Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2754
Mange ganger når jeg tar amfetamin, kan jeg kjenne forskjellig energier og se forskjellige ting i rommet som jeg vanligvis ikke ser. Jeg pleier også å meditere endel under rusen. Virker liksom som det åpner opp til en annen verden som ikke alle har tilgang til. Pleier dere å bruke amfetamin til et spirutuelt verktøy? Det er jo ganske uvanlig for dette formålet, for meg overgår det mange psykedeliske droger.
Det må være stor forskjell på folk som bruker speed? Jeg selv føler ikke noe av det du føler når du bruker dette? Jeg får kun en normaltilstands følelse. Ser ikke noe mystiske ting som ikke skulle være i rommet.
Så for meg så er amfetamin kun ett verktøy som får meg normal igjen.
Sitat av MacinMan Vis innlegg
Mange ganger når jeg tar amfetamin, kan jeg kjenne forskjellig energier og se forskjellige ting i rommet som jeg vanligvis ikke ser.
Vis hele sitatet...
Hallusinasjoner. Det har ikke noe med spiritualitet å gjøre, men med høyst fysisk påvirkning av hjernen.
Gate-amfetamin inneholder gjerne mye annet enn bare amfetamin, denne siden skriver at den norske amfetaminen i snitt er 44 % ren. Da sitter du igjen med 56 % ettellerannet, som fort kan gi deg hallusinasjoner.
Sitat av Roolfe Vis innlegg
Gate-amfetamin inneholder gjerne mye annet enn bare amfetamin, denne siden skriver at den norske amfetaminen i snitt er 44 % ren. Da sitter du igjen med 56 % ettellerannet, som fort kan gi deg hallusinasjoner.
Vis hele sitatet...
Det blir vel ikke helt rett. Du sitter ikke igjen med noe som fort kan gi deg hallusinasjoner. Som regel er dette "ett eller annet" bare knuste paracet/ibux, laktose eller en eller flere ikke sykoaktive stoffer. Jeg er enig i at du skal være forsiktig med amfetamin du får kjøpt på gata, siden man aldri kan vite 100% hva det er du får i deg, men at den er blandet ut med noe som kan gi deg hallusinasjoner tror jeg forekommer sjelden.
Hvor jeg bor er det vanlig å også blande ut med løsemidler og lignende, men du har selvsagt rett i hva som er vanligst.

Jeg tror uansett trådstarter opplever bivirkninger av diverse stoffer han inntar, jeg tror ikke det dreier seg om "en annen verden" med energier osv..
Sitat av Roolfe Vis innlegg
Hvor jeg bor er det vanlig å også blande ut med løsemidler og lignende, men du har selvsagt rett i hva som er vanligst.

Jeg tror uansett trådstarter opplever bivirkninger av diverse stoffer han inntar, jeg tror ikke det dreier seg om "en annen verden" med energier osv..
Vis hele sitatet...
Løsemidler? :/ Det hørtes ganske spesilet ut, hva slags løsemidler snakker vi om?
MacinMan, er dette når du har vært våken en stund eller ganske tidlig i effekten? Jeg har selv lurt litt på dette her, siden amfetamin faktisk er veldig populært i "spirituelle" musikkmiljøer osv.

Har selv aldri lagt merke til slike effekter på amfetamin selv, men jeg har i etterkant av den perioden jeg brukte det hatt en anelse om at det er noe potensiale i det stoffet allikevel.

Til dere andre: jeg tror MacinMan har brukt nok rusmidler til å vite at det han får i seg er amfetamin og ikke noe annet...

Og kan ikke dere svare på spørsmålet eller holde kjeft istedenfor å søple til tråden med alt mulig som gjør at den ender opp med å handle om alt annet enn det den ble startet for? Selv om dere tror dere vet hva det går i, er det fremdeles ikke et svar på spørsmålet, mer en forstyrring i det som heller kunne blitt en saklig og givende diskusjon for de interesserte...
Trådstarter
Sitat av Rottegift Vis innlegg
MacinMan, er dette når du har vært våken en stund eller ganske tidlig i effekten? Jeg har selv lurt litt på dette her, siden amfetamin faktisk er veldig populært i "spirituelle" musikkmiljøer osv.

Har selv aldri lagt merke til slike effekter på amfetamin selv, men jeg har i etterkant av den perioden jeg brukte det hatt en anelse om at det er noe potensiale i det stoffet allikevel.

Til dere andre: jeg tror MacinMan har brukt nok rusmidler til å vite at det han får i seg er amfetamin og ikke noe annet...

