Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1434
Internettet jeg sitter på klarer CS:GO/LoL på stabile 50-60 i ping, noe som fungerer helt OK. Problemet er at han andre som sitter på nettet ikke kan streame en youtube snutt før pingen min går opp til 400-500.

Generelt sett er nettet bra, man kan kjøre netflix og twitch på høyeste kvalitet uten noe problem, nettet er raskt! Kjørte også en speedtest, 20mbps nedlasting, og 20 ms var resultatet. Burde da ikke være noe problem at jeg sitter å spiller litt CS mens han andre er på youtube og andre ting med en nedlasting på 20mbps??
Sist endret av ezel; 15. januar 2017 kl. 15:17.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Trådløst eller kablet?
Hvilken ruter?
Googlet litt kjapt, og de kildene som poppet opp først er fra 2015~ men Netflix sier 15mbps og youtube anbefaler 20mbps for 4k videoer, så hvis kompisen din sitter og streamer i høy oppløsning, kanskje med twitch i tillegg da, så er vel hele linja di tatt opp?
20/20 funker greit men når flere skal bruke det samtidig blir det dårligere.
Cs, Steam, youtube, twitch, netflix, alt slikt bruker internett, selvom det bare står på pause.
Har du ekstra programmer som kjører, nedlastninger som står på eller lignende så stopp de og vent til du er alene.
Skype feks bruker en god del nett selvom det bare ligger å kjører i sidelinja.
Sist endret av Slæsken; 15. januar 2017 kl. 19:40.
Trådstarter
Jeg er koblet på kabel på en switcher som fanger opp det trådløse
Hva slags ruter eventuelt switch er det merke og modell? Ellers så burde 20/20 linje være mer enn nok, selv hvis noen streamer YT eventuelt andre greier.
Trådstarter
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Hva slags ruter eventuelt switch er det merke og modell? Ellers så burde 20/20 linje være mer enn nok, selv hvis noen streamer YT eventuelt andre greier.
Vis hele sitatet...
Det er en jensen switch til 800 kr.
Pris er ingen indikasjon på om noe er bra eller dårlig, Står det noe mer på denne Jensen enheten?
Jensen er forøvrig noe man bør holde seg unnav etter mine erfaringer med produkter fra dem
Sitat av ezel Vis innlegg
Jeg er koblet på kabel på en switcher som fanger opp det trådløse
Vis hele sitatet...
Ville prøvd å kable hele veien. Er det ac ruter?
Tuller du? Har du ikke prøvd med cat kabel ennå?