Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1981
Hei!

Noen som har erfaring med brainwave entrainment?

Kort sagt så "programmerer" man hjernefrekvensen til å følge en viss frekvens.
Har sett litt på dette i det siste, og fant da Neuro-programmer 3 som påstår at man både kan øke konsentrasjon, kreativitet eller rett og slett humøret ved å få hjernefrekvensen til en viss frekvens. Har prøvd det litt nå når jeg har sittet og jobbet med eksamen, og istad klarte jeg å jobbe veldig konsentrert lenge. Om det er pga Neuro-programmer, placebo eller rett og slett litt ekstra selvdisiplin som en siste krampetrekning før året er ferdig vet jeg ikke da.

Så ja, er det noen som har prøvd dette?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Uten at jeg har lest noe særlig om den spesifikke linken du ga, sp regner jeg med at hjernefrekvens prinsippet baserer seg på binaurale lydfrekvenser. Dette er noe jeg har testet over tid (ført logg på daglig basis), men har ikke hatt et effektivt resultat. Jeg brukte det hovedsaklig til å programmere inn en form for dyp søvn.

På testen brukte jeg en iPod i sengen, et mørkt rom og ved bruk av ørepropper som satt behagelig. Utførte også eksperimentet over 30 dager, da det sies at denne typen er kun effektiv om man gjør det til en vanesak.

I testen hadde jeg flere alternativer på bølgefrekvenser, og har testet mellom dyp søvn, rem, powernap, lucid dreaming og det jeg var mest spent på, utadæajælåpplevelse effekt.

Ført logg i 34 dager totalt, men har ikke hatt en eneste vellykket kveld. Jeg kan dele logger om det finnes interesse, send meg pm, men regner med at hele prosjektet er dødfødt. Har heller ikke funnet noen legitime former for suksess historier på nett. Kun historier som ble levert av nettsidene som promoterer det.
Jeg testet "dyp søvn" i en lengre periode, og må virkelig si at var en fantastisk opplevelse. Jeg har aldri sovet så godt så lenge jeg kan huske. Mulig at dette ikke fungerer på alle personer.

Tøm hodet for tanker, mørkt rom, ligg på ryggen, og ikke tenk på noe.
Sitat av Haunter Vis innlegg
Jeg testet "dyp søvn" i en lengre periode, og må virkelig si at var en fantastisk opplevelse. Jeg har aldri sovet så godt så lenge jeg kan huske. Mulig at dette ikke fungerer på alle personer.

Tøm hodet for tanker, mørkt rom, ligg på ryggen, og ikke tenk på noe.
Vis hele sitatet...
Dette kan naturligvis påvirke resultatet mitt. Til tross for at det ikke var noen effektive netter jeg opplevde som spesielt bedre eller hvor jeg følte meg direkte uthvilt, så var lyden av skog og vind veldig beroligende.

Jeg har muligens en mild form for adhd eller lignende, da jeg ikke har hatt klare tanker når jeg skal sove så lenge jeg kan huske tilbake. Alltid hatt en form for bisarr dialog med meg selv hver gang kulissene går ned og jeg forbereder meg til en god natt med søvn.
Er ikke dette samme greine som I-doser drev med? Husker jeg prøvde det for noen år siden, men ingenting merkbart skjedde..
Jeg husker jeg testet I-doser, Binaural Brainwaves, og fikk det til å fungere med noen av dosene, så det er ikke bare humbug.
Eller placebo.

Jeg velger å forholde meg til at jeg aldri har sett en studie som tyder på at slike ting fungerer.
Sitat av Asoke Vis innlegg
Hei!

Noen som har erfaring med brainwave entrainment?

Kort sagt så "programmerer" man hjernefrekvensen til å følge en viss frekvens.
Har sett litt på dette i det siste, og fant da Neuro-programmer 3 som påstår at man både kan øke konsentrasjon, kreativitet eller rett og slett humøret ved å få hjernefrekvensen til en viss frekvens. Har prøvd det litt nå når jeg har sittet og jobbet med eksamen, og istad klarte jeg å jobbe veldig konsentrert lenge. Om det er pga Neuro-programmer, placebo eller rett og slett litt ekstra selvdisiplin som en siste krampetrekning før året er ferdig vet jeg ikke da.

Så ja, er det noen som har prøvd dette?
Vis hele sitatet...
Mennesker generelt undervurder sinnets potensial og makt, sinnet er som enhver annen muskel i kroppen vår. Jeg vil nevne et eksempel som taler om hvor lite omsorg vi gir til sinnet vårt, f.eks. Gjennomsnitt mennesket har ca. 5000 - 6000 tanker hver dag, og 95 prosent av tankene vedkommende tenkte i dag var identisk med tankene fra gårsdagen. Hvis du spør deg selv om hvor mange timer du ofrer til reflektere over dine handliner og hendelser i livet? En uke består av 168 timer, vet ikke men antar folk flest ikke bruker mer en 10 timer per uke. Har experience med dette selv og er noe alle mennesker kan oppnå ved disiplinere sinnet og trene det.
Sist endret av jegerjeg; 6. juli 2011 kl. 03:41.
Sitat av jegerjeg Vis innlegg
Mennesker generelt undervurder sinnets potensial og makt, sinnet er som enhver annen muskel i kroppen vår. Jeg vil nevne et eksempel som taler om hvor lite omsorg vi gir til sinnet vårt, f.eks. Gjennomsnitt mennesket har ca. 5000 - 6000 tanker hver dag, og 95 prosent av tankene vedkommende tenkte i dag var identisk med tankene fra gårsdagen. Hvis du spør deg selv om hvor mange timer du ofrer til reflektere over dine handliner og hendelser i livet? En uke består av 168 timer, vet ikke men antar folk flest ikke bruker mer en 10 timer per uke. Har experience med dette selv og er noe alle mennesker kan oppnå ved disiplinere sinnet og trene det.
Vis hele sitatet...
Har du noen troverdige kilder på tallene du nevner? Jeg kan se en rekke potensielle problemer både med å telle antall tanker og sammenlikne de enkeltvis med tanker fra dagen før, så dette er vanskelig å ta for god fisk uten grundigere dokumentasjon.
Har ikke funnet noen vitenskaplige rapporter som kan styrke dette. Det var et sitat fra Veier til visdom av Stefan Einhorn, og som omhandlet om oss, vi som mennesker hver dag etter dag, år etter år tenker. Kjører oss fast i gamle spor. Kan nå også nevne og korrekte at det var mellom 50 000 go 60 000 tanker om dagen, Og vet ikke hvilken konklusjon som har ført han til dette tallet heller. Beklager feilen, lenge siden jeg har lest boken.