Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1857
Hallo folkens,

Jeg ønsker å oppgradere min PS4 med 2tb harddisk og lurte på om noen av dere har erfaring med dette og hvilket harddisk anbefaller dere?

Jeg har sett på få disker men jeg er ikke sikker på at hvilket av dem jeg bør kjøpe.

Seagate Backup Plus Slim 2TB (Youtube link)
Seagate Mobile HDD 2TB
Seagate Samsung Spinpoint M9T 2TB
Seagate Expansion Portable

Har oppgradert 2 stk PS4 med denne. Enkel jobb og de har funket knirkefritt etter oppgradering
Agent47's Avatar
Trådstarter
37 1
"SpinPoint M9T" har bufferstørrelse på 32mb men "Mobile" ha på 128mb. Har det noe å si når jeg skal bruke disken i PS4?

Sitat av n00man Vis innlegg
Seagate Expansion Portable

Har oppgradert 2 stk PS4 med denne. Enkel jobb og de har funket knirkefritt etter oppgradering
Vis hele sitatet...
"Seagate Backup Plus Slim 2TB" har har en "Seagate Samsung Spinpoint M9T 2TB" i boksen.
Hvilket HDD hadde du i "Seagate Expansion Portable"?
Sist endret av Agent47; 1. august 2016 kl. 15:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
du vill ha en som har minimum 7200 rpm utover dette så vill hvilken somhelst 2.5" hdd opptil 4tb funke uten den stygge "hdd extender" boksen
Mener det var en M9T i min også. Er langt unna PS4'en min nå, så får ikke sjekka nå, men kan sjekke i morgen
Agent47's Avatar
Trådstarter
37 1
Sitat av n00man Vis innlegg
Mener det var en M9T i min også. Er langt unna PS4'en min nå, så får ikke sjekka nå, men kan sjekke i morgen
Vis hele sitatet...
Det hadde vært veldig snillt av deg hvis du kan sjekke det til i morgen.

Sitat av knutazz Vis innlegg
du vill ha en som har minimum 7200 rpm utover dette så vill hvilken somhelst 2.5" hdd opptil 4tb funke uten den stygge "hdd extender" boksen
Vis hele sitatet...
Jeg tror de fleste 2.5" hdd kommer i 5200 rpm.

Hvilket hdd bruker du?
Sist endret av Agent47; 1. august 2016 kl. 21:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Agent47 Vis innlegg
Jeg tror de fleste 2.5" hdd kommer i 5200 rpm.

Hvilket hdd bruker du?
Vis hele sitatet...
Tja kanskje de kun har 5200rpm disker i de norske nettbutikkene men det er haugevis av disker med 7200 rpm på ebay \ amazon

per nå så bruker jeg en Intel 530 SSD 240Gb på PS4 men før dette så hadde jeg en WD Black på 7200rpm da 5400 disken fra Thosiba var for treg etter min mening
Det er M9T som jeg har i min PS4, ja. ST2000LM003
Agent47's Avatar
Trådstarter
37 1
Sitat av n00man Vis innlegg
Det er M9T som jeg har i min PS4, ja. ST2000LM003
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen n00man.

Har du noen råd/tips til meg for oppgradering?
Jeg ønsker ikke å miste noe spill data osv
Spillene du har må nok lastes ned på nytt, men saves kan du ta backup av enten til USB eller laste opp til din PS-konto om du har PS Plus via Settings > Application Saved Data Management > Saved Data in System Storage > Upload to Online Storage.

http://www.trustedreviews.com/news/p...ur-ps4-storage denne guiden er grei å følge når du skal gjøre hele jobben for første gang.