Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1171
etter at windows tok turen,instalerte jeg rød hatt 6.0.det går så forbanna treigt at det er skummelt!
jeg har en 333mhz k6-2 prossesor.
har dere noen andre distribusjoner å anbefale?
Better than thou.
Du vil vel ha et gui 'system'. Suse har jo en distro, og corel og. Tror corel har sluttet med linux da men. Den var uansett rimelig treg om jeg husker rett. (Utrolig men sant, jeg har lekt litt me linux.)
rekylvinyl.no
ja, corel har lagt inn årene med linux, så jeg ville heller ha anbefalt noe annet.
slackware er veldig raskt.
Hm, kan jo hende at fyren mener at han kjører Gnome. Viss han kjører en litt eldre versjon av gnome, så går det FORBANNA tregt. Bruk KDE, eller oppgrader til nyeste X-Free og Gnome versjon. (da får du skikkelig hastighet).

Viss det ikke er det som er tilfellet, så anbefaler jeg deg å prøve Slackware, selv om man da ikke får noe "gratis"
Windows 2000 > *
Slackware, Xfree86 m/WindowMaker!!!!!!!!!!!!!
Jeg personlig vil anbefale slackware. Jeg starter selv med Red Hat, men synes dette virket ustabilt, så fikk jeg prøve slackware av en kamerat og etter der har jeg brukt dette fast, både på server og workstation. Problemet med slackware er at det kanskje er litt vansklig og bruke, det er liksom ikke så simpelt som Rh, mandrak, corel osv osv. Men hvis du er villig til og lese litt så går det nok greit jeg greide det
debian er digg. Men husk å laste ned nyeste xfree86 og legg inn gnome. versjonene som er på cden er ikke akkuratt de nyeste.
Har ikke "SiD" nyeste Xfree86 da?
vil ikke annbefale KDE på den maskina der, det suuger system resurser. Synes du burde (som nevnt ovenfor) kjøre nyeste versjon av xfree86 og gnome. Sinnsykt mange kule "skins" til de da!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg har hørt at jblinux skal være nokså rask.
Jeg synes personli at slackware e d klart beste alternative. Da MÅ man lære seg linux mer inngående enn me mange andre distroer
distro har vel ikke så mye å si på hastgheter, det er vel hva du kjører.

Linux distro som jeg liker er Slackware og JBLinux (go zole . Slackware er mye å sette seg inn i, det følger ikke med så mye så du må installere mye selv, som f.eks divx codec. Slackware hvis du skal lære. JBLinux er en distro som ligner veldig på slack, men med et innebygd pakkesystem. Kjører selv JBLinux på workstation (med kun Blackbox, altså ingen gnome/kde, kun en windowmanager) og slack på serveren min.
Slackware er vel mer beregnet på "All around" mens jblinux er kanskje litt mer workstation? (er ikke sikker, har ikke testa det). men, det er som Xtra sier at hvis du setter deg inn i slack så har du en slags "fordel", for hvis du først kan slackware så er det vel ikke så vansklig og lære seg de andre distroene. Skal vist heller ikke være så vansklig og gå fra slack til FreeBSD siden slackware følger Unix 98 standaren
Blackbox er vistnok svinraskt (som grafisk grensesnitt)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Slenger meg på debian bølgen jeg!genialt oppdatering/pakke system blandt annet!jeg synes nå KDE er langt tregere en GNOME mens KDE er mye mer stabilt!