN tænke om det DUUU TÆNKE..." lol oppfatter Sandberg som en ekstremist. En sint mann.
Sjekk ut denne: http://www.nrk.no/programmer/tv/test...n/3098803.html

Dette ble riktignok publisert for ti år siden så tipper at avstanden er noe større i dag...

Sitat av MaG9z Vis innlegg
Men det blir nesten like meningsløst som å mene at Arbeiderpartiet har lange tradisjoner med å sympatisere med Lenin og væpnet verdensrevolusjon, ettersom de på 1920-tallet var medlem av Komintern, og underlagt Lenins kommando.

Man kan ikke trekke ut uttalelser fra enkeltpersoner, og legge dette under "historisk tradisjon" for hele partiet - og da snakker jeg ikke om Lange, ettersom han var leder, men jeg snakker om enkelttilfeller der Fpu-ere har hatt tilknytning til nynazistiske grupper eller lokale Frp-politikere kommer med uttalelser som kan regnes som rasistiske. Dette er noe de aller, aller fleste Frp'ere er sterkt i mot.
Vis hele sitatet...

Hallo! Leste du innlegget du siterte? Det er snakk om publisert stoff fra et samlet parti, ikke uttalelser fra enkeltpersoner!! Og ja, man kan godt si at arbeiderpartiet har et tradisjonelt rødt ståsted. Heller kommunisme enn kapitalisme spør du meg!

Du skriver ikke hva du stemmer selv i innlegget, men jeg håper du er stinn i penger dersom du stemmer FrP. Ellers har du blitt lurt.
Bare for å ha en ting klart; han negern som kommer bort og leker smart er en tulling. Han er driti ut fra før av - "Kamikazi" fra Trondheim
Det kom ikke så mange argumenter ut fra fyren. Men siden han synes det er morsomt at per går rundt med en mørkhudet person kan kan vi trekke noen ganske sikre slutninger.

Hvis frp sitt partiprogram er rasistisk mot mørkhuden gir det mening. Fordi da ville ikke per ha bekjente som er mrø i huden. Derfor må det være et reklamestudent for å lure folk til å tro at frp sitt partiprogram ikke er rasistisk mot mørkhudede.

Et annet alternativ at er dersom per som person er rasistisk er det også morsomt med samme tankerekke som beskrevet over.
Vel, min erfaring med utlendinger (svarte afrikanere, arabere, asiater, sør-amerikanere, russere, etc) er at den store majoriteten er rimelig åpent rasistiske og overhodet ikke er redde for å dømme folk utifra hudfarge. Å se hvordan asiater behandles i afrikanske land og svarte i asiatiske land er nesten regelrett komisk.

.. så at endel utlendinger stemmer på FRP er dermed ikke spesielt sjokkerende for meg. De har mye mer felles tankegods med resten av verden enn noen av de andre partiene.
Sitat av Snubbelfot Vis innlegg
Hallo! Leste du innlegget du siterte? Det er snakk om publisert stoff fra et samlet parti, ikke uttalelser fra enkeltpersoner!! Og ja, man kan godt si at arbeiderpartiet har et tradisjonelt rødt ståsted. Heller kommunisme enn kapitalisme spør du meg!

Du skriver ikke hva du stemmer selv i innlegget, men jeg håper du er stinn i penger dersom du stemmer FrP. Ellers har du blitt lurt.
Vis hele sitatet...
Hehe.. At jeg i det hele tatt gidder å svare på det her, men... jaja, skal være hyggelig.

Som sagt i mitt påfølgende innlegg; nei, jeg motsier meg ikke at Anders Langes Parti og Anders Lange kunne ha rasistiske ideer og tanker i startfasen på det partiet som nå heter Fremskrittspartiet. Det jeg mener er feil, er å si at Frp har en "historisk tradisjon" for å være rasistiske, da det kun var i starten at en ledende person hadde rasistiske ideer/tilknytning til rasistiske grupper, mens det i senere tid kun har vært enkeltpersoner fra Frp/Fpu med rasistiske uttalelser. At enkeltpersoner har kommet med rasistiske uttalelser har ingenting med partiets politikk/ideologi å gjøre.

Okei, du vil heller ha kommunisme enn kapitalisme. Greit, da er det din mening.

Har ikke fullt ut bestemt meg for hva jeg skal stemme ved stortingsvalget, men jeg tror nok ikke det blir Frp.

