Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 24114
I tillegg til russelappen er det også andre nye sikkerhetstiltak som i år blir satt inn for å holde «lekerussen» unna. På Tryvann, for eksempel, skal det settes opp doble gjerder.

– Det er nær sagt umulig å komme over disse gjerdene. Hvis en person likevel klarer å komme over disse gjerdene, hadde vi blitt så imponert at vi nesten måtte ha sluppet denne personen inn, ler russepresident Martin Bjercke.

Hvis en person mot formodning skulle klare å hoppe over sperringene, ville han trolig ikke klart dette uten å velte minst et av gjerdene, påpeker Bjercke. Og da hadde han sittet i baret, for da hadde alle gjerdene rundt resten av hele plassen på Tryvann falt i samme slengen i og med at de henger sammen...

– I tillegg er sikkerheten inne på området på topp. 100 russepoliti og 100 vektere er til enhver tid på plass, sier russepresidenten. (ANB)


Hvordan klare dette, hvordan lurer man seg inn i russens høyborg og får oppleve vårens vakreste eventyr?
Du skulle tilfeldigvis ikke hete Rocco Hansen?
UENorge's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackspot
Du skulle tilfeldigvis ikke hete Rocco Hansen?
Vis hele sitatet...
haha, nei, men jeg har de samme onde hensiktene haha, neida!
1. Samle 200 lekruss
2. Ha på normale/rødrussklær
3. Storm gjerdet
4. Sats på å ikke bli en av de mange som blir tatt etterpå
UENorge's Avatar
Trådstarter
noen seriøse forslag eller noen som har klart å komme inn før, feks i fjor?
Må vel gå ann å hjemme seg i ett skjult/hemmelig rom i en van ?
Jeg sto ofte og pissa ved gjerdet i fjor når jeg var russ, så et par stykker som hoppet over.
Det doble gjerdet funket som en dødsone hvor vekterne stort sett så hele veien rundt.
Ser egentlig ikke vitsen med å være russ flere ganger jeg men, russetiden skal være ett stort høydepunkt.

Lykke til.
Alkoholisert gamer
Nye filmen i 2008 "fremad og russen"...

Slå ned ALLE vaktene og løp inn og meng deg med russen
http://www.youtube.com/watch?v=mqtGhdTKe9w Også lande stille bak en buss=) Noen frivillige?


Skål
http://uk.youtube.com/watch?v=MutvUfQcmMg

Hoppe Stylter er svaret. Eller hva med og grave en tunnel?
Gjem deg i en buss
Har folk sett for få Macgyver-episoder her? Du henger selvfølgelig under bussen!
Dont blame me hvis noe går forferdelig galt som f.eks. en mini van over hue!


Lykke til
Sist endret av Butchern; 25. april 2008 kl. 00:16.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Hva med å bestikke en vakt?
Doble gjerder er oppskrytt.. var det i 2006 også Da jeg snek meg inn.. er bare og klatre over..
Sette opp trampoline på utsiden av de ''umulige doble gjerdene''?
Sammenleggbar brannstige i sekken (veldig dyr!)

Vis dere er en 15-20 stk så blir det jo ikke SÅ dyrt.
bøffe en bilett og fake en russe id?
Bruk hode, eller lettere sagt tang: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=13225703

Jeg trodde det bare var mindreårige som luret seg inn for å feste men tydlig vis finnes det også de som ikke får seg annet en overberusede ungjenter på tryvann.
Alkoholisert gamer
Sitat av gummiand
http://www.youtube.com/watch?v=mqtGhdTKe9w Også lande stille bak en buss=) Noen frivillige?


Skål
Vis hele sitatet...
Hvordan bortforklarer man en fallskjerm som henger etter deg inne på ett russetreff?
Sitat av ekoli
Hvordan bortforklarer man en fallskjerm som henger etter deg inne på ett russetreff?
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare og virke stein-full? Alt mulig villt skjer der, så en fallskjerm er ikke det mest oppsiktsvekkende
Sitat av ekoli
Hvordan bortforklarer man en fallskjerm som henger etter deg inne på ett russetreff?
Vis hele sitatet...
Jeg ville jo anbefale og ta av fallskjermen når du har landet, ikke dra den etter deg!?
LekeFly, fortell mer om hvordan du kom deg over de doble gjerdene?
Sist endret av Cadex; 2. mai 2008 kl. 00:29. Grunn: sitat fjernet
Sitat av hyys

Ontopic: Nevnt over og jeg nevner det igjen. Om du kjenner noen som er russ, kan du legge deg i et bagasjerom på en bil. Bitt deretter bagasjeluken igjen med et tau, og om noen spør sier du at bagasjeluka er ødelagt. Når dere er trygt fremme, klatrer du ut fremifra! Om dere har russevan eller buss, er det jo veldig enkelt. Gjem deg godt!
Vis hele sitatet...

