Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1571
Noen her som har erfaringer med Rønningen eller Subd FHS og urin tester og alkohol toleranse? Går det greit om man for eksempel ikke snakker om det høyt med andre og finner seg 1 eller 2 som er med på eventuelle aktiviteter og holder en lav profil? Snakker om å røyke/drikke en gang i uken sånn ca da
Sist endret av Meuhi; 2. februar 2019 kl. 22:33.
Har selv gått på Sund FHS. Var iallefall ganske høy toleranse for alkohol, ingen alkohol på skolens område, men du står fritt til å drikke så mye du vil uten skolens område. Policyen var at så lenge man gikk rett i seng etter man kom hjem, så var det ingen problem med drikking.

Hva gjelder røyking, så er det verre. Hadde selv en medelev som ble utvist for røyking når han var der, så ville nok holdt det litt ferier og høytider. Opplevde aldri noen urinprøver da.
Sitat av Meuhi Vis innlegg
Noen her som har erfaringer med Rønningen eller Subd FHS og urin tester og alkohol toleranse? Går det greit om man for eksempel ikke snakker om det høyt med andre og finner seg 1 eller 2 som er med på eventuelle aktiviteter og holder en lav profil? Snakker om å røyke/drikke en gang i uken sånn ca da
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg om spesifikt de folkehøyskolene, men den jeg gikk på var på ingen måte nazi med drikking. Ble du tatt var du i trøbbel, men de gikk ikke rundt på heksejakt akkurat.

Når det er sagt... hvorfor dra på FHS for å drikke med 1-2 stk? Jeg skjønner om du drar på fest med en haug andre og har det gøy, men er det virkelig verdt risken å bli full for å sitte og sippe med en eller annen random?
Trådstarter
23 0
Sitat av Sinken Vis innlegg
Nå vet ikke jeg om spesifikt de folkehøyskolene, men den jeg gikk på var på ingen måte nazi med drikking. Ble du tatt var du i trøbbel, men de gikk ikke rundt på heksejakt akkurat.

Når det er sagt... hvorfor dra på FHS for å drikke med 1-2 stk? Jeg skjønner om du drar på fest med en haug andre og har det gøy, men er det virkelig verdt risken å bli full for å sitte og sippe med en eller annen random?
Vis hele sitatet...
Når eg nemnte 1 eller 2 stk var det egt snakk om røykingen er jo utrolig kjipt å drikke med ytterst få folk selvfølgelig
Sier det igjen. Det de vil er å informere elever og fortelle hvor alvorlig de tar regelbruddene. «Null toleranse» på weed og alkohol. Men det sier de bare for å skremme dere.

Med cannabis: vil de ikke kaste deg ut med mindre du gir faen i hva de sier. Viser du medfølelse og legger inntrykk på at du vil slutte så hjelper de deg. Gir du inntrykk for at du gir faen kaster de deg ut

Alkohol: alle folkehøyskoler regner med at et par eller endel elever bryter alkohol-regel. De gir deg en eller flere sjanser. Er du en fyr som gir faen i skolen og du blir tatt f.eks 2 ganger vil de antageligvis kaste deg ut. Lite fravær og godt oppmøte får du flere sjanser.

Det å snakke høyt om alkohol og cannabis røyking er svært særlig idee! Rykter blir spredd På 2 dager. Hold deg sammen med en liten gjeng.

Det kommer 100% sikkert urinprøver utover skoleåret. En rundt jul og en rundt etter nyttår (vinterferien). De ser på fravær og oppførsel når de skal plukke ut elever.

Hilsen en som røyket og drakk alkohol som han ville med læreren og 3 personer hele året
Trådstarter
23 0
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Sier det igjen. Det de vil er å informere elever og fortelle hvor alvorlig de tar regelbruddene. «Null toleranse» på weed og alkohol. Men det sier de bare for å skremme dere.

Med cannabis: vil de ikke kaste deg ut med mindre du gir faen i hva de sier. Viser du medfølelse og legger inntrykk på at du vil slutte så hjelper de deg. Gir du inntrykk for at du gir faen kaster de deg ut

Alkohol: alle folkehøyskoler regner med at et par eller endel elever bryter alkohol-regel. De gir deg en eller flere sjanser. Er du en fyr som gir faen i skolen og du blir tatt f.eks 2 ganger vil de antageligvis kaste deg ut. Lite fravær og godt oppmøte får du flere sjanser.

