Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 13396
Hei.

Fant en nettside som selger små varer til høye priser, og det var mulig å få de sendt i posten med faktura. Bestilte varer for nærmere 30 000 til en fiktiv adresse som jeg har satt en postkasse opp på. Brukte tor browser også.

Det jeg lurer på er om hvis det går til inkasso, om de klarer å spore meg opp og om det er noen andre måter som er 100% sikker på at jeg aldri kan bli oppsporet.
Første man kan tenke på er vel å ikke legge ut info om det på et åpent forum der andre lett kan finne info om deg
Måtte du ikke inn med personnr når du skulle betale på faktura?
Nei. Bare falsk navn, falsk adresse, falsk nummer og epost.
Du er bra tett i huet når du spør om slikt her. Håper snuten tar deg på fersken!!
Så lenge bruken av varene ikke kan spores til deg, bør du da være trygg.
Siden du får varer for 30k så antar jeg at det ikke er mulig og få alt i postkassen, så du får mest sannsynlig en hentelapp, noe som betyr at du må på posten og hente varene, der er det nok overvåkingskamera, du må nok også skrive under, greit nok at du skriver under med falskt navn, men det finnes eksperter innen gjenkjenning av håndskrift visst det skulle gå så langt at en etterforskning starter.

Selv om varene er små får du de ikke nødvendigvis i postkassen.
Sist endret av FlyvendeBever; 12. juli 2013 kl. 19:05.
Er varene sendt? Det er nok ganske vanlig at butikken tar kontakt med kunden for å bekrefte at det er en genuin bestilling når det er snakk om slike summer og faktura.
Når det er snakk om så store summer, i en levering så vil jeg tro at de holder ett visst øye med leveransen, noe annet ville vært latterlig.

Han kan bli oppdaget på grunn av nettopp dette her. Ikke det smarteste du kan gjøre på internett; skrive at du skal forsøke å stjele varer for 30000kr... Huff...
Om du skulle lykkes så send meg en pm så jeg kan bli imponert over at det faktisk funket. Jeg tviler som pokker.
alltså alle oppegående butikker utfører kredittsjekk før dem sender noe som helst på faktura
Ridder av 1. klasse
Er vel vanlig med en kredittvurdering av kunden før du får betale med faktura?
Haha, jeg har ikke gitt noen spesifikk informasjon om hva det gjelder så å bevise at det var meg som gjorde det er vanskelig. Haha. Har klart å gjøre det samme før, for et halvt år siden, men fra en annen butikk. Fikk varer for noen tusen kroner. Brukte postkassen primært til å bestille narkotika på, og når jeg sjekket lå det en haug med inkasso brev der, men har ikke blitt tatt enda..
Sitat av FlyvendeBever Vis innlegg
det finnes eksperter innen gjenkjenning av håndskrift visst det skulle gå så langt at en etterforskning starter.
Vis hele sitatet...
Skjer ikke.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Edited Vis innlegg
Skjer ikke.
Vis hele sitatet...
Hva da? En etterforskning?

Mtp. at dette er økokrim som visstnok er en av de mest prioriterte sakene til politiet skal du ikke se bort ifra det.
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Haha, jeg har ikke gitt noen spesifikk informasjon om hva det gjelder så å bevise at det var meg som gjorde det er vanskelig. Haha. Har klart å gjøre det samme før, for et halvt år siden, men fra en annen butikk. Fikk varer for noen tusen kroner. Brukte postkassen primært til å bestille narkotika på, og når jeg sjekket lå det en haug med inkasso brev der, men har ikke blitt tatt enda..
Vis hele sitatet...
Om du gjør dette til en vane sak derimot vil det bli vanskelig å holde seg skjult, ettersom dem vet hvor postkassa står. Og dermed kan sette opp kamera for å ta deg på fersk gjerning.

Tviler på dette vil skje om det er noe du bare gjør en gang nå og da derimot, gå for det å hold oss oppdatert.
Ehh... Hvordan skal du hente varene? Jeg antar at varer for 30000 ikke havner i postkassen din, men på nærmeste postkontor. Hvordan skal du hente varene og fremvise legitimasjon da?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hva da? En etterforskning?

Mtp. at dette er økokrim som visstnok er en av de mest prioriterte sakene til politiet skal du ikke se bort ifra det.
Vis hele sitatet...
Ikke om det handler om småpenger, eller, hva staten anser som småpenger.

Et godt eksempel på dette er alle finn.no problemene angående svindel.
Er veldig få av dem som faktisk blir tatt ettersom politiet ikke har kapasitet til å gjøre noe med det.

Vil tro dette går under samme kategori, bare det vil ta lengre tid før noen finner ut av det faktisk dreier seg om en fiktiv adresse og ikke en lat mann som aldri betaler fakturaene sine. Ergo sikrere.