Jeg tror du bør lese deg litt opp på Frps politikk, og ikke være så fordomsfull. Frps politikk er virkelig ikke ensbetydende med rikdom. Det kan man blant annet se på hvordan Siv Jensen er svært negativ til Høyres plan om å øke egenandelene i norsk helsevesen, og i tillegg til det ønsker Frp statlig finansiert tannlegebehandling.

Frp er et liberalistisk parti som er opptatt av å redusere statens omfang, kutte byråkrati, mindre forbud/skatter/avgifter og øke den personlige friheten.
Sist endret av MaG9z; 14. august 2013 kl. 03:09.
Uansett hva Anders Lange har sagt og ment tidligere, og uansett hva andre tidligere medlemmer har sagt eller gjort, så tar jeg det som et sunnhetsregn at disse medlemmene enten ikke er medlemmer lenger eller at de rett og slett ble kastet ut.

Det er et sunnhetstegn at Frp ikke tolererer rasister i egne rekker. Er du ikke enig? Frps politikk er basert på liberalisme og lavere skatter, ikke på rasisme.

Den som hevder at Frp er et rasistisk parti i dag koker en suppe på spiker
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Ukens Vis innlegg
Fra spør til revolver her. Det er ganske vanlig at utenlandske som har fått oppholdstillatelse i Norge stemmer FRP.

Uten og tråkke for mange på tærne her så skal jeg si det forsiktig.

Noen personer med utenlands opprinnelse kommer til Norge for jobb osv.
De har lyst å stoppe innvandringen til Norge slik at det er mindre konkurranse på jobbene.

Flere utenlandske i Norge betyr mindre taxi/buss/renhold/kebab jobber til de som allerede er busatt i Norge.

Beklager orddelingsfeil og elendig norsk....
Vis hele sitatet...
det er faktisk et komplott-attentat av cia, mossad, nsa og nrl! og jødene!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veldig interessant twist på det velkjente argumentet "Men bestevennen min er neger, så jeg er ikke rasist".
Folk må da få stemme hva de vil, og rasisme har jo ingenting i politikk å gjøre, viss man ikke vil dra det enda lengre, til Nasjonalisme.

At folk har spesielle meninger, har aldri vært en stor nyhet.

Dog har jeg alltid vært mot strengere asylpolitikk, og mener det heller burde satses sterke på integrering, mange synes vel rundt 12% innvandrere i hele Norge er mye, jeg syntes ihvertfall vi burde satse på lik innvandringspolitikk som Sverige har.

Syntes hele DB saken er latterlig, rase/etnisitet, burde aldri noe og si med folks meninger, det artisten gjør er jo faktisk å skille mørkhudet-ete mere, kontra hvite.

Colin Powell regjerte under Reagan, og G.W. Bush.

Er vel på tide og starte Black Panthers i Norge nå da. :P
Sist endret av kimmy9gga; 23. oktober 2013 kl. 04:56.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Dog har jeg alltid vært mot strengere asylpolitikk, og mener det heller burde satses sterke på integrering, mange synes vel rundt 12% innvandrere i hele Norge er mye, jeg syntes ihvertfall vi burde satse på lik innvandringspolitikk som Sverige har.


Er vel på tide og starte Black Panthers i Norge nå da. :P
Vis hele sitatet...
Hva som skal gjøres i norsk innvandringspolitikk har jeg ikke så alt for mye jeg skulle sagt om, men å herme etter Sverige? I Sverige har man fått egne bydeler for innvandrere og "innvadreropprør" i fleng. Dette er ikke noe jeg vil kopiere til Norge. Mye fordi egne bydeler for egne nasjonaliteter ikke tjener hverken innvandrere eller nordmenn i særlig grad, og steinkasting ikke er ønskelig.

Black Panthers i Norge? Virkelig? Det ville vært det dummeste som noensinne kunne blitt opprettet. Det er lite i Norge som har ødelagt mer for innvandrere enn ytterliggående muslimer (vår versjon av Black Panther). Det har ødelagt så kolossalt for flertallet av innvandrere som er lovlydige og integreres på en god måte. Black Panther er like rasistiske som det de mener undertrykker dem selv, og ødelegger bare for sin egen agenda.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hva som skal gjøres i norsk innvandringspolitikk har jeg ikke så alt for mye jeg skulle sagt om, men å herme etter Sverige? I Sverige har man fått egne bydeler for innvandrere og "innvadreropprør" i fleng. Dette er ikke noe jeg vil kopiere til Norge. Mye fordi egne bydeler for egne nasjonaliteter ikke tjener hverken innvandrere eller nordmenn i særlig grad, og steinkasting ikke er ønskelig.

