Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1543
Tenkte det var på tide å rengjøre innsiden av maskinen igjen da det har blitt en del støvete der. Hadde tidligere en luft på boks som kostet et par-tre hundrelapper. Men ønsker noe litt mer permanent. Finnes det et rimelig elektrisk alternativ? Ønsker ikke å bruke en bråkete kompressor.

Fant denne på Ebay og besøkte hjemmesiden til det selskapet som lagde den, men synes den blir litt for dyr.
http://www.ebay.com/itm/02-Hurricane...EAAOSwgQ9Vn3mt

Som sagt tidligere, finnes det et rimelig elektrisk alternativ lik den som jeg linket?
Sist endret av kristianlar; 7. november 2015 kl. 20:27.
Jeg vet ikke om det finnes noe liknende det produktet du linker til, men var vitne til noe smart på bensinstasjonen forleden.

En fyr som hadde med pc'en sin, og blåste den fri fra støv med luft-fylleren der. (Den man bruker til å fylle luft i dekkene..)

Som den nerden jeg er så syntes jeg det var jævlig genialt.
Tips til støvfilter: Ta en gammel sokk og klipp den til slik at den passer til vifteåpningene.
Da er det nok å støvsuge dem en gang i blandt

Etter 3 år er pcen min nesten like støvfri som da jeg bygde den
Sitat av trallaren Vis innlegg
Jeg vet ikke om det finnes noe liknende det produktet du linker til, men var vitne til noe smart på bensinstasjonen forleden.

En fyr som hadde med pc'en sin, og blåste den fri fra støv med luft-fylleren der. (Den man bruker til å fylle luft i dekkene..)

Som den nerden jeg er så syntes jeg det var jævlig genialt.
Vis hele sitatet...
Da bør en kanskje sjekke opp at det er montert vannutskiller på den også, for det er vel gjerne en god del kondens i luften man får ut av kompressorene normalt sett. Min mening er at det ikke er så hyggelig å fylle PCen med fuktighet.
Sist endret av takkskalduha; 8. november 2015 kl. 01:13.
"Øko-Terrorist"
Sitat av takkskalduha Vis innlegg
Da bør en kanskje sjekke opp at det er montert vannutskiller på den også, for det er vel gjerne en god del kondens i luften man får ut av kompressorene normalt sett. Min mening er at det ikke er så hyggelig å fylle PCen med fuktighet.
Vis hele sitatet...
Helt rett, bruke verkstedskompressor på pc/deler er fy-fy! kan ligge masse kondens der som blir blåst utover alt av komponenter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av tr80r Vis innlegg
Helt rett, bruke verkstedskompressor på pc/deler er fy-fy! kan ligge masse kondens der som blir blåst utover alt av komponenter.
Vis hele sitatet...
Å bruke verkstedkompressor er vel gjerne akkurat hva du burde bruke, ettersom de har vannutskiller slik at alt luftverktøy de har ikke ruster innvendig.

Men en skal være forsiktig på de som står montert utenfor bensinstasjonen, ettersom de ikke nødvendigvis er koblet til vannutskiller
Viftene mine hadde en del støv jeg ikke fikk av uten å gni skikkelig, skyldte de i varmt vann og lot de tørke OVER NATTA! fungerer som bare det enda

Resten av PCen så kan man vurdere verkstedkompressor, men pass på at den skiller ut vann. Irring og annet er ikke bra...
Sist endret av Grossie; 2. desember 2015 kl. 22:35.