Problemet oppstår først når han gjør dette til en vane, for da vil summene bli såpass store at dem må gjøre noe med det.
Ingen kan finne ut hvem personen er via håndskrift. Det er vek også dette du siktet mer til Edited?

Det går vel bra for din del TS, med mindre du blir tatt via forumet, som tross alt ikke er helt usannsynlig...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av enanthate Vis innlegg
Ingen kan finne ut hvem personen er via håndskrift. Det er vek også dette du siktet mer til Edited?
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/Graphology

Nei, en kan ikke slå det klokkefast nei, men dersom det er både vitne og signatur som stemmer skal du ikke se bort ifra at det har noe og si.
Jeg klarer å lage ganske ok falsk identifikasjon, og på en eventuell signatur vil jeg har tegne en rask krussedull
▼ ... noen uker senere ... ▼
Såvidt jeg vet er ikke økonomisk kriminalitet prioritert før det gjelder litt større summer. Mener å ha lest en artikkel hvor politiet nevnte at svindel og økonomisk kriminalitet over 100 000 er prioritert. Vær så anonym du bare kan når du henter pakken på posten, pass på mens du er der at du ikke bare blir bedt om å vente litt, da kan de ha ringt politiet om de aner ugler i mosen.
Hold oss oppdatert om mulig! Er spent hvordan det går.
Vær obs, jeg mistenker at min lokale butikk/postkontor samarbeidet med politiet for å ha "bevis" for å ransake leiligheten min. Jeg skulle hente en pakke med lovlig innhold som var bestilt til en falsk postkasse hvor det var bestilt ulovligheter tidligere.... Var selvfølgelig naiv nok til å tro at det skulle gå fint å bruke mitt ekte navn på den lovlige pakka, siden hvem som helst i prinsippet kan bestille pakker i sitt eget navn hvor som helst. (og jeg trodde ikke posten hadde ressurser eller muligheter til å sjekke et register og se hvilke adresser som mottok pakker etc)

Da jeg skulle hente den lovlige pakka på post-i-butikk, fant ikke butikkdama pakka noe sted. Hu lett og hu lette, men fant den ikke. Fikk beskjed at jeg skulle få en telefon om de fant den; dagen etter fikk jeg sms av butikkansatt som sa pakka hadde kommet, det hadde visst skjedd en feil på postkontoret.
(merkelig, da jeg har funnet ut senere at pakker til denne delen av byen IKKE går innom postkontoret i det hele tatt, de sendes visst nok rett ut i butikkene. det har ansatte på postkontoret sagt til meg i andre sammenhenger senere)

Jeg dro og henta pakka, skrev under og tenkte at, "faen heller, er jo bare å nekte og si du tok en random postkasse pga det var sexleketøy eller noe sånt".

Gikk vel 2 dager, så var snuten på døra. Da var jeg opptatt med å sage til en plate i et klesskap på soverommet, som skulle bli growroom. Pappesken jeg hadde henta tidligere, inneholdt reflektorer og stod plassert på sengekanten i rommet. Av en eller anna mirakuløs grunn fikk de bare fatt i en koffert med noe ødelagt utstyr, vekt og litt slikt. Ble bare tatt for 0.4 ferdig bongmekk

Så jeg tipper poenget mitt er noe a lá "vær forsiktig, postfolka er gjerne med på å fucke deg om politiet har snusen i det og legger en plan"
Ta på deg noen rare briller og litt slikt når du henter pakka, så kan du ikke kjennes igjen på kamera. samtidig må du gjøre det på en troverdig måte, så det ikke blir alt for åpenbart
Sist endret av Alzo88; 30. juli 2013 kl. 17:35.
Jeg er mest interessert i gåtedelen av tråden.
"Hva får plass i en postkasse, og er verdt 30'000?"
Eller gåtedelen: Hvilke leverandører sender varer til 30.000 UTEN at det sendes registrert?
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg er mest interessert i gåtedelen av tråden.
"Hva får plass i en postkasse, og er verdt 30'000?"
Vis hele sitatet...
30'000 kroner.
Eller en veldig dyr tablet...
Skal være ærlig, tviler på atTS er den første som prøver dette. Og at folk ikke er oppmerksomme på at dette kan skje
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Vær obs, jeg mistenker at min lokale butikk/postkontor samarbeidet med politiet for å ha "bevis" for å ransake leiligheten min. Jeg skulle hente en pakke med lovlig innhold som var bestilt til en falsk postkasse hvor det var bestilt ulovligheter tidligere.... Var selvfølgelig naiv nok til å tro at det skulle gå fint å bruke mitt ekte navn på den lovlige pakka, siden hvem som helst i prinsippet kan bestille pakker i sitt eget navn hvor som helst. (og jeg trodde ikke posten hadde ressurser eller muligheter til å sjekke et register og se hvilke adresser som mottok pakker etc)

