Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2161
[Hei.

Bare lurer om noen kan bidra til litt hjelp?

Har 3 planter, som ble kalt autofrø v start.
Nå begynner de å bli store, men jeg forstår ikke hvordan man kan se kjønnet???

Er de for små enda, eller kan noen bidra med litt hjelp?

Skjønner IKKE hvordan jeg legger inn bilder her heller
Hei, ja du kan se kjønnet. Er ikke særlig kjent med auto men med photo planter så ser man kjønn 10 dager inn i Blomstring ish.

Du ser mellom grein og stamme. Der er det lettest å se.

Gjør ett nettsøk så får du frem bilder av hvordan dette ser ut og forskjellene mellom hun og hannplante
Gå på http://imma.gr last opp bildet, du vil få en BB-kode som du kopierer og skriver inn her, da kan vi se bildet ditt.

Kjønn går på om planten har "baller" eller pistiller. Altså enten vekster som ser ut som klumper eller vekster som har små hår stikkende ut av seg.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hobbyuser
Trådstarter
4 0
URL=https://imma.gr/123991x955b3][/url]





Takker masse for hjelpen! Håper på litt hjelp fremover ��
Skal vel klippe toppskudd snart?
4 blad"ledd: på god vei nå
Sist endret av Stella85; 20. oktober 2023 kl. 20:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Litt tidlig enda, ser det ut som. Det skal være to tynne, hvite tråder i kroken mellom bladstilken og hovedstammen på en hunn og små kuler på en hann.
Det er for tidlig å se kjønn enda ja. Du må gjerne toppe de ja slik at de vokser mer utover nå.
Hobbyuser
Trådstarter
4 0
Da har jeg tatt toppen på de

3 største, hva ligner dette??



Sist endret av Stella85; 24. oktober 2023 kl. 15:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser ut som baller på det øverste bildet. Altså en hannplante dessverre
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hobbyuser
Trådstarter
4 0


Kjønm????



Nr 2



Nr 3



PRIDE ��
Sist endret av Stella85; 31. oktober 2023 kl. 20:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De ser veldig fine ut, god farge og man ser de står rett og ikke er slappe.

De er nok litt for unge enda, de siste bildene dine viser ingen kjønnstegn. Om det er en hunn vil det komme små poder som oftest stikker opp, samme retningen som blad og greiner. "Ballene" som blir pollensekker henger ofte ned.

Her er et bilde av en plante jeg hadde som ble kjønnsmoden og man ser ingenting i nederste noden der fingrene mine er, men se litt lengre opp, man ser to hvite hår som stikker ut, de heter "calyx" på engelsk og er tegn på en hunnplante.
Ser ikke noen tegn på kjønn på noen av bildene. Ta det med ro, er ikke farlig å la en hann stå et par dager til for å være sikker.

Bildet til Expi er veldig bra, de hårene kan være nesten gjennomsiktige til å begynne med. Du skjønner det når du ser det.
Sist endret av Prof. Vrøvel; 31. oktober 2023 kl. 20:59.
Alle auto-frø skal være feminiserte, så du er nok trygg der
Hvor har du det fra? Auto styrer bare blomstringen, de har vanlig kjønn og du får kjøpt regular av de fleste strains.