Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 608
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heei!

Planten min er godt å vel i blomst, men utifra hva jeg kan se på disse små glassaktige "krystallene" er at den har 1 til 2 uker igjen før disse blir melkehvite og mindre gjennomsiktige. En god del av disse hårene på budsa er også forstatt bleke, men der har det begynt å skifte mot brune/orange.

Problemet er at sol eller viftebladene falmer fort nå og det ser litt ut som om planten dabber av før blomstringa er ferdig modnet. Noen som er kjent med dette? Er det normalt?
ja, når planten nærmer seg klar så bruker den opp energien den har lagra, ofte blir bladene litt gule ytterst og det jobber seg innover. All energien til planten går til å lage blomster.

Har du ingen andre tegn på sykdom så hadde jeg latt den være. Kjør vanning med rent vann den siste uken eller to, og følg godt med. Den kan pluttselig være ferdig.