Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2339
Hei!

Klarte å slå til laptopen når Fl studio klikka :P jævlig klovn, menmen, sånn er det.
Noen som vet om det er vanskelig å bytte skjerm på en Lenovo Z50-70 15,6"? Eventuelt, hvor er det best å bestille skjerm?
nei skal ikke være så vanskelig, men avhengig av hva som er ødelagt så kan det hende at det er likedyrt for deler og arbeid som det er å kjøpe ny lapptop.
jeg pleier og bruke moddyi.com , ifixit.com eller element14.com for deler hvis jeg ikke finner noe seriøse selgere på ebay. Ellers så kan du jo kontakte Lenovo og høre om de kan hjelpe deg enten med reprasjon eller om du kan kjøpe delene fra dem, skader aldri å spørre.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er veldig enkelt på disse maskinene, du finner mange guider på youtube. Så lenge du har fiklet litt med å åpne slike ting skal det gå lett, ting du bør være OBS på er flatkontaktene/kontakten til skjermen, disse er veldig ømfintlige, vær forsiktig når du tar av/på disse.

Skjerm kan du finne på ebay til 4-600,- Husk at det finnes matt og blank skjerm, dersom det er viktig for deg.
Side 62 og 63 i servicemanualen her viser hvordan du bytter.
droidex's Avatar
Trådstarter
49 0
Takker for seriøse og hjelpsomme svar. Er på ferie nå, så må se nærmere på det når jeg kommer hjem. Tror kun det er skjermen og plastikklista rundt som er ødelagt
Sjekk EET sine erstatning skjermer. Byttet i min t430s for en liten tusenlapp
Jeg har skiftet 4-5 slike skjermer og det har aldri vært noe pæs. Vil imidlertid anbefale deg å starte med å ta ut den deffekte for så å finne en ekvivalent skjerm. Når du vet hva du trenger så er det lett å finne en tilsvarende i fra en annen maskin. Mål bredde, høyde og diagonal. Finn ut hvor mange horisontale og vertikale pixler den har, om det er 40 eller 24 pinns-plugg og om pluggen står på høyre eller venstre side. Finn også ut om du har LED-bakgrunnsbelysning. Innen 15,6" så er det ikke så veldig mange varianter som er vanlige å bruke.
Sitat av BjornTore Vis innlegg
Jeg har skiftet 4-5 slike skjermer og det har aldri vært noe pæs. Vil imidlertid anbefale deg å starte med å ta ut den deffekte for så å finne en ekvivalent skjerm. Når du vet hva du trenger så er det lett å finne en tilsvarende i fra en annen maskin. Mål bredde, høyde og diagonal. Finn ut hvor mange horisontale og vertikale pixler den har, om det er 40 eller 24 pinns-plugg og om pluggen står på høyre eller venstre side. Finn også ut om du har LED-bakgrunnsbelysning. Innen 15,6" så er det ikke så veldig mange varianter som er vanlige å bruke.
Vis hele sitatet...
På baksiden av LCD pleier det også å stå et FRU-nummer/partnummer, bruk det til å lete opp riktig del. Kan også søke etter riktig del på serienummer eller FRU her.