Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1231
Jeg har PhotoShop 6 og sliter enkelte ganger med å få fjernet bakgrunnen fra enkelte bilder. Enkelte ganger fungerer Magic Wand bra, andre ganger magnetical lasso tool, og background eraser tool fungerer også til tider.

Det vedlagte bildet derimot er en hard nøtt, finnes det andre metoder enn de nevnt over til å fjerne bakgrunn i PhotoShop, er det evt. andre programmer som gjør dette bedre?

http://hjem.sol.no/mmolthe/ConkerJPG.jpg
Sist endret av AnaMorph0s|s; 24. juni 2001 kl. 12:21.
Better than thou.
Antar at du skal bruke bilde på gamepit..? Eneste jeg kan komme på er at du kan farge bakgrunnen samme farge som bakgrunnen der du skal ha bildet.. Men ikke hør på meg, jeg er ingen psp wiz..
[Edit] Jeg mente selvsagt PS[/edit]
Sist endret av Carlo; 24. juni 2001 kl. 17:23.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Nope, skal ikke bruke den på Gamepit. Skal ha den som en signatur på et forum ( www.gameboydojo.com ). Thx anyways.
det er vanskelig, særlig når bildet er så lite, men det er ikke noe problem for „vi som kan” last ned og gi nytt navn til .psd
den er veldig taggete, og det er en hvit kant rundt. det er ikke min...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
ny
er det ikke bare zoome langt inn å ta vekk pixel etter pixel?
nei. da blir bildet altfor taggete og så er det kjedelig å sitte og gjøre det.
funka fint med nøkla uansett, jeg er heller ingen ps wiz
det var fordi at nøklene hadde et klart skille mellom kanten og bakgrunnen... det har ikke den reven.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Yey, takk!
Men hvordan mekka du det? Jeg MÅ vite det!!
hadde 4 make bilder i hvert sitt layer. begynte med det første og lekte meg litt i contrast og et eller annet til jeg hadde en klum i mitten i tre farger og hvit bakgrun. fjernet den hvite bakgrunnen, merket layeret, feather 1, control + i, merket layer to og trykket på delete og slettet layer 1. så layer 3: control+alt+x, tykkelse:1, tegnet rundt, trykket på ok. tok kopi av layer 3, og fylte igjen hullene med piksler som passet fra de andre layerne til resultatet ble perfekt.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Originally posted by frittjaaff
hadde 4 make bilder i hvert sitt layer. begynte med det første og lekte meg litt i contrast og et eller annet til jeg hadde en klum i mitten i tre farger og hvit bakgrun. fjernet den hvite bakgrunnen, merket layeret, feather 1, control + i, merket layer to og trykket på delete og slettet layer 1. så layer 3: control+alt+x, tykkelse:1, tegnet rundt, trykket på ok. tok kopi av layer 3, og fylte igjen hullene med piksler som passet fra de andre layerne til resultatet ble perfekt.
Vis hele sitatet...
Ah! At jeg ikke tenkte på det selv ....
Takk igjen!
▼ ... over en uke senere ... ▼
En annen måte du kunne gjort det på var image /extract funksjonen. Da farger du likksom rundt med en pensel, og fyller det området du ønsker å extracte. Dersom du gjør dette nøyaktig nok (zoomer inn), blir bildet bra. og du kan klippe det ut og bruke det i hvilket som helst annet .psd
det er liksom det som er control+alt+x da, men siden bildet er så lite blir det mye huller langs kanten liksom, selv om jeg brukte 1px tykk pensel, og de måtte tettes igjen med piksler fra det andre layeret.