Det er bare "satse" bussene som kommer inn på tryvann. Ingen biler og ingen vaner som jeg kan huske.

Men kjenner du noen sosser som har døppa trynet i brunkrem og smørt ett bånd utapå så kan du jo sikkert snike deg inn med dem, bare husk gaffa på 2ern.
prøvde å snike meg inn i fjor, det var ikke lett for å si det sånn, men kjempegøy. Nesten som en dårlig krigsfilm ute i skogen , folk organiserer seg ,gjemmer seg bak trær osv. Hvis du overhodet skal ha noe sjans til å komme inn , må du enten løpe sammen med mange andre over gjerdet samtidig, eller finne en frivillig som kan fungere som levende avledningsmanøver og bli tatt!
Jeg var ikke "leke" russ.. Men ekte.. Det er bare og gå rett fra tbanen og rundt svingen.. Der står det masse russebusser parkert. Så er det bare og følge lyden og finne et punkt og klatre over. null stress. Men det var 20-30 cm snø så vær forberet og ikke alt for dritings..
1. Få noen til å smugle deg inn via en buss; ligge under, over, bak, kle deg ut som sjåfør og kjøre bussen inn.

2. Nå kjenner ikke jeg området, men du kan campe der før de setter opp gjerdene, under forutsetning at det finnes områder som egner seg til dette formålet (trær, jord, telt)

3. Journalistisk-pass, kommer disse inn? Forfalsk et slik, og kle deg som en journalist.

4. Kjøp billett, stjel/låne en russelapp. Kan også få en kompiss til å ringe ROK.no å få han til å bestille en ny pga "mistet" den, hvis de gir ut fler da selvsagt.

5. Kjøp billett og fake en russelapp, kjøp blankekort og lag det perfekt i photoshop eller ved hjelp av scanning.

6. Se på kvaliteten på gjerdene, klipp and run like a chicken
hva med å bare bestille en russelapp?
jeg gjorde det, jeg er ikke russ, jeg skal bare se the dudesons på russetreffet i lillehammer . russelappen dumpa ned i postkassa forrige uke den
Da må det være en real svikt i systemet, hvis du fikk bestilt russelapp. Opplysningene skal vel egentlig sjekkes opp mot skolene.
Haha shinobi jeg vet, og det var drit gøy, selvom vi ble pissvåte! Vet ikke om du var en av dem jeg møtte på i skogen der, men faen så lættis det var!

Noen som vet om bussene i ringen blir sjekka osv? Evn hvor godt? (med tanke på å gjemme seg inni de)

Hyys og evn andre som syntes det er lavmål å snike seg inn og tar det for gitt at det er for å pule unge jenter, vel - noen har sikkert den hensikten, personlig skal jeg dit ene og alene for å se david guetta(danse og feste). Så ikke dra alle over en kam her...
(og fordi det er jævlig lættis å gå med tusen russ å raide alle butikker på vår vei)
Sist endret av vacant; 25. april 2008 kl. 21:15.
Sitat av piuu
Da må det være en real svikt i systemet, hvis du fikk bestilt russelapp. Opplysningene skal vel egentlig sjekkes opp mot skolene.
Vis hele sitatet...
Litt av poenget med og snike seg inn på tryvann er vel og betale den stramme prisen?
Sitat av Lebowski
Litt av poenget med og snike seg inn på tryvann er vel og betale den stramme prisen?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du svarer på i forbindelse med den qouten. I tillegg så mente du vel ikke betale den stramme prisen? Tror nok de som ønsker å snike seg inn først og fremst var russ i fjor eller skal være russ til neste år.
kle deg ut som en vakt bare skaff utstyr sånn at du ser ut som en sikkerhetsvakt. lat som du leker viktig ved å holde ordnen å gå rett inn! det enkle er ofte det beste! gå inn på et toalett å ta av deg vaktklærene å fram med russebuksa. hvorfor gjøre det fysisk krevende å snike seg inn?
Satan jeg må ha vært helt på tryne når jeg skrev den quoten.
Alkoholisert gamer
Sitat av Lebowski
Satan jeg må ha vært helt på tryne når jeg skrev den quoten.
Vis hele sitatet...
Fylla har skylda
Den som svelger velger
Fake ID funker ikke, ettersom de scannes opp mot et register. Det var hvertfall stekkodescan i går.
Spretten hvordan var gjerdene og vet du hvor godt de kontrollerer busser i ringen når de blir kjørt inn? Hvordan bånd er det i år?? (for alle treffene)
Ny artikkel på vg http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...p?artid=506245
Blandt annet dette står om årets sikkerhet:
** Over 100 vakter patruljerer området.
** Økt personell som kroppsvissiterer russen før de slipper inn.
** Nye gjerder man ikke får klatret over.
** Doble gjerder med vakter som går i området mellom.
** Flere hundepatruljer i skogene rundt.

