Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 863
Hei!
Jeg fikk en melding med en åpenbar scam angående tilbud om kredittkort. Det stod der at man kunne stoppe tjenesten ved å besvare med "stop", hvilket jeg gjorde. Jeg skulle vel ikke ha gjort dette, nå lurer jeg på om det er fare for at svindlerne som sendte meldingen kan scamme meg? Jeg fant ikke noe om hva man skal gjøre dersom man har svart på en slik melding på nettet.

Noen som kan opplyse meg? Ville satt stor pris på det!
Altså, de kan nok ikke gjøre noe med en sms med "stop"som eneste innhold. Det jeg ville tenkt på er om det kostet noe å sende den sms'en. Er det som er reelt her.
Norsk, 4-sifret eller utenlandsk nummer?

Fra et norsk nummer er det trolig bare "lovlig" spam, som er pålagt å slutte å sende hvis du svarer "stop" eller "stopp". Utenlandske eller norske betalingsnummer kan kanskje snikbelaste deg, men det ordner nok operatør hvis du ringer å forklarer.
Sist endret av plohg; 28. august 2016 kl. 16:41.