Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4143
Fant ikke noe annet set hvor jeg kunne poste denne tråden så jeg postet den hær.

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe meg en fjernstyrt bensinbil å lurer derfor på om det er noen hær som har noe erfaring med fjernstyrte bensinbiler. Og kan komme med noen tips til valg av type bil å hvordan bil som er fin for en som bare har hatt elektriske biler før. Bilen må tåle å bli kjørt med i grus, skog, gress, asfalt, fjell og på vinteren. Maks pris er 3500 kr.

Håper det er noen som kan komme med noen tips og anbefalinger av bil.

Er det ingen som har noen erfaring med fjernstyrte bensinbiler?
Sist endret av Kasan13; 20. november 2008 kl. 12:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sikkerhetsklarert
Vil tro du får mer respons her: http://forum.radiostyrt.no/vb/
Takk for linken
Bor du i Aust-Agder området?
for kjøp a bil kan jeg anbefale www.rcmart.com... kjøpt 2 biler derifra....
Nei jeg bor i Moss.
http://www.morfars.dk/ er mitt favoritt sted å handle. er litt 50/50 om den blir stoppet til moms og toll. Du får litt det du betalerfor, og bensinbil til 3500 kr. som skal tåle mye...
er det uten radio? Det er uansett litt lite. Får gaske mye mer bil for bare en 1000ing mer. Kan og finne noen gode kjøå på finn.no jeg var utrolig heldig der. Fikk en bil i 6000 klassen for 2000 kr. Sjekk også ut e-bay. Du kan finne ganske bra tilbud om du tar deg litt tid.

Lykke til.
Jeg hørte den amerikanske hæren har ganske god erfaring med fjernstyrte bensinbiler...
Sitat av lint98 Vis innlegg
Jeg hørte den amerikanske hæren har ganske god erfaring med fjernstyrte bensinbiler...
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke han snakker om personbiler.. Mer mot RC-bilene om jeg ikke tar feil
Kan anbefale www.elefun.no ...der kan du kjøpe deler til bilen og bilen selv.... Kjempebra buttikk...har kjøpt 3 biler der...
www.amainhobbies.com

Utrolig god side hvis du skal kjøpe RC.

Jeg har kjøpt derfra selv. De selger mange ting du ike finner i andre butikker på nettet. F.eks denne:

http://www.amainhobbies.com/product_...ducts_id/26655
Sist endret av sixfeetunder; 23. november 2008 kl. 15:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg har en litt kul bil til salgs her på forumet hvis du er intressert..
▼ ... over en måned senere ... ▼
traxxas er best. kjøp en revo 3.3 kåret til den beste rc bil mange ganger
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal du ha en meget god allround bensinRC så kikk på racingtruckene til Tamiya. Bedre kvalitet finner du ikke.!!
Jeg har kjørt RC i snart 15 år. Både som hobby og konkurranse. Har hatt det meste av merker. BMT,Schumacher,Yokomo, Assosiated, Tamyia, Kyosho mm. . . . Alle er bra merker men vil du ha noe driftsikkert går du for Tamiya.
mye skruing, lite kjøring.. sånn va det med min bensinbil.. men dette er 14 år siden.... noe må ha forandret seg
Sitat av unstable Vis innlegg
mye skruing, lite kjøring.. sånn va det med min bensinbil.. men dette er 14 år siden.... noe må ha forandret seg
Vis hele sitatet...
Hehe. kjenner til det der du Hadde en Serpent 1/8 bensin for sikkert så lenge siden ja.. Var et helvete av en bil. Fikk man først start på den var det ikke lenge før den stod igjen nei..
Blitt klart bedre med årene ja.... HELDIGVIS!!
har en mta4 som takler det meste, untatt toppfart rett i en palle! må skifte noen deler i forstillinga. ellers er det bare å fylle fuel å starte å kjøre.. lite skruing å mye kjøring.. har stått i over et år nå, må vel få bytta di delene snart.. har å en subaru onroad som gikk tilfaen fortere enn jah..
Sitat av unstable Vis innlegg
mye skruing, lite kjøring.. sånn va det med min bensinbil.. men dette er 14 år siden.... noe må ha forandret seg
Vis hele sitatet...
Nja ville ik vært så sikker på det, etter det jeg har erfart de siste 2-3 årene, så er det ca 80% skruing og resten kjøring.