Hundepatruljer? Det er vel bare politi som har myndighet til å jakte på folk med hund? Og personellet på tryvann er (som det også står i artikkelen)frivillige og innleide vakter, samt noe politi (som jeg tviler på har med seg sine hunder dit).
Noen som vet om dette faktisk stemmer? Og er det sånn at de patruljerer i hele området, eller bare har hundene der i tilfelle, eller foreksempel bare markerer seg ved inngangen?
Noen som vet noe mer detaljer om gjerdene og evn. patruljering der også?


PS: Årets bånd er svart i stoff, med forskjellige logoer på i forskjellige farger. Det festes med metallklips, altså ikke vanskelig å ta av og låne bort.

Lurer forsåvidt fortsatt på dette med bussene i ringen, hvor godt de gjennomsøkes når de kommer inn?
Sist endret av vacant; 1. mai 2008 kl. 20:36.
Sitat av vacant
Ny artikkel på vg http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...p?artid=506245
Blandt annet dette står om årets sikkerhet:
** Over 100 vakter patruljerer området.
** Økt personell som kroppsvissiterer russen før de slipper inn.
** Nye gjerder man ikke får klatret over.
** Doble gjerder med vakter som går i området mellom.
** Flere hundepatruljer i skogene rundt.

Hundepatruljer? Det er vel bare politi som har myndighet til å jakte på folk med hund? Og personellet på tryvann er (som det også står i artikkelen)frivillige og innleide vakter, samt noe politi (som jeg tviler på har med seg sine hunder dit).
Noen som vet om dette faktisk stemmer? Og er det sånn at de patruljerer i hele området, eller bare har hundene der i tilfelle, eller foreksempel bare markerer seg ved inngangen?
Noen som vet noe mer detaljer om gjerdene og evn. patruljering der også?


PS: Årets bånd er svart i stoff, med forskjellige logoer på i forskjellige farger. Det festes med metallklips, altså ikke vanskelig å ta av og låne bort.

Lurer forsåvidt fortsatt på dette med bussene i ringen, hvor godt de gjennomsøkes når de kommer inn?
Vis hele sitatet...

Var der i går og det så ikke ut som det skulle være så vanskelig å snike seg inn. Så ingen hunder eller politifolk (kun en masse politibiler m/ blålys), nå skal det nevnes at jeg var lettere bedugget så det kan ha vrimlet med politihunder der.
Sist endret av Butterfly; 2. mai 2008 kl. 00:16.
Eneste problemet jeg ser ved å snike seg inn med buss er at de bussene som skal forbi gjerdene kom dit på et tidspunkt hvor det ikke var gjerder der. Riggingen begynner dager for selve treffet.
Sist endret av telebohrian82; 2. mai 2008 kl. 00:33.
Har vært på Tryvann to ganger nå med billett og russelapp og hele pakka.
Det aller enkleste er å låne bånd av noen som der.
Om dette ikke er aktuelt så må du gjennom gjerdet, om du prøver å klatre så lager du bare masse bråk, gjem deg bak et tre utafor og se hvor ofte vaktene går forbi, finn et sted hvor du ikke syns så bra og ta med deg en skiftenøkkel. Så sniker du deg frem når vaktene ikke er der, frem med skiftenøkkelen og skru opp festet som holder gjerdene sammen. Dette bør ta maks 10 sec. Løft det ene gjerdet opp og snik deg inn. Gjør det samme med gjerde nr. 2 og du er gjennom.
spring inn og så ut og si du mista alt der inne..
tror ikke de elter deg ute vis du "vet" hvor du mista den..
Sitat av snox
spring inn og så ut og si du mista alt der inne..
tror ikke de elter deg ute vis du "vet" hvor du mista den..
Vis hele sitatet...

