Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1159
God ettermiddag!
Har i flere år bare brukt VGA for å koble skjerm til min PC. Grunnen til dette, er at jeg alltid har hatt problemer med HDMI. Jeg har aldri giddet å fikse feilen, og har derfor bare holdt meg til VGA.

Nå vil jeg bytte fra VGA til HDMI, en gang for alle.
Når jeg kobler til skjermen, får jeg en svart irriterende ramme rundt bildet.
I følge skjerminnstillingene står oppløsningen på 1920 x 1080.
Jeg har prøvd å endre oppløsning, for å så sette det tilbake til 1920 x 1080, uten hell.
Har selvfølgelig koblet ut VGA.

Noen som vet hva problemet er, og hvordan det kan fikses?

Jeg takker og bukker for all hjelp på forhånd!

Vil også legge til at jeg ikke har funnet noen løsning i menyen på selve skjermen.
Hei. Jeg tror, at i noen tilfeller, kan man slå av, en fungsjon, på Tv-en. Men husker ikke hva navnet på instillingen var. Er lenge siden jeg gjorde det.

Sitat av davidentotre Vis innlegg
Hei. Jeg tror, at i noen tilfeller, kan man slå av, en fungsjon, på Tv-en. Men husker ikke hva navnet på instillingen var. Er lenge siden jeg gjorde det.
Vis hele sitatet...
Prøv å slå av Overscan, på Tv-en. Lykke til

Hvordan gikk det?
Sist endret av davidentotre; 14. september 2013 kl. 16:12.
Overscan er allerede avslått. Prøvde å slå på funksjonen, men til nesten ingen nytte. (Rammen ble bittelitt mindre)

EDIT:
Tusen takk davidentotre!
Overscan var slått av på selve skjerminnstillingene (knappene på skjermen). Gikk innpå CCC, og fant ut at overscan var satt til ca 8%. Funker knall nå! Tusen takk!