Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 786
noen her som har testet linux på xbox?
jeg synes det er drit kult, jeg kjører gentoox. kobler den inn på routeren så kan jeg surfe som på en vanlig pc. har MSN (gaim) IRC osv...
noen andre som har testet dette, og har noen andre artige ting som kan være morro å prøve på den?
har oxo hørt om noen som har kjørt cs server på xboxen, noen her som har testet det og kan utdype det litt?

har litt lyst å sette opp en irc bouncer på den, kanskje en web server eller noe. noen som kan hjelpe meg litt på det området?
Sist endret av leon; 25. februar 2004 kl. 12:10.
Jeg har ihvertfall tenkt til å legge inn linux på xbox'en min, når jeg får satt i modchipen. Har en chip her, men vet ikke helt om jeg tør å lodde den selv
(X-Ecuter)
Trådstarter
16 0
gå på www.xbox-scene.com der finner du bra guider til hvordan du skal lodde den inn selv, det er drit lett.

men du kan jo oxo flashe TSOPen selv, det er bedre men mye vanskeligere.
drit lett er det ikke akkurat.
▼ ... noen uker senere ... ▼
vet det er en gammel link, men jeg bare spør her: må du ha chip, for å få linux på xboxen? kan du ha windows også? hviss du skal ha mus og tastatur, hvordan skal du koble dem til da?
såvidt jeg vet, så finnes det ikke noe windows til xbox..
Opprinnelig postet av rogern
vet det er en gammel link, men jeg bare spør her: må du ha chip, for å få linux på xboxen? kan du ha windows også? hviss du skal ha mus og tastatur, hvordan skal du koble dem til da?
Vis hele sitatet...
mus/tastatur kobles til kontrollerportene.
Windows til xbox finnes ikke.
for å koble på mus og tastatur må du ha usb tastaur og usb mus. Du må også lage en overgang fra xbox kontrollerportenen og til vanelig usb, dette kan også kjøpes ferdig.

På http://xbox-linux.sourceforge.net står masse om hvordan du skal gå fram for å få linux på din xbox.
Trådstarter
16 0
ja du kan ha linux på en box uten chip.
mus og tastatur kobler du til kontroll portene med en overgang til 200 kr eller du kan åpne boxen og koble inn en vanlig usb kabel på ledningene som går inn i kontroll portene.
windows 98 kan legges inn på xboxen, nyere os funker ikke pga det er for lite ram. har ikke hørt om noen av dem som har satt i mer ram i boxene som har fått inn noe mer avansert os.
noen nerder holder også på å lager et lite windows som kan legges rett inn uten hjelp av linux, men de har ikke kommet serlig langt.