Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 903
Hei,

kjøpte meg nylig en Seagate 4TB SSHD fra komplett.no. Under installering og formatering av hardisken, så fikk datamaskinen (W7) selvfølgelig bluescreen.

Nå klarer jeg ikke å boote opp windows, med seagate hardisken tilkoblet. Det går helt fint, så lenge det ikke er det...

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Evnt plugge den inn i en annen maskin og formatere på nytt?

Takk

http://bildr.no/thumb/VjczTlVu.jpeg
Sist endret av Haunter; 9. desember 2015 kl. 14:26.
En mulig grunn er at du kanskje formaterte den til MBR og ikke til GPT. En annen mulighet er at bios ikke støtter så store harddisker. Hva slags hovedkort er det du har?
Sitat av meitemark Vis innlegg
En mulig grunn er at du kanskje formaterte den til MBR og ikke til GPT. En annen mulighet er at bios ikke støtter så store harddisker. Hva slags hovedkort er det du har?
Vis hele sitatet...
Intel H57 er hovedkortet. 8gb ram.

Model: Packard Bell ixtreme M5741
Operating System: Microsoft Windows 7 x64 Home Premium
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz
Total Memory: 8.0 GiB expandable to 8.0 GiB
Sist endret av Haunter; 9. desember 2015 kl. 15:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I korte trekk, hovedkortet du har er for gammelt til å takle større harddisker enn 2TB. I teorien skulle det være mulig å sette opp disken som 2 stk 2TB partisjoner, men all den tid det er en SSHD så vet jeg ikke.
Ok, takk for svar! Prøver å dele den opp som 2stk, på en annen maskin først. Hvordan er det med å kjøpe nytt hovedkort til en så gammel maskin? Noe do and dont's?
Sitat av Haunter Vis innlegg
Ok, takk for svar! Prøver å dele den opp som 2stk, på en annen maskin først. Hvordan er det med å kjøpe nytt hovedkort til en så gammel maskin? Noe do and dont's?
Vis hele sitatet...
Du må sannsynligvis ha en helt ny maskin. Du får ikke tak i hovedkort som passer den prosessoren du har (socket 1156) og strømforsyningen er sannsynligvis bare akkurat stor nok til det du har i maskinen.