Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 7751
Var det lov å filme Anders Behring Breivik i retten den 14/11/2011? Den Russiske TV-kanalen Russian NTV sendte dette på nyhetene:
http://www.youtube.com/watch?v=UWt8l...eature=related

Hvorfor er ingen av disse bildene sendt på norsk TV?
Brøt den russiske tv kanalen loven?
Gammelt nytt.

Det var på nyhetene, de hadde ikke lov og kom til å få problemer. Vet ikke hva som har skjedd med dem though.
Nei, det var ikke lov. Og siden filmen var ulovlig tatt er det nok grunnen til at det ikke ble sendt i Norge.
Det var opptaksforbud ja, de brøt loven.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7881370
Hvordan blir det angående rettsaken? Er det noen mulighet for livestream eller at det vises på tv, eller er eneste mulighet for de som ikke kan møte i retten at noen filmer og legger ut ulovlig?
Sitat av weed911 Vis innlegg
Hvordan blir det angående rettsaken? Er det noen mulighet for livestream eller at det vises på tv, eller er eneste mulighet for de som ikke kan møte i retten at noen filmer og legger ut ulovlig?
Vis hele sitatet...
Ring til en russer.

Tviler på at det blir noe livestream av det. Er ikke et sirkus heller. Må nok møte opp selv. Noe jeg sterkt vurderer.
Sitat av stagg Vis innlegg
Ring til en russer.

Tviler på at det blir noe livestream av det. Er ikke et sirkus heller. Må nok møte opp selv. Noe jeg sterkt vurderer.
Vis hele sitatet...
Du får ta med deg kamera da..
Skulle gjerne fulgt selv, men regner med at jeg blir forhindret pga jobb
Sist endret av weed911; 7. januar 2012 kl. 20:25.
Russerer er noen sleipe jævler. Erfaring fra ei dame fra jobben ..........
Sitat av Taurean Vis innlegg
Russerer er noen sleipe jævler. Erfaring fra ei dame fra jobben ..........
Vis hele sitatet...
Kjenner flere russere,drit kule folk!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Russerer er noen sleipe jævler. Erfaring fra ei dame fra jobben ..........
Vis hele sitatet...
+1, med erfaring fra turen min til Russland.
Vel russere var sleipe mot meg, men jeg var sleipere enn de for å vise at nordmenn er ikke lettlurte folkslag som de fleste i verden tror

Men til OT: Nei det er ikke lov, og hvis du finner på google så finner du sikkert eller så var det et tidligere tråd om den saken, men vet ikke om den fortsatt eksiterer der nå? Men syns det var fint å se Breivik på livestreamet:P
Sist endret av Tokis; 7. januar 2012 kl. 22:22.
Norske medier snek seg unna dette ved å linke til opptaket.
Samtalen han hadde med politiet 22 Juli ble også postet overalt på mediene.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Når er neste gang Breivik møter i et avhør som er åpent for alle?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet om det er noen som snik filmet igårsdagen?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tingrettene rundt om i landet kjører livestream ifra Oslo. Er sikkert mulig å finne adressen til disse hvis noen gidder..
Jævelen har iallefall fått oppmerksomheten han ønsker..
I dag har vi virkelig fått oppleve den følelseløse siden av Breivik. Må si jeg nå har stor forståelse for tv-sensuren i denne saken; dette er noe av det mest groteske jeg har hørt, helt utrolig. Når det er så sterkt å lese Breiviks svar gjennom skriftlig referat, så kan man tenke seg hvordan det hadde vært hvis dette sendes på TV - hvor det blant annet kunne blitt sett av nysgjerrige barn.
Vi kan ifølge Geir Lippestad forvente oss (utrolig nok) enda kraftigere kost i morgendagens rettssak. Dette kan selvfølgelig ikke være lett for de pårørende, så alle tanker sendes til de.
Noen som vet om noen app til Iphone 4s der du kan ta opp lyd og hive det ut på en nettside i sanntid ???
Hilsingen som Breivik har brukt i retten er en hilsen som Frimurerne bruker under Grad XXX. Også kaldt Knight Kadosh, hilsningen betyr rett og slett:
" imitate me"
" down Whit imposture "
" down Whit crime "
" down Whit tyrany "
" down Whit crime "

Han har jo vært tidligere Frimurer og har neppe funnet på denne hilsenen selv.
Uansett så bra han ikke gjør denne hilsenen mer. Det passer seg rett og slett ikke under disse omstendighetene
Sitat av Grateful Vis innlegg
Uansett så bra han ikke gjør denne hilsenen mer. Det passer seg rett og slett ikke under disse omstendighetene
Vis hele sitatet...
Frimurere vil neppe at oppmerksomhet rettes mot dem i denne
saken. Forøvrig kan du prøve å poste forklaringen i kommentar-
feltet på en av riksavisenes nettsider, så ser man jo om den blir
stående. Den "offisielle" forklaringen er jo at hilsenen er "høyre-
ekstrem".
Jeg finner ingenting om at dette er en frimurerhilsen? Under Knight Kadosh-seremonien legger man høyre hånd på hjertet og det er jo ikke det massemorderen gjorde i retten.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Noen som vet om noen app til Iphone 4s der du kan ta opp lyd og hive det ut på en nettside i sanntid ???
Vis hele sitatet...
Fant ingen iphone apps med google, men du kan jo bruke skype til å ringe til en pc som streamer lyden videre.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Fant ingen iphone apps med google, men du kan jo bruke skype til å ringe til en pc som streamer lyden videre.
Vis hele sitatet...

hmmm, takk for at du prøvde iallefall. Tror jeg tar reserve løsningen
kjærringa har en venn som jobber for vg, og de har hele rettsaken på storskjerm. Noen som kan gå god for det? Rar løgn å komme med hvis det skulle vært tilfelle.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Frimurere vil neppe at oppmerksomhet rettes mot dem i denne
saken. Forøvrig kan du prøve å poste forklaringen i kommentar-
feltet på en av riksavisenes nettsider, så ser man jo om den blir
stående. Den "offisielle" forklaringen er jo at hilsenen er "høyre-
ekstrem".
Vis hele sitatet...
- dette kan jo den riksdekkende pressen finne lett ut av selv.
Men nazi hilsen klinger vel bedre en enn frimurer hilsen..