Og kan ikke dere svare på spørsmålet eller holde kjeft istedenfor å søple til tråden med alt mulig som gjør at den ender opp med å handle om alt annet enn det den ble startet for? Selv om dere tror dere vet hva det går i, er det fremdeles ikke et svar på spørsmålet, mer en forstyrring i det som heller kunne blitt en saklig og givende diskusjon for de interesserte...
Vis hele sitatet...
Ja dette skjer som oftest etter 5 dager våken, det er fantastisk.
Det er hjernen som slutter å virke. "Veldig fantastisk"
En venn av meg sa at han så spøkelser under nedtur på amfetamin. Men så hadde han vært våken ganske så lenge.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hallusinasjoner. Det har ikke noe med spiritualitet å gjøre, men med høyst fysisk påvirkning av hjernen.
Vis hele sitatet...
Kan vi oppleve noe uten at hjernen påvirkes til det?

MacinMan: Som du antakeligvis allerede vet er amfetamin tett knyttet opp mot rusutløste psykoser, spesielt over langstrakt bruk hvor man har gått lenge uten søvn. Det kan godt være man kan oppleve en spirituell verdi i opplevelsene man får når man stresser kroppen sin på den måten, men det er ikke en god måte å oppsøke spirituelle opplevelser på. Du kan gjøre deg selv alvorlig syk om du holder frem slik.
Etter 5 dager våken så er det jo ikke bare amfetaminen som murrer og går da, men faktisk mangel på søvn og næring, utmattethet... Og denne tilstanden synes jeg ikke er noe særlig spirituell av seg, fet ja, men "bare gøy" etter min mening. Har hørt psykedelikainteresserte folk si at de synes at 5 dager på speed er fetere enn en syretripp sånn sett.

Men for min del er denne tilstanden forbundet mest med noia og en totalt utslitt kropp...
Sitat av Muradi Vis innlegg
En venn av meg sa at han så spøkelser under nedtur på amfetamin. Men så hadde han vært våken ganske så lenge.
Vis hele sitatet...
Har selv ikke noen erfaringer å dele angående temaet, men kan bidra med en liten historie. Borti "hugget" her bor det en litt eldre stuker som ofte langer ut historier. En gang fortalte han om den gangen han møtte Jesus, dette etter å ha skutt amfetamin. Han satt å snakket med jesus, ansikt til ansikt på gaten. Det skal også sies at mannen er blitt litt troende etter dette møtet, samt andre spirituelle hendelser. (kristendommen). Dette viser vel til en spirituell tur?

Har selv hatt noen turer på diverse psykedelika og kan smått om emnet. Et emne jeg flere ganger har snakket med stukere om, og jeg må si at det virker som om de kjenner seg igjen i tankene rundt og i "den psykedeliske verdenen".
Sist endret av Prognisse; 25. april 2011 kl. 23:05.
Høres ut som du går inn i en psykose med vrangforestillinger hver gang du bruker amfetamin om du får en "spirirtuell" opplevelse.
Trådstarter
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Høres ut som du går inn i en psykose med vrangforestillinger hver gang du bruker amfetamin om du får en "spirirtuell" opplevelse.
Vis hele sitatet...
Ja kanskje men det er veldig spennede.
Spennende til vrangforestillingene fortsetter selv om amfetaminen er godt ute av kroppen og du har fått i deg mat og søvn.
Er nok riktig det andre sier her: hallusinasjoner pga en utmattet hjerne. Vær forsiktig med å gå for lenge våken, er det som er farlig og mest ødeleggende med amfetamin-bruk! Det kan fort ende med psykose/ andre psykiske plager.
Jeg brukte også og gå våken i 4-6 dager når jeg begynnte med amfetamin, helt til jeg erfarte at det at det ikke var så lurt...
Det finnes forskjellige metoder som innebærer fasting og utmattelse av kroppen og bevisthetstilstander som kan komme som følge av dette - som åndelig søkende opp igjennom tidene har funnet spirituell verdi ved. Kan hende er det lignende bevisthetstilstander du kommer i etter 5 dager våken på speed - jeg er dog noe usikker, da jeg tror mangel på søvn kanskje kan gjøre en en smule delirisk, forvirret eller nervøs.

Men ikke vet jeg.

Jeg mener å ha lest, tror fra de gamle psykedeliske pionerer som utforsket bevisthetstilstander ved bruk av sakrament eller rusmiddel; at de positive, åndelige eller oppbyggelige virkningene ved amfetamin, fort kan bli overskygget av de mange negative aspektene ved dette rusmiddelet.
Sist endret av Bearass; 27. april 2011 kl. 04:50.