Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1951
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde oppkjøring en stund siden, og den gikk helt forferdeling. Jeg kjørte bra, men jeg var bare alt for nervøs og greide ikke konsentrere meg. I alt fikk jeg også angstanfall, og sensor måtte avbryte.

Er det farlig å bruke noe beroligende ved oppkjøringen? Jeg er ikke noen narkoman og skal absolutt ikke bruke noe farlige stoffer når jeg kjører, så jeg er ikke farlig i trafikken, men jeg er bare alt for nervøs

Evt, hva kan jeg ta, og hva kan jeg IKKE ta?
Snakk med legen din
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvis du har denne holdning på å ta smertestilende legemidler for å klare å kjøre bil, er du ikke kikkert til å ha lappen. Tenk hva du usetter deg og andre i trafikken med å kjøre rundt med slikt i kroppen. SÅ NEI!!!!! du har vel hørt om alle story som står i media om dagen der folk med påkjørt av rusa sjåfører, slik vil vi ikke ha i trafikken.

Skal du ha lappen må du være edrulig eller legg lappen på hylla om du ikke klarer uten
Litt valium eller sobril da? Hold deg innenfor lovlige og forsvarlige doser så bør det gå fint.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du ikke stoler nok på din egen kjøring til at du klarer å slappe av under oppkjøring synes jeg du bør øve mer med kjørelærer.
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Litt valium eller sobril da? Hold deg innenfor lovlige og forsvarlige doser så bør det gå fint.
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik at om en regelmessig går på benzo så blir man fratatt retten til å kjøre bil? Ts, dette er noe du bare må komme over hvis du vil være på veiene våre. Det vil komme lignende situasjoner senere i livet, de må man takle uten medisiner. Du sitter ikke på et viktig jobbintervju med en halv pinne innabors
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er farlig for deg selv og alle andre i trafikken om du bruker noe beroliggende. Eneste smertestillende som er innafor er én Paracet/ibux.
Annet er faktisk ulovlig og hvis sensor ser det på pupillene dine eller lignende kommer du til å slite og bli anmeldt til politiet. Da får du ikke lappen på minst et år.

Alle er nervøse til lappen så ta deg sammen!! Blir faktisk forbanna av å se enkelte har så lite gjennomtenkt holdning !!!

Det beste er å bare innstille seg på at du skal på kjøretime, ikke på oppkjøring, og gjøre som du pleier på kjøretime med kjørelærern.
Det er uansett lov å være nervøs og si til sensor at du må ha et minutt å puste dypt på for å roe ned mentalt før du starter motoren.

Du bør ha minst 10-15 kjøretimer om du strøk sist, før du kjører opp igjen, og føle deg minst 95% sikker i trafikken og på å stå.
Ellers er det bare bortkasta å kjøre opp og stryke igjen når det er så dyrt
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge man har resept fra legen, så kan man kjøre lovlig med følgende mengder (med visse forbehold):

https://nhi.no/rettigheter-og-helset...medisintabell/

Vil uansett ikke anbefale å selvmedisinere. Blir du tatt, kan du se langt etter lappen på en stund.
Ikke hør på folkene i tråden her. Ikke ta noe annet en Beta blokkere før oppkjøring. Det virker som Valium bare du ikke blir sløv i hodet av det. Ikke utsett andre for fare når du skal ta selveste oppkjøring, går noe galt er du garantert inn til blodprøve og en tur i tingretten. Plus en laaang utsettelse. En liten rutinekontroll kan gi major problems. Betablokkere er brukt av folk som holder foredrag, artister, business folk et.c
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Betalblokkere virker definitivt ikke som valium, på noen som helst måte bare sånn at det er ryddet av veien. Betablokkere demper eller kan dempe kroppslig angst, som hjertebank, rask pust, svettetokter, skjelvinger o.l. Men de hjelper kun mot den kroppslige manifestasjonen av angst, og de virker heller ikke for alle. De mentale utfordringene ved angst vil være der likevel. For noen så vil fravær eller reduksjon av kroppslig angst forhindre at kroppslig angst eskalerer angstanfall eller angstfulle settinger. Og det kan dermed virke som angsten blir enklere å komme gjennom fordi det bare er den psykiske biten av angst en må fokusere på. Men man kan kjøre på betablokkere og det er er dermed trygt å forsøke.