Det er mulig jeg er en dårlig "sjåfør" men det er vertfall sånn inntrykket mitt av denne hobbyen er.
Hadde en bil sammens med en kompiss som mindre, Ble lite kjøring gitt. Men er overbevist om at dette har med kjøringen vår og gjøre å ikke bilen :P
murloc sa det virkelig. Det har alt med å klare å ikke kjøre over evne å gjøre. Jeg for min del kjøper ikke en leke til 5000 og gir bånn gass rett i et tre
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kompis kjøpte fra QXL som hadde overraskende bra kvalitet i forhold til pris hvertfall, billige greier.
Kvaliteten sto iafffal ikke tilbake i forhold til min Kyosho.
Kan anbefale HPI Savage serien, om du skal ha en bil som kjører på de fleste overflater. Og som tåler en del juling.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
nå er ikke jeg sååå oppdatert på markedet lengre, men drev veldig mye med dette for 1 års tid siden. uansett, jeg har 4 savager, og er veldig fornøyd med de. dog, det er alltids mye skruing, selvfølgelig. kjenner mye til den med 1 time kjøring, 4 timer skruing. men anbefaler deg faktisk å legge listen høyere... om du ikke har råd til det nå, så spar... er ikke noe vits å kjøpe dritt..

Anbefaler forresten micromonsters, de utrolig flinke, og hjelpsomme. og når man kjøper litt stort får man fine avslag handler man fast der, så blir de veldig snille på prisen. http://www.micromonsters.no/



de jeg husker som var på top på markedet da, var LST2, REVO, Savage, MTA4 og sikkert en hel haug... dog, litt feil ordvalg, pga det du tenker på er nitrobiler. de som som kjøres på nitromethanol basert drivstoff, ikke bensin. "bensin" biler er dyrt, og koster glatt 8-9 lapper og slikt. disse har som regel ombygd motorsag motor etc just my 2 cents...

beklager evt feil og dumme oppsett av setningen osv, men er dagenderpå idag gitt :P
de jeg husker som var på top på markedet da, var LST2, REVO, Savage, MTA4 og sikkert en hel haug... dog, litt feil ordvalg, pga det du tenker på er nitrobiler. de som som kjøres på nitromethanol basert drivstoff, ikke bensin. "bensin" biler er dyrt, og koster glatt 8-9 lapper og slikt. disse har som regel ombygd motorsag motor etc just my 2 cents...
Vis hele sitatet...
Man kaller det jo bensin for det.
Ingen som påstår det heller. Men både bensin- og nitrobiler kalles gjerne bensinbiler på folkemunne i motsetning til elbiler.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
murloc sa det virkelig. Det har alt med å klare å ikke kjøre over evne å gjøre. Jeg for min del kjøper ikke en leke til 5000 og gir bånn gass rett i et tre
Vis hele sitatet...
Du sier noe jal
Selv moste jeg rett i en lyktestolpe i godt over 100 kmt. Det var riktignok ikke min feil da batteripakken til mottakeren falt ut og servoen til dysa ble stående helt åpen.. Og ikke nok med det så fungerte ikke failsafe systemet...... Ble litt mekking etter det...
Jeg kjøpte denne i fjor.
Er kjempefornøyd i forhold til pris. Den går i 70-80 km/h, så det er litt trøkk i den.
Jeg klarte å kjøre den inn i en steintrapp i maks fart(hadde ikke dratt ut anntenna og sto langt unna). Det skjedde ikke så mye, men bunnplata ble bøyd foran og akslingen foran var bøyd. Det var bare å bøye bunnplata tilbake og kjøpe en ny aksling. Så de tåler litt!

Noen som hvor jeg kan kjøpe et system som slår av gassen når jeg mister radiokontrollen? Heter dette failsafe?
Sist endret av looperjohn; 22. februar 2009 kl. 13:30.
Sitat av Vikingki Vis innlegg
Du sier noe jal
Selv moste jeg rett i en lyktestolpe i godt over 100 kmt. Det var riktignok ikke min feil da batteripakken til mottakeren falt ut og servoen til dysa ble stående helt åpen.. Og ikke nok med det så fungerte ikke failsafe systemet...... Ble litt mekking etter det...
Vis hele sitatet...
Hehe da får du montere failsafe til neste gang så stopper bilen av seg selv
Sitat av mikkello Vis innlegg
Jeg kjøpte denne i fjor.
Er kjempefornøyd i forhold til pris. Den går i 70-80 km/h, så det er litt trøkk i den.
Jeg klarte å kjøre den inn i en steintrapp i maks fart(hadde ikke dratt ut anntenna og sto langt unna). Det skjedde ikke så mye, men bunnplata ble bøyd foran og akslingen foran var bøyd. Det var bare å bøye bunnplata tilbake og kjøpe en ny aksling. Så de tåler litt!

Noen som hvor jeg kan kjøpe et system som slår av gassen når jeg mister radiokontrollen? Heter dette failsafe?
Vis hele sitatet...
Jepp. Bruker selv en Ofna på min:

http://rcboatparts.com/images/failsafe_sml.jpg

Finner den på ebay for en billig penge, ca 200 kr.
Kan kjøpe min for 2000