Da jeg skulle hente den lovlige pakka på post-i-butikk, fant ikke butikkdama pakka noe sted. Hu lett og hu lette, men fant den ikke. Fikk beskjed at jeg skulle få en telefon om de fant den; dagen etter fikk jeg sms av butikkansatt som sa pakka hadde kommet, det hadde visst skjedd en feil på postkontoret.
(merkelig, da jeg har funnet ut senere at pakker til denne delen av byen IKKE går innom postkontoret i det hele tatt, de sendes visst nok rett ut i butikkene. det har ansatte på postkontoret sagt til meg i andre sammenhenger senere)

Jeg dro og henta pakka, skrev under og tenkte at, "faen heller, er jo bare å nekte og si du tok en random postkasse pga det var sexleketøy eller noe sånt".

Gikk vel 2 dager, så var snuten på døra. Da var jeg opptatt med å sage til en plate i et klesskap på soverommet, som skulle bli growroom. Pappesken jeg hadde henta tidligere, inneholdt reflektorer og stod plassert på sengekanten i rommet. Av en eller anna mirakuløs grunn fikk de bare fatt i en koffert med noe ødelagt utstyr, vekt og litt slikt. Ble bare tatt for 0.4 ferdig bongmekk

Så jeg tipper poenget mitt er noe a lá "vær forsiktig, postfolka er gjerne med på å fucke deg om politiet har snusen i det og legger en plan"
Ta på deg noen rare briller og litt slikt når du henter pakka, så kan du ikke kjennes igjen på kamera. samtidig må du gjøre det på en troverdig måte, så det ikke blir alt for åpenbart
Vis hele sitatet...
Hvis du er opplagt stoner, bestilt drugs tidligere, mest sannsynlig tatt for noe tidligere og har bestilt grow utstyr er det jo generelt ikke smart å bestille noe relatert på sitt eget navn... Høres ikke ut som du bor på noe stort sted heller. Just saying
Sist endret av Tafattt; 30. juli 2013 kl. 18:06.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hva da? En etterforskning?

Mtp. at dette er økokrim som visstnok er en av de mest prioriterte sakene til politiet skal du ikke se bort ifra det.
Vis hele sitatet...
Is it now?

Jeg klarer ikke å finne en link nå, men det er sikkert flere som husker de "interne retningslinjene" som ble lekket for noen år siden, der det sto spesifikt at svindel og økonomisk kriminalitet under 100.000 ikke skulle prioriteres...

De mest prioriterte sakene til politiet er å skrive ut forenklet forelegg til folk som kjører uten bilbelte og å forhindre at unge voksne ikke får fred på arrangementer som Sensation White og Extrema...

Rett og slett saker der de kan skrive ut forelegg og få enda en "oppklart" sak i statistikkene sine.

Det er helt vanvittige hvor mange tilgjengelige politifolk, hunder og båter det er snakk om i slike tilfeller. Langs akerselva derimot, er det langt mellom "politiressursene"

Sitat av flexx Vis innlegg
Såvidt jeg vet er ikke økonomisk kriminalitet prioritert før det gjelder litt større summer. Mener å ha lest en artikkel hvor politiet nevnte at svindel og økonomisk kriminalitet over 100 000 er prioritert. Vær så anonym du bare kan når du henter pakken på posten, pass på mens du er der at du ikke bare blir bedt om å vente litt, da kan de ha ringt politiet om de aner ugler i mosen.
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg siktet til, men jeg finner ikke lenke...

Det har vært flere saker der politi har fått både fullt navn og adresse på personer som har svindlet privatpersoner for store beløp, men under 100.000 kroner. Disse blir henlagt omtrent så fort politiet klarer å skrive "henlagt grunnet bevisets stilling".
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan herved komme med en oppdatering. Fikk en ordrebrekreftele veldig tidlig etter bestillingen, med listen over ting jeg hadde kjøpt, men ingen varer kom fram. Skal nå prøve å få det sendt på naboen og få til noe falsk id.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
TS, er det du har handla noe som får plass i postkassa?
Ja, det er det. Gull, edelstener u name it. Hehe
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Så lenge du brukte Tor, og har skjult IP her, og passer på kamera hvis du må på posten og hente så er du 99% trygg. Men du burde la det bli med denne gangen iogmed at det en såpass sum.. Ingen moralpreken, bare ett tips. Kjipt og bli tatt for noe sånt, spesielt når det er snakk om den summen ++ svindel osv.. lykketil =)