Black Panthers i Norge? Virkelig? Det ville vært det dummeste som noensinne kunne blitt opprettet. Det er lite i Norge som har ødelagt mer for innvandrere enn ytterliggående muslimer (vår versjon av Black Panther). Det har ødelagt så kolossalt for flertallet av innvandrere som er lovlydige og integreres på en god måte. Black Panther er like rasistiske som det de mener undertrykker dem selv, og ødelegger bare for sin egen agenda.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få spørre om en ting?

Forstår du nicket mitt, eller klarer du å tyde det som står der, men ikke hva som er der? Da skjønner du hvorfor rasisme egentlig ikke har en dritt med raser å gjøre.

"Everybody wanna be a nigga, but nobody wants to be a NIGGA."

- Paul Mooney

Jeg har faktisk blitt mobbet fordi jeg så annerledes ut, eller hudfargen min eller hva faen folk her i landet tenker på når de først ser meg.

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Kan jeg få spørre om en ting?

Forstår du nicket mitt, eller klarer du å tyde det som står der, men ikke hva som er der? Da skjønner du hvorfor rasisme egentlig ikke har en dritt med raser å gjøre.

"Everybody wanna be a nigga, but nobody wants to be a NIGGA."

- Paul Mooney

Jeg har faktisk blitt mobbet fordi jeg så annerledes ut, eller hudfargen min eller hva faen folk her i landet tenker på når de først ser meg.
Vis hele sitatet...

Og beklager virkelig for at jeg dro dette til noe personlig, men raser, etnisitet, er noe norske folk, VIRKELIG er opptatt av virker det som... :P
Sist endret av kimmy9gga; 27. oktober 2013 kl. 00:13.
Medias feil at dem har satt FRP som fremmedfientlig og rasistisk, alt FRP gjør er å ser mot fremtiden... som ser meget dyster ut forøvrig.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Kan jeg få spørre om en ting?

Forstår du nicket mitt, eller klarer du å tyde det som står der, men ikke hva som er der? Da skjønner du hvorfor rasisme egentlig ikke har en dritt med raser å gjøre.

"Everybody wanna be a nigga, but nobody wants to be a NIGGA."

- Paul Mooney

Jeg har faktisk blitt mobbet fordi jeg så annerledes ut, eller hudfargen min eller hva faen folk her i landet tenker på når de først ser meg.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår hva nicket ditt betyr, ja. Det var ikke akkurat den tøffeste nøtten å knekke.

Det du sier helt frem til siste del gir absolutt null mening. Rasisme er per definisjon basert på at man klassifiserer raser, hva ellers? Det er ikke uten grunn at ordet "rasisme" ligner på ordet "rase". Hvis du vil redefinere dette, så står du fritt til dette, men da bør du dele denne med resten av de du diskuterer med. Ordet "rasisme" beskrevet av Store norske leksikon.

At du har opplevd ignoranse og dårlige holdninger betyr ikke at alle hvite mennesker er drittsekker. Ser du ikke at du er like generaliserende med det du sier? Ca. like generaliserende som det du sier har såret deg, gankse så ironisk. At du vil "gjenge opp" mennesker med en annen hudfarge for å sloss tilbake mot alle hvite mennesker er så ignorant at jeg nesten ikke har ord for det. Å ytre at Norge trenger Black Panther viser også at du ikke har åpnet en historiebok. Les noen historiebøker og reflekter litt rundt Kardemommeloven: "Man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre som man vil". Jeg tror det ville gjort deg godt på alle måter.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Medias feil at dem har satt FRP som fremmedfientlig og rasistisk, alt FRP gjør er å ser mot fremtiden... som ser meget dyster ut forøvrig.
Vis hele sitatet...
Det er en kombinasjon av media og Carl I Hagens lettlurthet, og det henger fortsatt igjen. Rasister vil søke mot FRP fordi de tror de er de mest rasistiske, selv om det ikke står på partiprogrammet.

Mustafa-Brevet
Sist endret av Bothrops; 29. oktober 2013 kl. 22:57.
Det at frp har klart å bli stemplet som et parti med basis i fremmedfrykt har de klart fint selv. At de velger å gå etter minoritetsgrupper (og nei vi blir ikke oversvømt av innvandrere fra Asia/Afrika/Sør - Amerika eller den "tredje verden). Det er rett og slett brød og sirkus på sitt beste, og bare lettlurte fjols lar seg lure.