Hva med å bruke samme metode, bare å få en kamerat til å legge fra seg en sekk som er DIN der inne, så du kan beskrive sekken for vaktene og hvor den ligger, og ved at de da finner sekken og den informasjonen du oppgir om den sekken er korrekt vil de kanskje tro på historien din og slippe deg inn??
Vel, to bekjente av meg prøve nå natt til første. Og sa enkelt og greit mission impossible. På grunn av hunder i skogen, og lyssøkere plassert rundt om, og vakter langs gjerdene med lommelykt. Så å låne bånd er nok smartest..
haha:P
Skal være vanskelig å komme i det gode selvskap
jeg klarte og snike meg inn på tryvann.. først kom jeg til informasjon teltet, det man betalte eller kjøpte billett. Det bare sneik jeg meg på venstere side av alle folka, mens jeg holdt russelappen oppe i lufta(som kunne like godt vært førekort, siden ingen så på den, tror jeg) Også i enden sto det en vakt som skulle se armbånd, da var jeg på vei opp med armen når jeg var ved han, så han trodde sikkert jeg hadde armbånd og lot meg gå..
Så kommer der du blir sjekka over hele kroppen, han fyren spørte hvor armbåndet mitt var.. Så sa jeg bare at jeg hadde billetten i lomma, og ikke hadde betalt.. så ba han meg gå til høyre, ved utgangen. Så jeg går bortover dit tilfelle han ser på meg, så snur jeg meg rask og går innover til til folkemengden innafor alle gjerder..

Ikke akkurat så lurt og satse på, men det funka for meg.. btw, det var natt til 1 mai=)
Sist endret av RosaKarpe; 2. mai 2008 kl. 12:47.
Sitat av RosaKarpe
jeg klarte og snike meg inn på tryvann.. først kom jeg til informasjon teltet, det man betalte eller kjøpte billett. Det bare sneik jeg meg på venstere side av alle folka, mens jeg holdt russelappen oppe i lufta(som kunne like godt vært førekort, siden ingen så på den, tror jeg) Også i enden sto det en vakt som skulle se armbånd, da var jeg på vei opp med armen når jeg var ved han, så han trodde sikkert jeg hadde armbånd og lot meg gå..
Så kommer der du blir sjekka over hele kroppen, han fyren spørte hvor armbåndet mitt var.. Så sa jeg bare at jeg hadde billetten i lomma, og ikke hadde betalt.. så ba han meg gå til høyre, ved utgangen. Så jeg går bortover dit tilfelle han ser på meg, så snur jeg meg rask og går innover til til folkemengden innafor alle gjerder..

Ikke akkurat så lurt og satse på, men det funka for meg.. btw, det var natt til 1 mai=)
Vis hele sitatet...
Det hele skal vel i teorien være ganske enkelt, skaffe en russelapp av en fyr som ikke er russ som slenger på ditt bilde, kjøpe billett og poof man er inne siden dem ikke krever no legitimasjon?
End of story?
Sitat av Diabl0
Det hele skal vel i teorien være ganske enkelt, skaffe en russelapp av en fyr som ikke er russ som slenger på ditt bilde, kjøpe billett og poof man er inne siden dem ikke krever no legitimasjon?
End of story?
Vis hele sitatet...
Funker nok drit fett, de ser ikke akkurat nøye på russelappen.
Det beste er å spørre en buss om å være "DJ". Man trenger riktignok ikke være dj, bare få en buss til å si du er dj'en dems. Funker bra
Må man ikke ha DJ pass eller noe da?

Forresten har jeg hørt at de scanner russelappen opp til to ganger samme kveld før du slipper inn, men en kilde sier at det funka fett å vise fjorårets russelapp på dette. Noen som kan bekrefte? Eller fortelle mer om årets rutiner rundt russelapp/billett kontroller???
Lat som du skal være artist der
Sitat av SamC++
Lat som du skal være artist der
Vis hele sitatet...

det å utgi seg for å være noen er nok det tryggeste! men da hjelper det ikke å være drita og lite overbevisende!