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg finner ingenting om at dette er en frimurerhilsen? Under Knight Kadosh-seremonien legger man høyre hånd på hjertet og det er jo ikke det massemorderen gjorde i retten.
Vis hele sitatet...

Jeg kom over en film på nettet som jeg har dette fra, i filmen ble det vist at man slå seg på brystet på vestre side med knyttet høyre hånd. Armen rettes ut på samme måte som Breivik gjør, men mer til høyre og ikke så rett ut som Breivik gjør. Jeg googler som en gal for finne denne filmen igjen. Legge ut en link så fort jeg sporer den opp igjen
Sitat av Grateful Vis innlegg
- dette kan jo den riksdekkende pressen finne lett ut av selv.
Men nazi hilsen klinger vel bedre en enn frimurer hilsen..




Jeg kom over en film på nettet som jeg har dette fra, i filmen ble det vist at man slå seg på brystet på vestre side med knyttet høyre hånd. Armen rettes ut på samme måte som Breivik gjør, men mer til høyre og ikke så rett ut som Breivik gjør. Jeg googler som en gal for finne denne filmen igjen. Legge ut en link så fort jeg sporer den opp igjen
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke en nazihilsen, som nazistene bruker. Det må jo du se også...
Den hilsenen kan bety hva som helst han ønsker den skal bety. Ofte er det innen Facist miljøer osv. Men for han og hans gruppe kan den betyr hva som helst eller at han hilser til sine brødre der ute.
Sitat av Grateful Vis innlegg
Han har jo vært tidligere Frimurer og har neppe funnet på denne hilsenen selv.
Uansett så bra han ikke gjør denne hilsenen mer. Det passer seg rett og slett ikke under disse omstendighetene
Vis hele sitatet...
Er jeg den eneste som syntes det er idiotisk at noen reagerer på en hilsen, han har drept mange mennesker og ungdommer.

Det er forferdelig at han bruker en hilsen, men han kan sitte og fortelle i detalj hvordan han drepte dem?
Norge var lenge på sidelinjen og helt uten noen "Amokläufer".
Vi kom seint, men desto grundigere.

Tatt på fersken + innrømmet fakta =
Enkel etterforsking og enkel domfellelse med lovens strengeste straff alternativt livslang innesperring på psykiatrisk institusjon.

Når så både etterforsking og rettsprosess utvides langt utenfor dette formålet, antas forklaringen å være et ønske om å få vite mest mulig for å hindre gjentakelser.

Spørsmålet er imidlertid om dette ikke blir som generalene som stadig driver og planlegger forrige krig til tross for at det eneste vi kan være sikre på, er at den neste blir en helt annerledes krig. Og som vi følgelig ikke er forberedt på og knapt kan være det.
Sitat av kukktryne Vis innlegg
kjærringa har en venn som jobber for vg, og de har hele rettsaken på storskjerm. Noen som kan gå god for det? Rar løgn å komme med hvis det skulle vært tilfelle.
Vis hele sitatet...
De sitter jo som presse i en tilhørersal, alle med rødt bånd og som har søkt (og fått innvilget) for å overvære rettsaken får se den på storskjerm eller live. Tror ikke de har en egen skjerm, heller i forbindelse med tilhørersalene.
Jeg har selv vært i publikumssalen en dag og sett. Ingen ting av det jeg så den dagen (onsdag) var av en slik karakter at det ikke kunne vært kringkastet. Årsaken til kringkastingsforbudet må ha vært at man ikke ønsket at folk skulle se Breivik snakke og høre stemmen hans. Det var dermed ikke innholdet som var sensurert men selve Breivik.

Jeg liker egentlig ikke sensur og jeg synes all informasjon burde vært sendt direkte fra retten. At VG skal opptre som et slags moral-filter synes jeg er upassende. I hvert fall når ting de ikke vil fortelle oss fordi de er for støtende kommer i usensurert utgave i papiravisen dagen etter.... Det ser mer ut som en plan for å melke saken for mest mulig penger, ikke for å "beskytte pårørende"
Ang denne hilsenen. Hvordan er dette en høyreekstrem hilsen og ikke bare en breiviksk en?
Hvis Anders Behring Breivik bakte ei kake, ville det da bli en høyreekstrem kake?
Sitat av Nougatti Vis innlegg
Hvis Anders Behring Breivik bakte ei kake, ville det da bli en høyreekstrem kake?
Vis hele sitatet...
Om han følger oppskriften til en eplekake, blir det ikke da en eplekake?
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Russerer er noen sleipe jævler. Erfaring fra ei dame fra jobben ..........
Vis hele sitatet...
Eh? :P Erfaring med EI dame fra jobben derfor er alle Russere sleipe jævler?
Sånne holdninger som det der mot alle land/kulturer som skapte ABB til den han er idag og det han har gjort..

Så altså siden ABB er norsk, så er alle vi nordmenn barnemorder/massemorder/terrorist ??

Kvitt deg me de fordommene og vis at du har IQ over 50.

Russere KAN være sleipe jævler, siden jeg jeg har erfaring fra ei dame på jobben hadde vært en mer passende setning..!
Sist endret av lilpsych; 23. april 2012 kl. 13:26.