Det å snakke høyt om alkohol og cannabis røyking er svært særlig idee! Rykter blir spredd På 2 dager. Hold deg sammen med en liten gjeng.

Det kommer 100% sikkert urinprøver utover skoleåret. En rundt jul og en rundt etter nyttår (vinterferien). De ser på fravær og oppførsel når de skal plukke ut elever.

Hilsen en som røyket og drakk alkohol som han ville med læreren og 3 personer hele året
Vis hele sitatet...

Ja drikking skjer nok ikke på rommene men ute i byn eller noe sånt, røyking kommer nok til å skje i nærheten av skolen (1-2km gå tur) også stikke på rommet rett etterpå. har cleareyes så røde øy ner er ikke problem og har en del erfaring med å snakke med folk (lærere på vgs og foreldre) mens eg er skamhøy. dont ask
Dårlig ide. Hvorfor skal du absolutt røyke? Det er ikke verdt det.

GodMorningJuice: Hva vet du om hva som praktiseres på alle folkehøgskolene i landet? De har jo selvfølgelig forskjellige regler. Med oss ble 3 stk kasta ut etter urinprøve. Fikk ingen sjanse, rett ut.
Det vet jeg ingen ting om for det har jeg ikke uttalt meg om
Hææ? Du skrev jo nettopp ett langt innlegg om akkurat det...?
Trådstarter
23 0
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Dårlig ide. Hvorfor skal du absolutt røyke? Det er ikke verdt det.

GodMorningJuice: Hva vet du om hva som praktiseres på alle folkehøgskolene i landet? De har jo selvfølgelig forskjellige regler. Med oss ble 3 stk kasta ut etter urinprøve. Fikk ingen sjanse, rett ut.
Vis hele sitatet...
Personlige meninger gutt, å si at det ikke er verdt det er ikke alles mening. Og personlige erfaringer er det han andre snakker om, ingen har vært på alle skolene i Norge selvfølgelig er tåpelig å kommentere på det
Sitat av Meuhi Vis innlegg
Personlige meninger gutt, å si at det ikke er verdt det er ikke alles mening.

Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke feitsomfaen vil frem til at hasj er nei nei og man skal aldri røyke. Jeg tror det han vil frem til er at det er meningsløst å dra på FHS for å røyke. Da kan du like gjerne bli hjemme. De som røykte når jeg gikk på FHS hadde ihvertfall en tendens til å fokusere mer på røykingen enn opplevelsene enn folkehøyskole byr på, og hva er da poenget med å betale 60k for å uansett sitte på rommet å røyke?


Og personlige erfaringer er det han andre snakker om, ingen har vært på alle skolene i Norge selvfølgelig er tåpelig å kommentere på det
Vis hele sitatet...
Nei, men GodMorgenJuice utalte seg som om han hadde omfattende kunnskap om hva som foregår på de forskjellige folkehøyskolene i Norge
Sinken, Ts snakket om rønningen. Har aldri snakket om de andre skolene? Hvor får du det ifra?
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Sinken, Ts snakket om rønningen. Har aldri snakket om de andre skolene? Hvor får du det ifra?
Vis hele sitatet...
Jeg får det fra den linjen der du snakket om alle andre skoler. Spesifikt denne:

Alkohol: alle folkehøyskoler regner med at et par eller endel elever bryter alkohol-regel. De gir deg en eller flere sjanser. Er du en fyr som gir faen i skolen og du blir tatt f.eks 2 ganger vil de antageligvis kaste deg ut. Lite fravær og godt oppmøte får du flere sjanser.
Vis hele sitatet...
Du nevner heller aldri spesifikt Rønningen, så det er ikke ulogisk å anta at du snakker generelt om FHS i alt du sier.
Felles for alle FHS er vell at alkohol ikke er tillatt på skolen, men det er fritt frem for å dra på byen for å så komme tilbake når man er edru. Der har han jo rett. De kan ikke ta det for noe du gjør utenfor skolen.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Felles for alle FHS er vell at alkohol ikke er tillatt på skolen, men det er fritt frem for å dra på byen for å så komme tilbake når man er edru. Der har han jo rett. De kan ikke ta det for noe du gjør utenfor skolen.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i. Problemet er at han aldri sa dette, så han kan umulig ha hatt rett i det.