Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1309
Trenger hjelp til å komme meg ut av miljøet, men har ikke mye å falle tilbake på. Ei heller det sosiale er her lengere.

mvh rusmisbruker som ønsker et normalt liv
Folk på dette forumet pleier å være veldig behjelpelige, men man forventer gjerne en litt mer omfattende startpost. Hvis du går litt dypere til verks og forklarer din situasjon så får du nok mer svar.
flytt og søk jobb et nytt sted. kutt kontakt med alle fra miljøet. eventuelt bytter du navn slik at de ikke får tak i deg osv.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Folk på dette forumet pleier å være veldig behjelpelige, men man forventer gjerne en litt mer omfattende startpost. Hvis du går litt dypere til verks og forklarer din situasjon så får du nok mer svar.
Vis hele sitatet...
Ok jeg skjønner, men ønsker ikke fordype meg i det sånn veldig. Men tenkte litt mere generelle tips eller egenerfaringer.
Meld deg inn på fresh fitness og tren 4 ganger i uka, få deg en jobb hvis du ikke har det, delta på lønningspils 1 gang i måneden er en god start.
- Få deg en ny sosial hobby.
- Trening er fint om du har disiplin.
- Les interessante bøker, lær deg å spille et nytt instrument.

I bunn og grunn handler det om at du må gjøre noe annet for å forbruke tiden. Hvis jeg bare sitter hjemme på en fridag, er det ikke lange veien for å ta et blås
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
flytt og søk jobb et nytt sted. kutt kontakt med alle fra miljøet. eventuelt bytter du navn slik at de ikke får tak i deg osv.
Vis hele sitatet...
Ville ikke gått så langt som å bytte navn, men det å flytte til et nytt sted er nok et av de beste tipsene du kan få (mtp hvor lite info vi har å gå på, og at du kun ønsker generelle tips). Det som er viktig er at du ikke bare flytter for å flytte, men setter deg et "mission" ved å flytte dit du skal. Studier er veldig godt utgangspunkt, men det kan like så være en ny jobb eller ny hobby/interesse der du møter nye mennesker. Dette trenger heller ikke være en veldig permanent løsning. Så lenge du gir det nok tid til at du "vokser inn" i den nye livsstilen, vil du antakelig kunne flytte tilbake etter et par år uten å skeie ut, om det er ønskelig.