Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2263
Har nå blitt fakturert og automatisk blitt trukket for regninger jeg har mottatt fra Fitnessroom, selv om jeg ikke har benyttet meg av fasilitetene deres. Abonnementet har tydligvis fornyet seg automatisk, selv om jeg har hatt utestående regninger, noe jeg ikke har hatt mulighet til å ta tak i, grunnet personlige årsaker. Beløpene daterer seg tilbake til starten av 2012, og jeg oppdaget nylig at jeg har blitt trukket for 3 måneder, på en og samme dag. Har de lov til å gjøre dette? Er det noe jeg kan gjøre for å få refundert beløpet, eventuelt ikke bli belastet for ytterligere ubetalte regninger? Jeg har kontaktet dem per mail og forklart situasjonen, men møtte ikke noe forståelse..

Håper noen kan svare meg på dette!
Det er ganske vanlig at man selv må avslutte et slik abonnement.
At du lar være å betale regningene dine grunnet personlige årsaker er ikke god nok grunn til å få de frafalt.

Vil du ha bedre svar tror jeg nesten du må utdype litt mer.
Hovedsaklig dreier det seg om depresjoner, noe som har ført til tiltaksløshet, som igjen har ført til at jeg ikke har klart å ta tak i ting som er viktige å ta tak i.

Jeg sendte dem denne mailen:
Sitat av nilsern
Hei.
Jeg har nå blitt belastet for et utestående beløp jeg har skyldt dere siden starten av 2012. Pga. min helse har jeg ikke hatt mulighet til å ta tak i dette og melde meg ut av abonnementet og kravet jeg personlig veldig gjerne skulle sett at dere hevet, med tanke på at jeg ikke har brukt fasilitetene deres de månedene jeg har blitt fakturert for. Hva kan vi gjøre med dette? Jeg har legeerklæring osv. som kan bekrefte situasjonen min. Håper på raskt svar.

Hilsen X
Vis hele sitatet...
Og fikk dette svaret:

Sitat av Fitnessroom
Hei X.
FitnessRoom har enkle vilkår for inn- og utmelding.
All utmelding må skje via Min Side.
Så lenge man ikke melder seg ut så ligger man som aktiv medlem selv om man benytter senteret eller ikke.
Vi kan ikke refundere noe beløp da FitnessRoom ikke har gjort noe galt.
Ønsker du å melde deg deg ut så gjøres det på Min Side.
Håper det forklarer situasjonen.
Vis hele sitatet...
Som det står i mailen, du taper denne saken.

Tviler på at depresjon kan være grunnlag for å ikke klare å logge inn på Min Side og avslutte abonementet.
Ser nok dessverre ut som at du må betale.
Ta det som en lekse
Jeg regnet med at det at jeg ikke betalte faktura automatisk førte til at abbonementet ble avsluttet, men så feil kan man ta.. Lekse lært. Dersom noen har noen innvendinger som kan hjelpe meg med denne saken blir det satt stor pris på!
Alltså sats er enda verre. Der så må man si opp 2 måneder i forveien !
Ikke faen om dem stopper f.eks 1 måned eller 2 for at du er skadet og du ikke skal benytte deg av treninger der. Må legeerklæring til. Verste nazi opplegget ever. så det beste er å trene på et sted der man ikke må betale all mulige avgifter og ikke har bindingstid !!
Sist endret av SRB; 7. januar 2013 kl. 14:30.
Åja, burde kanskje tilføye at det ikke er bindingstid på Fitnessroom. Man betaler fra måned til måned. Setter for øvrig pris på forståelsen Srbija! Synd vi lever i et samfunn der bussiness er bussiness og empati er et ukjent begrep =/
Sitat av nilsern Vis innlegg
Åja, burde kanskje tilføye at det ikke er bindingstid på Fitnessroom. Man betaler fra måned til måned. Setter for øvrig pris på forståelsen Srbija! Synd vi lever i et samfunn der bussiness er bussiness og empati er et ukjent begrep =/
Vis hele sitatet...

Det er kjedelig at du har kommet i en slik situasjon, men hadde de som driver forretning latt alle som hadde en "mer eller mindre plausibel bortforklaring" slippe å betale for seg ville det i beste fall blitt mye dyrere for alle andre, og i verste fall vært mange bedrifter som gikk under.

Si opp medlemskapet, betal regningen og bruk energien din på å bli bedre, dette er liten vits å kjempe mot.
Ville det egentlig det? I beste fall ville omsetningen deres blitt noe lavere, mens tjenestene ville beholdt samme pris. I værste fall ville tjenestene blitt dyrere, noe som igjenn faller på moralen hos leverandøren. Det jeg hovedsaklig reagerer på er at de har latt faktureringen løpe, selv om den ikke ble betalt. Det er også lett å bekrefte at jeg ikke har benyttet meg av tjenestene deres. La oss snu det rundt: Hvis jeg kontaktet dem nå og spurte om jeg kunne benytte meg av fasilitetene deres i et års tid og betale dem når den tid var omme, så tviler jeg på at dette hadde latt seg gjøre. Når jeg tenker meg om så vet jeg faktisk ikke om key-cardet mitt faktisk har fungert undertegnede periode..

