Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1419
Har hatt noen merkelige problemer med min stasjonære PC en stund. Maskinen har på helt random tidspunkter "slått seg av", eller gått inn i sleep mode med andre ord, der power-lampen lyser, men skjermen osv. går i dvale. Dette har vært overkommelig, men nå har den plutselig bestemt seg for å ikke starte opp i det hele tatt. Når jeg slår den på får hovedkortet osv. strøm, og kabinettviftene går rundt, men viften på GPU og CPU står stille, og PC kommer inn inn i BIOS en gang. Den står der bare og lager lyder som kan beskrives som en vifte som starter opp, dabber litt av, forsøker å starte opp for fullt igjen, men ikke klarer det, og dabber av, og sånn fortsetter regla. Det kommer også en typisk "boot lyd" fra HDD gjentatte ganger. Er det noen her som vet hva problemet kan være? Forhørte meg litt med google som mente at det muligens var hovedkortet som har gått til helvete, eller PSUen. Hva tror dere? Ikke nøl med å spørre om saker og ting som kan hjelpe dere til å forstå hva som kan være galt!
Vil nok tro at det er PSU`en som har tatt kveld. Prøv og lån en av en kompis elns. og prøv igjen.
Enten får strømforsyningen din for lite strøm inn, eller den gir for lite strøm ut.. samsynligheten er at den gir for lite strøm ut til komponentet. oppgradèr strømforsyningen din så har jeg stpr tro på at det skal fungere igjen. strømforsyningen er fortsatt litt dyrt, så hvis du har en high end specca PC, må du regne med opp mot 1300,- for 1000W. for low end specca PC holder det lenge med 750W av typen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773377
kan du fortelle meg kva delar du har i maskina?

men ja, høres ut som psuen har gjort sitt
hvorfor er det fremdeles mulig å poste "pc-problemer" på dette forumet uten å ha med speccs på nevnte maskin?