=offtopic: Rasister er som regel en feige, når de blir stilt opp mot veggen så tar de halen mellom bena og stikker. Som "Fjordmann".
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Xasma Vis innlegg
Jeg forstår hva nicket ditt betyr, ja. Det var ikke akkurat den tøffeste nøtten å knekke.

Det du sier helt frem til siste del gir absolutt null mening. Rasisme er per definisjon basert på at man klassifiserer raser, hva ellers? Det er ikke uten grunn at ordet "rasisme" ligner på ordet "rase". Hvis du vil redefinere dette, så står du fritt til dette, men da bør du dele denne med resten av de du diskuterer med. Ordet "rasisme" beskrevet av Store norske leksikon.

At du har opplevd ignoranse og dårlige holdninger betyr ikke at alle hvite mennesker er drittsekker. Ser du ikke at du er like generaliserende med det du sier? Ca. like generaliserende som det du sier har såret deg, gankse så ironisk. At du vil "gjenge opp" mennesker med en annen hudfarge for å sloss tilbake mot alle hvite mennesker er så ignorant at jeg nesten ikke har ord for det. Å ytre at Norge trenger Black Panther viser også at du ikke har åpnet en historiebok. Les noen historiebøker og reflekter litt rundt Kardemommeloven: "Man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre som man vil". Jeg tror det ville gjort deg godt på alle måter.
Vis hele sitatet...
Jeg opplevde, var 6 på den tiden.... Det handler ikke om en forbanna hudfarge, jeg går ikke å gjenger meg opp. Per definisjon er jeg egentlig ikke neger engang, jeg er mullat.
Bestemoren min er like norsk som deg, og jeg kan garantere deg at hun betyr kjempemye for meg uansett hvordan hudfarge hun har.
Jeg kunne likeså vært muslim da faren min er fra Iran, men det er jeg ikke.

Vil du finne ut hvor lengere det går så kan du sjekke Tore på sporet....
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Jeg opplevde, var 6 på den tiden.... Det handler ikke om en forbanna hudfarge, jeg går ikke å gjenger meg opp. Per definisjon er jeg egentlig ikke neger engang, jeg er mullat.
Bestemoren min er like norsk som deg, og jeg kan garantere deg at hun betyr kjempemye for meg uansett hvordan hudfarge hun har.
Jeg kunne likeså vært muslim da faren min er fra Iran, men det er jeg ikke.

Vil du finne ut hvor lengere det går så kan du sjekke Tore på sporet....
Vis hele sitatet...
Aldri påstått at du går og gjenger deg opp, men du sier at Norge bør vurdere om vi må få en versjon av Black Panthers, som ikke bare er historieløst tullesnakk, men også tilsier et ønske om å gjenge opp minoriteter. Hvis du vil påstå noe annet får du som nevnt før åpne en historiebok.

Prøver du å gjenta at rasisme ikke handler om hudfarge? wat.

Jeg driter da langt i hva slags hudfarge du eller dine familiemedlemmer har eller ikke har. Det har vært mitt poeng gjennom hele dette. Rasisme bekjempes ikke ved å barrikadere seg på hver vår side med KKK på den ene siden og Black Panthers på den andre.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg også enten åpnet en bok om norsk rettskriving, eller fått noen til å lese gjennom innleggene dine. Kanskje jeg er vrang som forventer en sammenhengende tekst uten skrivefeil hvert 3. ord for å gidde å fortsette en diskusjon.
Sitat av Yalla Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2013/08/13/n...tikk/28664446/

Hva tenker freaks'a om dette innspillet? Ble litt satt ut, vet ikke helt om han har røyka litt mye til frokost eller hva som skjer. Ble litt overrasket selv over å se en mørkhudet i FrP's egne rekker men syns jo egentlig det bare er positivt.
Vis hele sitatet...
Frp er vel ikke et rassistisk parti? Noen har nok litt for mange fordommer og litt for mye hat i seg om man kan påstå at et parti som ønsker en edruelig innvandringspolitikk, og evne til å feie for egen dør nødvendigvis er rassistiske. Når det er skrevet vil det være naturlig at partiet trolig vil tiltrekke seg rassister, da måteholdet rundt invandring som Frp gjerne står for; ofte kan virke sammenfallende med noen av rassistenes ønsker og mål.