Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2527
Hei!

Er det noen som har et par gode tips på party/underholdningslåter som jeg kan øve inn på gitar?

alt mulig slags typer låter er interessant, gjerne med vokal(men også uten)! samme hvilket nivå de er på så lenge det ikke er snakk om ubershredd
Halvdan Sivertsen - Ti Tusen Tommeltotta ! ?. ^^,
Oasis - Wonderwall.
Slår alltid ann på slutten hos damene
Trådstarter
27 6
Digger filmen xD Den skal med i reportoaret!
Noen som har forslag til litt mer teknisk utfordrende?

deilig med rask respons =)
Simple man av Skynard er nå konge!

http://www.youtube.com/watch?v=Tkw7I...eature=related

Edit: Mange akustiske her http://www.youtube.com/watch?v=Pm9L60YBj3s
Sist endret av Holmen; 13. juni 2010 kl. 22:43.
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
Terje formoe - Kaptein Sabeltann
Red Hot Chili Peppers - Snow

))
Det ligger mye i den humorvideoen fra College Humor - det skal ikke mer til enn et par enkle grep, og dersom du kan noe kan gjerne de andre resten uansett.

Sanger som bruker F - C - Am - G (uansett variasjon) er låter som alltid slår an på fest (alltid!)

Matchbox Twenty - How Far We've Come

O-Zone - Dragostea Din Tei

Joshua Radin - Winter


Andre hærlige låter å dra

Weezer - Island in the Sun

Jason Mraz - I'm Yours

The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles)

Iggy Pop - The Passenger

Green Day - Good Riddance (Time of your Life)

Fool's Garden - Lemon Tree (denne med Capo. 1)

Deep Blue Something - Breakfast at Tiffany's

Goo Goo Dolls - Iris

Sister Hazel - All For You
Sist endret av waf; 13. juni 2010 kl. 23:42.
Mange gode som er nevnt her, men må nesten nevne tears in heavn veldig fin sang.
Også More than words er jo nesten et must da.
Alle halvintellegente østlendinger elsker jo den sommerlåten til delillos, som jeg ikke husker hva heter men som alle kjenner.
Ellers har jeg alltid fått gode tilbakemeldinger med Ryan Adams version av Wonderwall og Scrubs/Obadiah parker versionen av Hey Ya!
Det er sanger som ikke er FOR spesielle, men ikke for uorginalt heller ( Type: Hurt - Jhonny Cash, Delillor skvip eller Enter Sandman).
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Alle halvintellegente østlendinger elsker jo den sommerlåten til delillos, som jeg ikke husker hva heter men som alle kjenner.
Ellers har jeg alltid fått gode tilbakemeldinger med Ryan Adams version av Wonderwall og Scrubs/Obadiah parker versionen av Hey Ya!
Det er sanger som ikke er FOR spesielle, men ikke for uorginalt heller ( Type: Hurt - Jhonny Cash, Delillor skvip eller Enter Sandman).
Vis hele sitatet...
Neste Sommer?

Sier bare Bob Dylan (Knockin' on Heavens Door, Like a Rolling Stone, All Along the Watchtower + maaange flere) og Neil Young (Harvest, Old Man, Heart of Gold, Rocking in the Free World++)
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Alle halvintellegente østlendinger elsker jo den sommerlåten til delillos, som jeg ikke husker hva heter men som alle kjenner.
Vis hele sitatet...
En Solskinnsdag eller Idyll?
Syntes at begge to er bra sanger, og de er sånne typiske sanger som alle kan synge med på, hvertfall på refrenget
Sitat av Eplebit Vis innlegg
En Solskinnsdag eller Idyll?
Vis hele sitatet...
Jepp, begge to egentlig.
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Jepp, begge to egentlig.
Vis hele sitatet...
Solskinnsdag og Idyll er Postgirobygget..
Sitat av Kirie Vis innlegg
Solskinnsdag og Idyll er Postgirobygget..
Vis hele sitatet...
Jaja, my bad!
Seven drunken nights, også kjent som The Drunkards Special og Wake up honey er ihvertfall ei real irsk fyllevise. Lærer du deg teksten itillegg og spiller den med litt fakter kan du nok trekke opp mangt et smilebånd på fest. Anbefaler deg å sjekke ut Coley Jones sin versjon om du skal spille gitar til.
Sist endret av gulunderstrek; 14. juni 2010 kl. 17:43.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Solskinnsdag og Idyll er Postgirobygget..
Vis hele sitatet...
potato, potato.
Tore Tang og øl øl og mere øl!
Trådstarter
27 6
ekke så fan av klisjèene, men mange gode forslag her! digger idèen om irske folkesanger!

har et par forslag til andre interessert;
MMM MMM MMM MMM - Crash Test Dummies ( http://www.youtube.com/watch?v=yhuPiBZHvLE )
Overkill - Colin Hay ( http://www.youtube.com/watch?v=RZ45x...eature=related )
Synes selv at Band Of Horses - The Funeral, er ganske grei på spille på kassegitar. Rimelig enkel, og hvis folk kan den så blir de gjerne med å synger. Samtidig som det er en låt som drar heftig mus
Kanskje ikke veldig party, men veldig bra låt.

Rod Stewart - Maggie May.
Mye Rolling Stones er jo fett..

Personlig liker jeg låter som ikke enhver idiot med gitar klarer å dra på med, det er jo en del låter man har synget på nach før og som jeg mener blir litt.. standard..
Sier bare en ting. Cat Stevens - Father and Son. En fantastisk sang som ihvertfall alltid får meg til og tenke.
Trådstarter
27 6
Sitat av moret Vis innlegg
Personlig liker jeg låter som ikke enhver idiot med gitar klarer å dra på med, det er jo en del låter man har synget på nach før og som jeg mener blir litt.. standard..
Vis hele sitatet...
helt enig!

Fett at du nevner Father and Son, har nettop lært meg den =)
Jeg finner det helt avsindig sjukt at ingen har nevnt "Laugh & a half" (D.A.D.) og "Beds are Burning" (Midnight Oil) i en tråd om kassegitar og party, hehe.

Rockin' in a Free World (Neil Young)
Disarm og Today (Smashing Pumpkins)
Every You and Every Me (Placebo)
Jeremy, Alive og Even Flow (Pearl Jam)
Smells like Teen Spirit, Polly, About a Girl (Nirvana)

er også fantastiske låter som alltid funker med en kassegitar og allfydlesang rundt et bål e.l.