Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 794
Hei folks

Etter at jeg oppgraderte til Windows 10, fikk jeg store problemer med skjermkortet mitt (MSI GTX 970)

I starten var fps'en helt på trynet dårlig i alle spill, den spika konstant mellom 150 fps og 20 fps, og loaden var på max (90-100%). Tempen er og har alltid vært normal (40-60 grader)
Deretter reinstallerte+deaktiverte+aktiverte jeg driver til skjermkort (v359.06), hjalp ingenting.
I tillegg ble ble spill (etter ca. 10 sekunder) stoppet, med feilbeskjeden: "Application csgo.exe has been blocked from accessing Graphics hardware." Dette skjedde også med Fallout 4.
Deaktiverte alle typer brannmurer, Windows Defender, AVG etc. Hjalp ingenting.


Oppdaterte så BIOS til siste versjon, og dette hjalp littegran. FPS'en er nå bra, den kjører faktisk spill (f. eks Fallout 4) bedre enn i Windows 7.
MEN, hvis jeg spiller Fallout 4 eller CS:GO i mer enn ca, 10 minutter så restarter skjermkortet seg og jeg blir tvunget til å restarte spillet, da bildet blir borte.

Jeg kjørte så en Windows Memory Diagnostic, men den fant ingenting.


Når denne "skjermkort-restarten" skjer, blir skjermen svart i ca. 6 sekunder og lyd bilde "lagger" akkurat på samme måte som om når man endrer resolution ingame. Monitoren slår seg også av (pga. manglende kilde).
MSI Afterburner Monitor viser at når restarten skjer så går GPU1 power til 100%, normalt ligger den på 50%. Temperaturen går også til 0% i monitoren.

MSI Afterburner viser også at temperaturen alltid er bra, mellom 50-62 grader. Når jeg kjører spill som CS:GO er loaden på 60-80%, (kan ikke huske at den brukte så mye før jeg oppgraderte? Det burde vel heller være CPU som jobber? Hvertfall når jeg kjører alt på Low settings (4:3, 1280x960, High shadows og resten på Low og ingen AA etc).

Har holdt på i 3 (!!!) dager nå i Google og feilsøking, og begynner å gå virkelig lei av dette og trenger hjelp!

Leser at dette kan forårsakes av en PSU feil, at GPU ikke får nok strøm. Er dette sannsynlig?


Specs:
Windows 10 Pro 64-bit
i5 4690k OC til @ 4GHz
16GB Dual Channel DDR3 @ 820MHz (11-11-11-28)
MSI Z97 GAMING 5
MSI GTX 970
Samsung SSD 840 Evo 250GB
BENQ XL2420Z @144Hz

EDIT: Vil legge til at jeg nå kjører på en helt clean install av Win 10
Sist endret av Hoat; 9. desember 2015 kl. 14:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.