Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3395
Leste på Dagbladet i stad at Dikemark psykiatriske sykehus mener at de er i stand til å ta i mot ABB. Ligger ikke dette nesten rett ved siden av Gamle Lier Mentalsykehus, og i så fall vil det ikke da bli umulig i fremtiden å ta seg inn på mentalsykehuset med tanke på et enormt vakthold?

http://www.dagbladet.no/2011/11/29/n...ivik/19216596/
Å utforske Lier Mentalsykehus er vel ikke lenger noen særlig stor begivenhet uansett, med mindre du er 14 år og trenger et sted å drikke med kompisene dine. Stedet skal visst være rimelig nedtagga og vandalisert.
Har vært der flere ganger, og det er et sted det absolutt er verdt å besøke flere ganger. Vanvittig store bygg med mye interessant historie!
Det kommer mange konklusjoner opp i media, vi får vente å se, og ikke ta noen beslutninger.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Det er flere kilometer mellom Dikemark og Lier, så nei.. de ligger ikke så veldig nære hverandre.

i tillegg kan jeg nevne at lier nå ryddet og tømt for alt innhold i følge kilder på forumet.
Sist endret av Thoryllo; 29. november 2011 kl. 17:51.
Satse på at de doper han ned til en grønnsak for resten av livet.
Kanskje en liten lobotimi også?
Sitat av xcitu Vis innlegg
Satse på at de doper han ned til en grønnsak for resten av livet.
Vis hele sitatet...
Er ikke fyren grønnsak fra før av...?
Er ikke så veldig mye å se når man er på dikemark uansett, er på en måte som en landsby. Mener at det er ett bygg som er forlatt der, en blokk men vi fant den ikke.

Vært på lier en del ganger, mye kult å se på og vandalisert som det ble nevnt.
Bor to hundre meter unna.. har sikt rett på mentalsykehuset. Er ikke noe hyggelig sted for å si det slik. Og nei, ser ikke ut som en landsby, ser ut som et slott. Vakkert, men uhyggelig. Mange har rømt derfra før og lagt på svøm, eller dratt inn til Oslo (er faktisk mulig bare ved å true med en smørekniv)
Dikemark og Lier er i to forskjellige fylker og det er ganske mye skog imellom de to stedene.....

ABB kommer uansett til å være godt gjerda inn der han ender.
Helt utrolig at de vil la Breivik bli lagt inn på et mentalsykehus. Vil faktisk kalle det et hån mot ofrene, for Breivik får ekstremt mye frihet på et mentalsykehus enn i et fengsel, hvor han egentlig hører hjemme.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10024130

Han blir ihvertfall å få det jævlig godt med TV-spill, trene og fotball.. Var dette jeg fryktet. Nå blir han å leve i luksus resten av livet. Tror ikke de trenger sikkerhetsvakt heller for den saks skyld for Breivik dreper ikke "uskyldige" ifølge hans definasjon. Han er også for smart til å rømme, for han vet at han ikke har et liv i den virkelige verden.

Mannen passer ikke inn på en mentalsykehus rett og slett fordi han er for oppegående. Han har vært fullt klar over tingene han har gjort og vet selv at det er galt (men nødvendig...).
Jeg vil tro at det er verre for ABB å sitte på et behandlingssted for psykisk syke enn å sitte i et fengsel.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Jeg vil tro at det er verre for ABB å sitte på et behandlingssted for psykisk syke enn å sitte i et fengsel.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Han hadde antageligvis ikke hatt noe mer kontakt med pasientene på behandlingsstedet enn han hadde hatt på Ila.

Blir han sendt på f.eks. Dikemark får fyren en god dose mer frihet i tillegg til at han får holde på med ting som gjør han opptatt om dagene (tv-spill osv)

Han fortjener isolat resten av livet.. Bare synd det ikke er mulig.
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Hvorfor det? Han hadde antageligvis ikke hatt noe mer kontakt med pasientene på behandlingsstedet enn han hadde hatt på Ila.

Blir han sendt på f.eks. Dikemark får fyren en god dose mer frihet i tillegg til at han får holde på med ting som gjør han opptatt om dagene (tv-spill osv)

Han fortjener isolat resten av livet.. Bare synd det ikke er mulig.
Vis hele sitatet...
- Han vil da offisielt være stemplet som psykisk syk. Hans kamp mot internasjonalisering vil miste mål og mening.
- Han vil ikke være krigeren som han hadde håpet å få status som, han vil bare vær en psykisk syk mann,.
- Han vil mangle kontakt med "normale" mennesker utenom ansatte og sine behandlere.
- Han vil bli tvangsmedisinert.
- For en person som ABB så tror jeg det er viktig å ha "intelligente" samtaler med de rundt seg.
Ser det for meg at at ABB prøver å snakke om innvandring og løsninger rundt dette med en annen psykisk pasient som driver å spiser avføring samtidig som han skaller hodet i veggen.

Alt i alt, jeg vil tro at ABB vil ha det mest smertefullt på et psykiatrisk sted.