Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1369
Fikk en artig tanke som traff meg. Rent hypotetisk tho (Går ut ifra at dette går på legal hights, siden jeg ikke fant et underforum for alkohol)

La oss si at du lager gelé, og skal koke vann. Ville det blitt en suksess om du byttet 2/5 deler vann ut med sprit? Hvilken effekt ville dette hatt på "gjestene" og hvordan ville geléen smakt?
http://www.google.com/search?q=jello shots ;-)
Sist endret av campod; 15. april 2011 kl. 14:57.
Trådstarter
Jeg er ikke den første, altså
Du snakker vel om gelly-Shots?
Jeg skiftet ut 50% av vannet med sprit....PANG sa det!
Jentene rant rundt sammen med guttene, 3 gutter og 3 jenter lol, flytnede og kåte alle sammen!
Trådstarter
Ikke gelly-shots, men en bolle med gelé - Med sprit i x)

Jeg bare lurte på hvordan smaken ville bli, om det ble som en blanding av gele og oppkast, eller om det ville bli en hit
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Fikk en artig tanke som traff meg. Rent hypotetisk tho (Går ut ifra at dette går på legal hights, siden jeg ikke fant et underforum for alkohol)

La oss si at du lager gelé, og skal koke vann. Ville det blitt en suksess om du byttet 2/5 deler vann ut med sprit? Hvilken effekt ville dette hatt på "gjestene" og hvordan ville geléen smakt?
Vis hele sitatet...

Husk å ta i alkoholen når gele/vann blandingen har begynt å bli kald! Har opplevd folk som har glemt dette, og dermed kokt ut all alkoholen :P

Gele shots forresten ikke særlig digg egentlig. Har aldri opplevd å bli noe særlig "påvirket" av de, og de smaker noe herk.
Trådstarter
Sitat av kristiner Vis innlegg
Husk å ta i alkoholen når gele/vann blandingen har begynt å bli kald! Har opplevd folk som har glemt dette, og dermed kokt ut all alkoholen :P

Gele shots forresten ikke særlig digg egentlig. Har aldri opplevd å bli noe særlig "påvirket" av de, og de smaker noe herk.
Vis hele sitatet...
Haha, så du har smakt alkoholfri spritgelé? En hit, antar jeg
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Haha, så du har smakt alkoholfri spritgelé? En hit, antar jeg
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke smakt det selv nei, men vet om folk som har klart å gjøre det :P Eller å lage hjemmelagd tyrisk pepper, å koke opp spriten med dropsene :P

Jeg hadde heller satset på å bare shotte, eller lage noe slags fruktshots? Mye bedre smak, og mer prosent.
Cluet er å svelge det, altså ikke tygge det, da slipper du smaken.
Slår inn kjapt, bare så du er klar over det :P

50/50 fordeling blir veldig sterkt, hadde heller satset på 25 sprit /75 vann.
Har en del erfaring med det, da jeg har laga det i flere bursdager osv, alltid en hit.
Jeg har laget masse funky gelèr på Agar Agar. Agar Agar er et algepulver som er å få kjøpt i mange asiatiske matbutikker, ihvertfall i Oslo.
Siden Agar Agar har en myyyye bedre egenskap når det kommer til å stivne kan du lage gele som inneholder langt over 90% brennevin. Og så kan man lage mye gøy: rom+cola-gele, Jägermaister, Fernet Branca, Irish coffee og lignende. Kjempegøy, og mye bedre enn syntetisk jordbærsmak eller whatever.
Jeg gikk på en smell i magaluf pga jelly-shots. Bestilte 5brett a 20per brett, ingen av de andre syns det var noe særlig så jeg kverka mesteparten selv,endte med å knuse ett bilde på hotellet,glass fra bildet føyk inn i armen og skar over noen årer. Hele greia endte med bandasje fra albue og ned,15k i hotellregning,8sting... Så ta det litt easy,uansett hvor lite sprit det smaker