Det at du syntes det er lite vits i å kjempe i mot denne saken er synsing fra din side, Cikey.
Sist endret av nilsern; 7. januar 2013 kl. 15:50.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Jeg regnet med at det at jeg ikke betalte faktura automatisk førte til at abbonementet ble avsluttet, men så feil kan man ta.. Lekse lært. Dersom noen har noen innvendinger som kan hjelpe meg med denne saken blir det satt stor pris på!
Vis hele sitatet...
Det er helt vanlig at ikke betalt faktura ≠ automatisk avslutning av abonnentet. Jeg har dessverre vondt for å synes synd på deg, da dette er noe folk flest vet godt.

For fremtidige fakturaer så kan jeg opplyse om at om man ikke betaler dem fører det bare til inkasso
Hvis du har legeerklæring fra perioden du ble syk, hvorfor ikke prøve deg? Kan hende det holder vann.

Hva skal de si til folk som plutselig dør og abonnementet står? Og familien oppdager det ett år senere?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er helt vanlig at ikke betalt faktura ≠ automatisk avslutning av abonnentet. Jeg har dessverre vondt for å synes synd på deg, da dette er noe folk flest vet godt.

For fremtidige fakturaer så kan jeg opplyse om at om man ikke betaler dem fører det bare til inkasso
Vis hele sitatet...
Det at jeg ikke har fått inkasso-varsel taler vel også for min sak? Det at folk flest vet dette godt er jo vel og greit. Det forandrer ikke det faktum at jeg ikke visste det. For øvrig er jeg ikke ute etter empati og medfølelse her, kun informasjon som kan hjelpe meg til å nå en avgjørelse for om jeg skal ta tak i dette, eller kun betale og glemme saken. Det er vel også noe suspekt at de plutselig trekker meg for 3 måneder, uten å gi meg en faktura på dette. Det har seg sånn at det var et MEGET ugunstig tidspunkt for meg å få denne utgiften på.
Er det treningsstudioet sin feil at du er lat og ikke klarer å følge med på at du har ett abonnement der? Forventer du at de skal komme på døra de hver mnd. for å spørre om du vil si opp abonnementet denne uken? Den løsningen dette treningssenteret her har er latterlig enkel, det er snakk om et par tastetrykk på en datamaskin.

Betal regningen din, og kom deg ut av den hjelpløsheten din, det hjelper iallefall ikke å sitte å synes synd på seg selv. Nå har du lært til neste gang, at du bør lese gjennom avtalen, og at ubetalt faktura ikke betyr at du sier opp abonnementet. Studioet har alt sitt på det tørre, men be my guest og prøv deg på noe så vågalt som å gå i sak mot dem med ett så vagt grunnlag.

Og du sier at dette var et ugunstig tidspunkt å få en utgift på? Tror du ikke det er jævlig ugunstig med han karen som ikke betaler regningene sine da? Skal de tilpasse innbetalingene etter deg da? Herregud
Sist endret av cos; 7. januar 2013 kl. 16:45.
Sitat av cos Vis innlegg
Er det treningsstudioet sin feil at du er lat og ikke klarer å følge med på at du har ett abonnement der? Forventer du at de skal komme på døra de hver mnd. for å spørre om du vil si opp abonnementet denne uken? Den løsningen dette treningssenteret her har er latterlig enkel, det er snakk om et par tastetrykk på en datamaskin.

Betal regningen din, og kom deg ut av den hjelpløsheten din, det hjelper iallefall ikke å sitte å synes synd på seg selv. Nå har du lært til neste gang, at du bør lese gjennom avtalen, og at ubetalt faktura ikke betyr at du sier opp abonnementet. Studioet har alt sitt på det tørre, men be my guest og prøv deg på noe så vågalt som å gå i sak mot dem med ett så vagt grunnlag.

Og du sier at dette var et ugunstig tidspunkt å få en utgift på? Tror du ikke det er jævlig ugunstig med han karen som ikke betaler regningene sine da? Skal de tilpasse innbetalingene etter deg da? Herregud
Vis hele sitatet...
Ja, så absolutt. Skulle vel bare mangle at de følger opp kundene sine? Skulle gjerne hatt dem til å servere meg frokost på sengen også!

Hvor har du det fra at jeg syntes synd på meg selv? Kom deg ut av den dømmende tantrum-boblen din. Den kommer ingen til gode. Det er ikke snakk om å gå til sak mot dem. Det er vel ganske selvinnsigende at det ikke er verdt å gå til sak mot noen over et års treningsabonnement. Det er snarere snakk om å bestride kravet deres, noe jeg mest sansynlig ikke kommer til å gjøre, med tanke på den feedbacken jeg har fått her.

Det siste avsnittet ditt er jeg for øvrig enig i.
God lekse i det her. Aldri ta imot noe du får på gata av en blid blond jente. Du kommer til å glemme det.
Du får prøve å finne en liten trøst i at du er langt ifra den eneste nordmannen som er støttemedlem av et treningssenter
Hvordan gikk det her ?