Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1438
Hei Freaks!

Jeg fikk et nytt GTX 970 (OC Tiger) grafikk kort idag, men det virker ikke som det skal. Det er koblet til med to 6-pin power kabler, og jeg kan se at viftene i kortet virker som de skal når jeg skrur på pcen. Men her er da problemet. Når jeg skrur på pcen, får skjermen min signal, men skjermen er bare svart. Deretter står det "A2" etterfulgt av "B2" i liten skrift. Etter dette piper skjermkortet, og en blinkende linje kommer opp i venstre hjørne. Har noen vært borti denne feilen før?

Specs, hvis de trengs:
Den gamle GPU'en: AMD Radeon HD 7800 series.
CPU: Intelcore i5 3450.
Motherboard: MSI B75MA-P45 (MS-7798).
Strøm: 500W.

Håper noen kunne hjulpet meg!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Oppdater biosen til hovedkortet ditt.
Prøv å oppdater HK BIOS

*edit* for treg
Sist endret av zycher; 7. desember 2015 kl. 19:56.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Oppdater biosen til hovedkortet ditt.
Vis hele sitatet...
Den er grei, hvordan går jeg fram for å få gjort dette? Bare googler jeg og håper på det beste?

Sitat av zycher Vis innlegg
Prøv å oppdater HK BIOS

*edit* for treg
Vis hele sitatet...
Haha, takk skal du ha uansett
Sist endret av TheNewbie; 7. desember 2015 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dersom du Googler, så finner du manual, samt nyeste bios og video på hvordan man flasher. Er veldig rett frem, denne videoen viser steg for steg.

Nyeste bios
UPDATE!

Har fått kortet til å virke . Jeg prøvde først å oppdatere BIOS, noe som ikke hadde noen effekt. Jeg prøvde derreter å av-installere de gamle skjerm-driverene, noe som heller ikke virket. Etter dette prøvde jeg da å resette BIOS helt, og dette gjorde slik at det virket.

Takk for hjelpen